دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روستای گوار اراک دهکده ای زیبا با قنات، چشمه ها و باغ های متعدد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

روستای گوار یک روستای بکر و دیدنی در نزدیکی اراک می باشد. این روستا به دلیل برخورداری از چشمه سارها، قنات ها و مراتع سرسبز شناخته شده است. این دهکده جذابیت های تاریخی زیادی دارد.

اراک، شهری با جاذبه های دیدنی بسیار متنوع است که شما علاقمندان می توانید از جذابیت های آن بازدید کنید. یکی از جاذبه های بکر در نزدیکی اراک روستای گوار بوده که در فاصله ۱۵ کیلومتری از اراک قرار گرفته است. در ادامه این بخش با دیدنی های این روستا بیشتر آشنا خواهید شد.

روستای دیدنی گوار

معرفی روستای گوار

این روستا با توجه به ظرفیت های پنهان گردشگری خود اهمیت زیادی دارد. این نواحی دارای انواعی از چشمه ها بوده و دارای باغات گوناگونی می باشد. شما در سفر به این روستا می توانید، تجربه های جدید و جذابی داشته باشید. این روستا دارای انواعی از قنات ها و چشمه ها بوده و به همین دلیل با این نام شناخته می شود.

دشت های گوار

علت نامگذاری:

این دهکده دیدنی به دلیل وجود قنات ها و چشمه های حفر شده با عنوان دهکده گوار شناخته شده است. آب جاری از قنات ها و چشمه های این نواحی بسیار گوارا و خنک بوده و شما می توانید در این نزدیکی چشم اندازهای دیگری نیز مشاهده کنید.

این روستا از موقعیت جغرافیایی مناسبی نیز برخوردار است. قرارگیری این روستا در منطقه قره کهریز از اهمیت زیادی برخوردار بوده و موقعیت توریستی این روستا را نیز ارزنده می کند. منطقه گردشگری خورزن و قشلاق های سرسبز از موقعیت های توریستی این ناحیه به شمار می آیند. این روستا دارای طبیعتی سرسبز با چشمه سارهای متنوع می باشد. شرایط  آب و هوایی این منطقه نیز بسیار جذاب است.

طبیعت گوار

  •  آرون گروپس

چشم اندازهای طبیعی گوار:

طبیعت سرسبز این روستا بسیار متنوع می باشد. این روستا با برخورداری از باغ های متعدد، چشمه ها و قنات ها جزو یکی از زیباترین و سرسبزترین دهکده های توریستی است. اما این روستا دارای جاذبه های دیگری نیز می باشد. بقعه مبارک امامزاده قاسم و امامزاده علی در این روستا واقع شده است.

دهکده گوار

بررسی تاریخچه روستا:

در تاریخچه روستای گوار به بناهای تاریخی زیادی اشاره شده که از جمله آن می توان به قلعه های تاریخی اشاره کرد. درباره تاریخچه این روستا اطلاعات دقیقی ثبت نشده است اما وجود برخی از سازه ها نشان دهنده قدمت این بنا هستند. سه قلعه تاریخی مهم در این روستا که با نام های قلعه خیرآباد، شمس آباد و ضیاء شناخته می شوند، جذابیت تاریخی زیادی دارند.

دهکده تاریخی گوار

آسیاب های قدیمی در این روستا نیز اهمیت زیادی داشته و مورد توجه گردشگران هستند. مزرعه هایی که در حاشیه رودخانه قرار دارند، محل مناسبی برای کشت و کار هستند. موقعیت استراتژیک این منطقه نیز اهمیت زیادی داشته و موجب رونق اقتصادی این روستا شده است.

کشف سکه های قدیمی از بخش های مختلف این روستا و دیگر سازه های باستانی موجب شده تا به عنوان یکی از تاریخی ترین روستاهای ارا شناخته شود. رستپه یکی از مکان های باستانی در این نزدیکی می باشد. این روستا امروزه از دیدنی های اراک به شمار می آید. از دیگر دیدنی های این شهر می توان به حمام چهارفصل اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *