دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص بن سور کوهی و خاصیت ضدعفونی کننده آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

خواص بن سور کوهی را در این بخش برای شما بررسی می کنیم و اطلاعاتی مفید در مورد این گیاه به شما می دهیم تا بتوانید قبل از خوردن آن و به کار گیری اش آگاهی های زیادی در موردش داشته باشید.

بن سور کوهی یکی از گیاهانی می باشد که دارای فوایدی می باشد و استفاده از آن می تواند یک سری از مشکلات را از بین ببرد. این گیاه بسیار خوش بو بوده و خانواده پیاز می باشد و شباهت بسیار زیادی به تره دارد. در کوه ها می توانید این گیاه را به وفور پیدا کنید. این گیاه یکی از گیاهان ضد درد و مسکن می باشد و شما می توانید استفاده های بسیاری از آن بکنید. خواص بن سور کوهی را در ادامه به صورت کامل برایتان بررسی می کنیم.

بن سور کوهی و مزیت های آن

خواص بن سور کوهی و اطلاعاتی در مورد آن

بن سور دارای نام دیگری می باشد و به آن بن سرخ نیز گفته می شود. این گیاه دارای فواید ضد عفونی کنندگی بوده و می تواند از رشد باکتری ها میکروب ها پیشگیری کرده و مشکلات عفونتی درون بدن را بهبود می بخشد. از این گیاه می توانید به عنوان آنتی بیوتیک های شیمیایی استفاده کنید و نتیجه ای بهتر نیز دریافت نمایید. این گیاه یکی از گیاهان کوهی می باشد و پایا بوده و بسیار مقاوم می باشد و در شرایط بد نیز رشد می کند. برگ های این گیاه شبیه به تره می باشد و از خانواده لیلیاسه است. رشد این گیاه حدودا ۵۰ سانتی متر می باشد و اگر در ارتفاعات رشد نماید به نوع وحشی شهرت پیدا می کند و می تواند  در ارتفاع ۱۸۰۰ تا ۲۶۰۰ متری نیز رشد نماید.

نام علمی این گیاه Allium jesdanum  می باشد و دارای نام های رایج دیگری نیز می باشد که می توان به نام های بن صور، بن سرخ، پیاز یزدی، لپو و سوره بنه اشاره کرد. این گیاه در عراق و نواحی غربی ایران بسیار زیاد رشد می کند و شما می توانید در این ناحیه این گیاهان را به وفور یافت کنید.

بسیاری از افراد قبل از این که ارز گیاهان به عنوان دارو استفاده کنند به دنبال طبع آن می باشند زیرا بسیاری از افراد هستند که نمی توانند از طبع های گرم و یا حتی سرد استفاده کنند و جالب است بدانید که این گیاه دارای طبع گرم می باشد.

خواص بن سور کوهی

  •  آرون گروپس

نحوه استفاده از این گیاه

از این گیاه شما می توانید به سه روش متفاوت استفاده کنید. یکی از این روش ها استفاده از بن سور و خواص آن به صورت دمنوش می باشد و راه دیگر به صورت ادویه درون غذا می باشد. آخرین روشی که می توانید از این گیاه استفاده کنید به صورت عرق های گیاهی می باشد.

ترکیبات گیاه

این گیاه دارای یک سری ترکیباتی می باشد که بهتر است با آن ها آشنا شوید. در واقع این گیاه دارای مقادیر بسیار زیادی از ترکیبات سولفیدی می باشد و بخش اصلی اسانس این گیاه را همین ترکیبات تشکیل داده اند. این گیاه همچنین دارای مواد معدنی و ویتامین هایی می باشد که می تواند برای درمان بیماری ها و مشکلات بسیار مفید اند. از مهم ترین ویتامین هایی که در این گیاه یافت می شود می توان به ویتامین A و ویتامین C  اشاره کرد. استفاده از این گیاه می تواند روزانه ۳۰ درصد از ویتامین های گفته شده و مفید برای بدن را تامین نماید. در واقع این گیاه دارای آهن نیز می باشد ون می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت نماید. تقویت شدن سیستم ایمنی این امکان را به بدن شما می دهد تا با بیماری ها بهتر مبارزه کرده و در نهایت از بروز یک سری از بیماری ها مانند انواع سرطان ها پیشگیری می نماید.

بن سور کوهی و درمان مشکلات گوارشی

خاصیت های این گیاه

این گیاه می تواند برای مشکلات بسیار متفاوتی مفید واقع شود از این رو نیاز است تا یک سری اطلاعاتی را در این زمینه بدست آورید و با آگاهی بیشتر از این گیاه برای درمان استفاده نمایید.

مراقبت از کبد

کبد یکی از مهم ترین عضوهای بدن می باشد از این رو مراقبت از آن امری ضروری می باشد. بسیاری از غذاهایی که امروزه استفاده می شود می تواند تاثیرات منفی بر روی سلامت کبد داشته باشد و آن را به مرور از بین خواهد برد. در واقع امروزه به دلیل نداشتن رژیم غذایی مناسب، چاقی و اضافه وزن کبد بسیاری از افراد تحت خطر قرار دارد و شما می توانید با استفاده از خواص بن سور کوهی کبد خود را تقویت نمایید. در واقع این گیاه دارای مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها بوده و می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از آسیب زایی آن ها کاهش دهد.  استفاده از این گیاه همچنین می تواند میزان التهابات را کاهش داده و نوعی درمان طبیعی برای مشکلات اکسیداتیو ناشی از مواد شیمیایی سمی است.

درمان دردهای روماتیسمی

روماتیسم یکی از بد ترین بیماری های التهابی می باشد و می تواند دردهای بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. برای درمان دردهای این بیماری از مواد گیاهی و روغن های خاصی استفاده می شود و بن سور کوهی نیز از گیاهان مفید در درمان دردها می باشد.

درمان سرماخوردگی با بن سور

دفع سنگ کلیه

سنگ کلیه می تواند علل متفاوتی داشته باشد و درمان های گیاهی زیادی برای این مشکل وجود دارد ولی شما می توانید از دمنوش این گیاه برای دفع سنگ های کلیه خود استفاده کنید و سریع  تر این مشکل را حل نمایید.

بهبود سرماخوردگی

با شروع پاییز و زمستان معمولا افراد زیادی دچار سرماخوردگی می شوند. این گیاه نیز مانند آویشن می تواند در برابر سرماخوردگی مفید بوده و این بیماری را در کم ترین زمان ممکن درمان می کند. ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در این گیاه در این موارد بسیار مفید اند.

درمان استفراغ و تهوع

مشکلات بی شماری هستند که می توانند منجر به ایجاد تهوع و استفراغ شوند و شما می توانید با استفاده از این گیاه و خاصیت هایی که دارد این مشکلات را کاهش داده و آن ها را از بین ببرید. در واقع این گیاه دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و تمام بدن را ضد عفونی می کند.

درمان دردهای شکمی

از دیگر خواص بن سور کوهی می توان به این مورد اشاره کرد که در تسکین دردهای شکمی بسیار موثر بوده و می تواند آن ها را تسکین دهد. در واقع بهتر است این دردهای را جدی بگیرید زیرا بسیاری از آن ها می توانند نشانه ای از بیماری های جدی باشند و اگر می دانید که این دردها جدی نیستند و هیچ بیماری زندگی شما را تهدید نمی کند می توانید برای تسکین درد های خود از دمنوش این گیاه استفاده کنید.

خواص بن سور کوهی

حال که با خواص بن سور کوهی آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید به شما توصیه می شود تا در ادامه با کلیک بر روی لینک های داده شده اطلاعاتی در مورد خواص گیاه چریش و خواص نعناع بدست آورید و از این گیاهان برای درمان های مشکلات خود کمک بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *