دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تنگه میشینه مرگ فیروزکوه با چشم اندازهای زیبا و دیدنی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

تنگه میشینه گرگ یک تنگه دیدنی و زیبا در حوالی فیروزکوه می باشد. این تنگه در روستای لزور واقع شده است و به دلیل اینکه آب آن برای پرندگان سمی است و موجب مرگ آن ها می شود با این نام شناخته می شود.

 تنگه میشینه مرگ یکی از نواحی خطرناکی بوده که این روزها مقصد بسیاری از ماجراجویان می باشد. برای بازدید از این تنگه پر رمز و راز باید سری به روستای لزور بزنید. این روستا جاذبه های بی شمار دیگری نیز دارد که شما امکان بازدید از آن را خواهید داشت. 

آشنایی با میشینه گرگ

شگفتی های تنگه میشینه مرگ

روستای لزور یک روستای تفریحی پر جاذبه است که به دلیل وجود یک تنگه معروف و اسرارآمیز مور توجه قرار گرفته است. این منطقه ییلاقی در تابستان ها دارای چشم اندازهای زیبایی می باشد. این روستای دیدنی دارای امکانات مناسبی برای گردشگران است. وجود مغازه و نانوایی در این روستا تفریح را برای گردشگران بسیار راحت تر کرده است.

معرفی میشینه گرگ

این روستا مقصد طبیعت گردان زیادی است. در این روستا محصولات مهمی همچون گیلاس، سیب، گندم و سیب زمینی کشت می شود. شرایط آب و هوایی مناسب در این نواحی کشاورزی را راحت تر کرده است. این روستا جاذبه های دیدنی بی شماری را در خود جای داده که بخشی از آن ها در نهرهای اطراف آن قابل مشاهده هستند. قله هایی مرتفع که هیجان صعود آن ها افراد زیادی را به این سو کشانده است.

تنگه میشینه گرگ

  •  آرون گروپس

در اطراف این روستا می توانید از جاذبه های متعددی بازدید کنید. پیاده روی در بخش های مختلفی از روستا تجربه ای است که شما از آن لذت می برید. این منطقه کوهستانی طبیعت خارق العاده ای داشته و گذرگاهی پوشیده از سنگ دارد. طبیعت این منطقه پر از گیاهان کوهی همچون پونه و نعناع کوهی که عطر عالی دارند. شما علاقه مندان در سفر خود می توانید از دیدنی های دریاچه لزور نیز بازدید کنید.

تفریح در میشینه گرگ

سفر به تنگه:

سوال اساسی این است، چرا با وجود خطرات باید به این تنگه سفر کنیم؟ این تنگه جاذبه های شگفت انگیزی را در خود جای داده است و به همین خاطر شما باید از شگفتی های آن دیدن کنید. این تنگه از دو بخش میش و گرگ ساخته شده است. مجسمه های میشی که در سر راه شما قرار دارند یکی از دلایل این نامگذاری می باشند. چشمه ای که در نزدیکی این تنگه وجود دارد، موجب مرگ پرندگان می شود از این رو نان این تنگه را تنگه میشینه گرگ نامیده اند.

دره زیبای میشینه گرگ

بهترین زمان برای بازدید از این تنگه دیدنی فصل بهار و تابستان می باشد. این نواحی به دلیل کوهستانی بوده آب و هوایی نسبتا سرد داشته به همین دلیل برای گشت و گزار بیشتر در این تنگه باید در هوای معتدل تری سفر کنید. این تنگه زیبا یکی از مکان های دیدنی فیروزکوه برای گردشگران می باشد.

در طی مسیر رسیدن به این روستای دیدنی از جاذبه های بی شمار بازدید خواهید کرد. این روستا در نواحی فیروزکوه قرار داشته و به دلیل وجود طبیعت بکر و دریاچه و چشمه های بی کران خود در میان گردشگران شناخته شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *