دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معیارهای شناخت درست خواستگار کدامند؟

  • سعیده ستاری
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
  • ۰

روش های صحیح شناخت درست خواستگار چیست؟ راه های زیادی برای شناخت خواستگار وجود دارد، ما در این مطلب به چند مورد از راه های شناخت خواستگار اشاره کردیم پس با ما همراه باشید تا از این راه ها استفاده کنید.

برای شناخت درست خواستگار، باید به نحوه صحبت کردن او، تفکرات و رفتاری که در برابر شما از خود نشان می دهد توجه کنید. با ما همراه باشید چون در این مطلب درباره ی این موضوع شما را راهنمایی می کنیم.

راه های شناخت درست خواستگار

راه های شناخت درست خواستگار

در خواستگاری سنتی بایستی از کسی که شما را به یکدیگر معرفی کرده است و اطرافیان خواستگار تحقیق کنید. آشنایی هایی که در محل کار و تحصیل صورت می گیرد یک شناختی نسبی میان دو نفر به وجود می آورد، ولی با این وجود بهتر است در مورد خانواده خواستگار خود تحقیقات لازم را انجام دهید.

سطح تحصیلات

اگر سطح تحصیلات خواستگار برای شما بسیار مهم است می توانید در پایان خواستگاری از او مدرک بخواهید در غیر این صورت طرز حرف زدن و جمله بندی ها می تواند بیان کننده تحصیلات فرد باشد. برای شناخت بهتر می توانید  از سطح تحصیلات خانواده اش آگاه شوید. شما باید از نظر تحصیلات در سطحی باشید که دغدغه های یکدیگر را درک کنید.

راه های شناخت خواستگار

ظاهر خواستگار

اولین چیزی که در برخورد اول با هر فردی توجه ما را جلب می کند ظاهر اوست. آراستگی ظاهری اولین قدم برای تصمیم گیری در مورد صحبت کردن خواستگار است. یکی از روش های شناخت درست خواستگار خوب، ظاهر طرف مقابل است که با معیارهای شما همخوانی داشته باشد. اگر نتوانید ظاهر طرف مقابل خود را بپذیرید، به احتمال زیاد نمی توانید روی او حساب باز کنید. در ابتدا شما بایستی خودتان را در کنار خواستگار خود تصور کنید ببینید می توانید با ظاهر او کنار بیاید.

صحبت کردن خواستگار

در جلسات اول خواستگاری و آشنایی های اولیه، میان خانواده ها و شما دو نفر صحبت های زیادی می شود. به صحبت هایی که می کند و جواب هایی که در برابر سوال های شما می دهد، دقت کنید. آیا با صداقت تمام سوال های شما را جواب می دهد یا دارد دروغ می گوید. طرز صحبت کردنش با خانواده اش و شما چگونه است.

آیا جزء افراد خونگرم و خوش صحبت است و ارتباطات اجتماعی زیادی دارد یا اینکه کم صحبت و گوشه گیر است؟ طرز پاسخ دهی به سوالات پدر و مادر شما و صحبت کردن از تجربیاتی که داشته است نشان دهنده این هستند که او فردی اجتماعی است یا کم صحبت.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کمک در شناخت درست خواستگار

شوخ طبعی خواستگار

کسانی که طبعی شوخ دارند معمولا در برخورد های اول تلاش می کنند حرف های بامزه و بانمکی بزنند تا یخ جمع آب شود. در حالی که افراد جدی بدون حاشیه صحبت می کنند و در جواب سوالات به صورت کوتاه و مختصر پاسخ می دهند. برخی از افراد شوخی می کنند و احترام جمع را از بین می برند. همچنین از نحوه صحبت کردن فرد متوجه می شوید که او فردی درونگرا است یا برونگرا. افرادی که برونگرا هستند پرحرف هستند و بیشتر از میزانی که لازم است جواب سوال شما را می دهند در حالی که افراد درونگرا پاسخ های کوتاه می دهند که گاهی اوقات این پاسخ های کوتاه شما رو شگفت زده می کند.

یکی از راه هایی که می توان خواستگار خود را به خوبی بشناسید به کم حرفی و پرحرفی، جدی و شوخ طبعی، موقع صحبت کردن احترام ها را حفظ می کند یا نه، توجه کنید.

استقلال مالی خواستگار

یکی از اصل های مهم داشتن زندگی مستقل، داشتن استقلال مالی است. هنگامی که شما استقلال مالی نداشته باشید، برای تامین نیازهای زندگی باید از خانواده خود کمک بگیرید. در این صورت نمی توانید آن طور که دوست دارید زندگی کنید و دائما برای انجام هر کاری باید نظر خانواده و بزرگتر ها را بپرسید. شاید هم اکنون خواستگار شما سرمایه و شغل مناسبی نداشته باشد، ولی حداقل باید پتانسیل درآمدزایی را در او ببینید. اگر خواستگار شما حتی توانایی اداره کردن یک زندگی ساده را ندارد، انتخاب مناسب و درستی برای زندگی مشترک نیست مگر اینکه سن هر دو شما پایین باشد و باید مدت زمانی طولانی را در منزل پدر و مادرتان بمانید.

آشنایی درست خواستگار

آینده نگر بودن خواستگار

یکی از روش های شناخت و امتحان خواستگار این است که میزان آینده نگری او را بسنجید. فردی در زندگی موفق است که برای آینده خود برنامه داشته باشد. قطعا شما ریسک زندگی با فردی را که آینده نگر نیست را نمی پذیرید؛ پس لازم است سوالاتی را درباره آینده نگری فرد و تصوراتش در مورد آینده از او بپرسید تا ببینید برنامه معین و مشخصی برای آینده خود دارد یا خیر.

هم خوانی عقیده ها

یکی از شاخص ترین مسائلی که در شناخت درست خواستگار وجود دارد این است که عقیده ها با هم همخوانی داشته باشند. شاید طرف مقابل شما فرد بسیار خوبی است اما مخالف بودن عقاید منجر می شود زندگی خوبی نداشته باشید. بزرگترین اشتباهی که افراد مختلف انجام می دهند این است که فکر می کنند طرف مقابل را می توانند تغییر دهند ولی این امر به احتمال زیاد امکانپذیر نیست و می تواند عامل مهمی برای طلاق باشد.

راه های جالب شناخت درست خواستگار چیست

روابط اجتماعی خواستگار

از خواستگار خود بپرسید با دوستانش چقدر وقت می گذارند، آیا با دوستانش به مسافرت هم رفته است و تا چه اندازه به روابط اجتماعی اهمیت می دهد. رفت و آمدهای خانوادگی شان چطور است و آیا او در این مراسم ها حضور دارد و به این مراسم ها چقدر اهمیت می دهد. روابط اجتماعی او به شما دیدگاهی درباره خانواده و روابط اجتماعی آینده می دهد. اگر شما اهل گشت و گذار و مسافرت باشید اما خواستگار شما بیشتر تنهایی را دوست دارد نمی توانید زوج مناسبی برای همدیگر باشید یا اگر خواستگار شما بیشتر اوقات خود را با دوستانش می گذارند اما شما دوستی ندارید که وقت خود را با آن ها بگذرانید، بنابراین زوج مناسبی برای هم نیستید.

مهربانی و درک متقابل

اگر خواستگار شما می داند که چطور از نظر عاطفی شما را حمایت کند و رفتارش با شما مهربان است، قطعا با اطمینان بیشتری می توانید به او فکر کنید. در جلسات پایانی خواستگاری درباره مسائل جنسی با او صحبت کنید تا طبع یکدیگر را بشناسید، حتما باید از نظر طبع با یکدیگر تناسب داشته باشید. اگر یکی از شما در هفته فقط یکی دوبار خواهان رابطه جنسی باشد اما دیگری در هفته هر روز خواهان رابطه باشد، با مشکلات زیادی روبرو هستید و در این مسائل با هم به مشکل می خورید.

مخصوصا که در اوایل ازدواج احتمالا یکی از شما خواهان چند بار رابطه در روز باشد و شما را به بیشتر از یک بار در روز را زیاده روی بدانید. همچنین اگر نحوه محبت و ابراز علاقه با یکدیگر تفاوت داشته باشید قطعا با هم به مشکل می خورید مانند اینکه شما محبت کلامی را دوست دارید اما خواستگار شما محبت را با رفتار خود نشان می دهد یا یکی از شما برای ابراز محبت هدیه می خرد اما دیگری کادو دادن را کاری عبث و بیهوده می داند.

برای کسب اطلاعات مفید در رابطه با موفقیت در خواستگاری و جواب منفی به خواستگار می توانید به این لینک ها ماجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *