دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان آلرژی به خربزه با روش های ساده خانگی

  • شقایق ایران دوست
  • ۷ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب به شما آموزش می دهیم که بتوانید از روش های خانگی برای درمان آلرژی به خربزه استفاده کنید و این مشکل را به صورت کلی از بین ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

برای این که بتوانید آلرژی های خود را نسبت به میوه های متفاوت درمان کنید راه های بسیار زیادی وجود دارد. درمان های دارویی مورد پسند همه افراد نمی باشد از این رو در ادامه برای درمان آلرژی به خربزه یک سری از ترفندهایی را آورده ایم تا بتوانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

درمان آلرژی به خربزه

درمان آلرژی به خربزه در خانه

برای این که بتوانید به راحتی این مشکل خود را درمان کنید می توانید از روش های خانگی نیز استفاده کنید ولی یادتان باشد که روش های خانگی در صورتی پاسخ می دهند که شما همزمان با استفاده از آن ها از مواد غذایی آلرژی زا نیز دوری کنید. در واقع این دو روش در کنار یک دیگر می تواند به شما کمک کند تا بتوانید در کم ترین زمان ممکن این مشکلات را از بین ببرید و به دور از آلرژی زندگی بهتری را برای خود شروع کنید. خربزه یکی از میوه هایی می باشد که بسیاری از افراد به آن حساس می باشند از این رو در ادامه سه روش مفید و بی ضرر را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید به سادگی این مشکل را از بین ببرید.

استفاده از بابونه

یکی دیگر از گیاهانی که به شما کمک می کند تا در خانه حساسیت به خربزه را درمان کنید بابونه می باشد. بابونه ها معمولا آنتی اکسیدان ها و آنتی هیستامین های طبیعی می باشند و به خوبی روی بدن تاثیر می گذارند و نمی توانند نشانه های بروز حساسیت به خربزه را در کم ترین زمان ممکن از بین ببرید. برای این که بتوانید از بابونه در این زمینه کمک بگیرید دو روش وجود دارد.

در روش اول شما می توانید دو قاشق از گل بابونه خشک شده را در یک لیوان بریزید و مقداری آب جوش را نیز به آن اضافه کنید و بعد از این که به مدت ۵ الی ۷ دقیقه دم کشید آن را میل نمایید. می توانید برای عوض کردن طعم این ترکیب از لیمو ترش تازه و عسل طبیعی نیز استفاده کنید و در روز یک الی دو بار از این ترکیب بنوشید تا بتوانید حساسیت به خربزه را به حداقل برسانید و نشانه های آن را به راحتی درمان نمایید.

در روش دوم می توانید از جوشانده این گل استفاده کنید. برای این کار یک مشت از این گیاه را درون آب بریزید و بگذارید بجوشد. برای جوشیدن این گل ۵ الی ۷ دقیقه زمان نیاز است و بعد از آن می توانید این ترکیب را از صافی عبور داده و آن را استنشاق نمایید. این کار را دو الی سه بار در روز انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ترفند های از بین بردن آلرژی به خربزه

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مفید ترین مواد ها برای بدن می باشد و می تواند مواد مغذی را در بدن به تعادل برساند از این رو از بروز نشانه های آلرژی نیز پیشگیری خواهد کرد. برای درمان آلرژی به خربزه می توانید از سرکه سیب استفاده کنید. در واقع زمانی که میزان مواد مغذی در بدن شما به تعادل برسد باعث می شود تا سیستم ایمنی شما پاسخ های درستی را به سایر واکنش های بدنی بدهد در نتیجه میزان آنتی هیستامین در بدن کاهش می یابد و آلرژی درمان خواهد شد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است سرکه سیب می تواند PH بدن را تنظیم کرده و در نهایت از بروز انواع حساسیت ها خصوصا حساسیت های فصلی پیشگیری می کند.

برای این که از این روش برای درمان حساسیت خود استفاده کنید باید یک قاشق غذا خوری از این سرکه را درون یک لیوان آب بریزید و لیمو ترش و عسل را نیز به آن ها اضافه کنید. این ترکیب باید سه بار در روز میل شود تا نتیجه سریعا بر بدن روئیت گردد.

سرکهسیب مفید برای درمان حساسیت

استفاده از پیاز

شاید برایتان تعجب آور باشد که پیاز می تواند به شما کمک کند تا آلرژی خود را نسبت به این میوه درمان نمایید. پیاز دارای مقادیر بسیار زیادی از کوئرستین می باشد و یک آنتی هیستامین طبیعی تلقی می شود و اگر شما نسبت به این خربزه حساسیت دارید اولین گزینه ای که در دسترس می باشد پیاز است. پیاز می تواند نشانه های حساسیت را در کم ترین زمان ممکن از بین ببرد و این نشانه ها معمولا سرفه، آبریزش بینی و گلو درد می باشد. استفاده از این روش بسیار ساده می باشد و شما می توانید به ره روشی که دوست دارید از آن استفاده نمایید ولی بهترین روش این است که آن را به صورت تازه تازه بجوید. این کار را باید در چند ساعت متفاوت در روز انجام دهید تا بتوانید نشانه ها را به صورت کلی درمان نمایید.

از دیگر روش های استفاده از پیاز این است که شما می توانید سه الی پنج قاشق غذا خوری آب پیاز را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر از مزه این ترکیب راضی نیستید می توانید یک الی دو قاشق چای خوری عسل طبیعی را نیز به این ترکیب اضافه نمایید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید تا بتوانید نتیجه بسیار خوبی را از آن دریافت نمایید.

درمان آلرژی به خربزه

اگر با استفاده از روش های گفته شده باز هم مشکل شما از بین نرفت و نشانه های آلرژی همچنان برای شما وجود داشت باید برای درمان بهتر به پزشک مراجعه نمایید. در ادامه می توانید سایر مطالبی که در زمینه درمان های خانگی نوشته شده است را مانند درمان گیاهی آسم و درمان حساسیت با گزنه را مشاهده کرده و برای این کار کافی است از لینک های داده شده استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *