دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ایده های استفاده از مسواک های قدیمی و بدون استفاده

  • سعیده ستاری
  • ۴ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

در این مقاله انواع کار هایی که می توان با استفاده از مسواک قدیمی انجام داد را برای شما بیان کردیم. امیدورام مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

افراد زیادی در مورد  استفاده از مسواک های قدیمی هیچ اطلاعاتی ندارند، همچنین نمی دانند از این وسیله در چه کار هایی می توان استفاده کرد. به سبب ندانستن، مسواک خود را دور می ریزند.

روش های استفاده از مسواک های قدیمی

پیش از آنکه مسواک کهنه خود را دور بریزید، درباره این موضوع فکر کنید که با این وسیله چه کارهایی می توان کرد. شاید به این فکر کرده باشید که دیگر نمی توانید از مسواک های کهنه خود استفاده کنید اما اطمینان داشته باشید که مسواک های قدیمی کاربرد های زیادی دارند.

راه های استفاده از مسواک قدیمی

تمیز کردن تخته آشپزی

اکثر اوقات لبه های تخته آشپزی با سیم ظرفشویی و اسکاج به خوبی تمیز نمی شوند اما مسواک دسترسی آسانی دارد و در نتیجه به راحتی می توان قسمت هایی که به راحتی تمیز نمی شوند و لکه ها همچنان باقی می ماند، را پاک کرد.

نابودگر لکه لباس

اگر لکه ی دائمی روی لباس شما به وجود آمده است، می توانید به آرامی با یک مسواک از قبل شسته شده، روی این لکه ها را تمیز کنید و این کار را به اندازه ای تکرار کنید تا لکه نابود شود. در واقع مسواک در این حالت مانند یک فرچه عمل می کند.

وسایل گوناگون

شما می توانید با مسواک وسایل مختلفی را اسکراب کنید. وسیله هایی مانند لا به لای دستگاه قهوه ساز، توستر و مایکروفر یا هر چیز دیگری شبیه به اینها که دسترسی آسانی ندارد، می توانید با مسواک تمیز کنید.

کاربرد مسواک قدیمی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شانه کردن ابروها

مسواک یک وسیله عالی برای شانه کردن ابروها و تنظیم خواب ابروهای شماست. حتی می توانید که مواد مراقبتی ابرو را به مسواک بزنید.

 شیرآلات

شما هرگز نمی توانید زیر شیرآلات را با اسکاچ یا دستمال تمیز کنید و لکه های آن را از بین ببرید. در چنین مواقعی با کمک از مسواک می توانید این لکه های ماندگار را نابود کنید.

استفاده از رنگ مو

اگر کیت رنگ موی شما شانه و فرچه های کوچیک ندارد، می توانید از یک مسواک برای این کار استفاده کنید و رنگ مو را به موهایتان بزنید.

تمیز کردن کاشی با استفاده از مسواک قدیمی

کاشی ها

شما برای اینکه بتوانید جرم و کثیفی و لکه های لا به لای کاشی ها و سرامیک ها را تمیز کنید و از بین ببرید باید از وسیله هایی استفاده کنید که به کوچک ترین قسمت ها هم دسترسی داشته باشند، یکی از این وسیله ها برای تمیز کردن سرامیک و کاشی مسواک است.

عروسک ها و اسباب بازی ها

عروسک ها و اسباب بازی ها بخش های غیر قابل دسترسی دارند و شما با کمک از مسواک می توانید تمام این آلودگی ها و کثیف ها را پاک کنید.

 آکواریوم و تنگ ماهی

کسانی که آکواریوم دارند برای تمیز کردن آن باید وسایل گران قیمتی تهیه کنند، بنابراین می توانید با کمک مسواک داخل آکواریوم و تنگ ماهی را به آسانی تمیز کنید و هیچ لکه و آلودگی باقی نماند.

کاربرد مسواک کهنه در ناخن

ناخن ها

شما می توانید آلودگی ها و کثیفی های روی ناخن را با مسواک از بین ببرید، همچنین می توانید روغن هایی که برای مراقبت از ناخن هایتان از آن ها استفاده می کنید به مسواک بزنید و ناخن هایتان را تمیز کنید.

شانه

اگر نمی توانید به راحتی لابلای شانه را تمیز کنید، فقط یک مسواک بردارید و لابلای آن را تمیز کنید و از شر کثیفی های کف شانه راحت شوید و نگرانی بابت کثیفی های شانه نداشته باشید.

 لکه های روی فرش

اگر روی فرش شما لکه ای تشکیل شده است و با آن درگیر هستید، شما می توانید از یک پاک کننده عالی و تأثیر گذار استفاده کنید و با کمک مسواک و پاک کننده این لکه را از بین ببرید.

تمیز کردن کیبورد با استفاده از مسواک قدیمی

 کیبورد کامپیوتر

تمیز کردن لبه کلید های کیبورد کامپیوتر کار سخت و دشواری است و به راحتی کثیفی موجود بین کلیدها از بین نمی رود، شما با استفاده از مسواک می توانید این کثیفی ها را تمیز کنید.

زنجیر چرخ دوچرخه

یکی از راهکار های مؤثر و عالی برای تمیز کردن زنجیر چرخ دوچرخه، مسواک است. شما با کمک مسواک می توانید به راحتی جرم ها و کثیفی های موجود در زنجیر چرخ ها را پاک کنید.

 ماشین

شما لازم نیست تمام ماشین را با مسواک تمیز کنید. اما در قسمت هایی که دسترسی آسان نیست با کمک مسواک می توانید قسمت هایی چون دنده، فرمان، جالیوانی و غیره را تمیز کنید.

تمیز کردن سر دوش با کمک مسواک کهنه

سر دوش

اگر آب منزل شما سخت است، احتمال این هست که با گذشت زمان رسوبات معدنی روی سردوش شما جمع شود. این رسوبات جریان آب را مسدود می کنند، به همین سبب تمیز کردن سر دوش امر بسیار مهمی است. آسان ترین و ساده ترین روش برای تمیز کردن سر دوش این است که آن را باز کنید و در یک ظرف سرکه به مدت یک ساعت قرار بدهید. سپس با کمک مسواک تمام رسوبات شل شده را از بین ببرید و آن ها را کاملا تمیز کنید.

سینک ظرفشویی

شما با کمک مسواک می توانید به تمیز کردن سینک ظرفشویی بپردازید و با استفاده از آن اطراف سینک و اطراف راه فاضلاب سینک و هرجایی که نمی توان به راحتی تمیز کرد، به آسانی تمیز کنید. حتی شما می توانید بین دیوار و سینک را به آسانی تمیز کنید.

تمیز کردن شیارهای پنجره

یک پارچه فقط گرد و غبار های شیشه های پنجره را پاک می کند. اما ممکن است شما نتوانید تمام قسمت های آن را تمیز کنید. با کمک یک مسواک می توانید تمام گوشه و کناره های پنجره را که جرم گرفته است و با دستمال پاک نمی شود و به آن قسمت ها دسترسی راحت نیست، پاک کنید.

تمیز کردن زیور آلات با استفاده از مسواک قدیمی

زیورآلات

مسواک یکی از بهترین وسیله ها برای تمیز کردن زیور آلات است، شما می توانید با یک مسواک پشت انگشتر خود را تمیز کنید یا لابلای زنجیر خود را با یک مسواک تمیز کنید .

سشوار

با استفاده از مسواک فیلتر پشت مسواک خود را تمیز کنید. این فیلتر مانند آهن ربایی برای مو، گرد و غبار و… عمل می کند، بنابراین می توانید هر چند وقت یکبار از یک اسکراب برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *