دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ریزش برگ افوربیا و شرایط نگهداری مناسب این کاکتوس

  • شقایق ایران دوست
  • ۳ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با دلیل های ریزش برگ افوربیا و روش های مراقبت از این گیاه آشنا کنیم و اطلاعاتی مفید در اختیارتان قرار دهیم. بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

یکی از جذاب ترین کاکتوس هایی که شما می توانید در بازار آن را ببینید افوربیا است. این گیاه می تواند دچار یک سری از بیماری های خاص شود و ریزش برگ ها و زرد شدنشان را تجربه نماید. با این که این گیاهان از مقاوم ترین گیاهان می باشند باز هم ممکن است دچار مشکلات و بیماری های شدید شوند. در ادامه شما را با افوربیا و ریزش برگ افوربیا آشنا می کنیم و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهید داد.

ریزش برگ افوربیا

ریزش برگ افوربیا و اطلاعاتی در مورد این گیاه

یکی از زیبا ترین کاکتوس هایی که در بازار موجود می باشد و شما می توانید به راحتی آن ها را مشاهده نمایید کاکتوس افوربیا می باشد. این گیاه جزئی از بزرگ ترین گیاهان گلدار دسته بندی می شود و در برخی از موارد به آن درخت شیر آفریقایی نیز گفته می شود. این گیاه با این که بسیار شبیه به کاکتوس می باشد با این حال بسیار شبیه به ساکولنت است. نام علمی این گیاه Euphorbia trigona می باشد ولی با نام African milk tree نیز شناخته می شود. این گیاه بومی آفریقا می باشد و اکنون در ایرانی نیز موجود می باشد و شما می توانید در خانه خود از این گیاه نیز استفاده نمایید.

این گیاه دارای برگ های ریز و قرمزی می باشد و مقاوم تر از سایر ساکولنت ها است. این گیاه در فصل های زمستان و پاییز برگ های خود را از دست می دهند و امری بسیار طبیعی می باشد اما اگر در فصل های دیگر این اتفاق افتاد باید نگران باشید و سعی کنید راهی برای درمانش بیابید. اگر بتوانید شرایط ایده آلی را برای این کار ایجاد نمایید این گیاه می تواند از ۳۰ الی ۶۰ سانتی متر رشد داشته باشد و در نهایت می تواند به ۲.۵ متر نیز برسد. البته یادتان باشد که شرایط ایده آلی که در خانه برای این گیاه ایجاد می شود نمی تواند چنین رشدی به او بدهد.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این گیاه سمی می باشد و میزان سمی بودن این گیاه بسیار زیاد می باشد و اگر می خواهید از این گیاه استفاده کنید و خانه خود را زیبا تر نمایید باید مراقب کودکان و پت های خانگی خود باشید زیرا ممکن است مشکلات بسیار زیادی بعد از تماس با این گیاه برای کودکان و حیوانات خانگی تان ایجاد گردد. میزان سمی بودن این گیاه با گیاه دیفن برابری می کند. اگر این گیاه به سن بلوغ برسد می تواند گلدهی نیز داشته باشد و شما شاهد گل های زیبای این گیاه خواهید بود.

کاکتوس افوربیا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نگهداری درست از افوربیا

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در حین نگهداری از این گیاه بدانید این است که او برای رشدش به نور بسیار زیادی نیاز دارد از این رو بهتر است این نور را برای او تامین نمایید و او را در مکانی قرار دهید که نور کافی را دریافت کند در غیر این صورت ممکن است یک سری مشکلات دیگر برای گیاه ایجاد شود. این گیاه به بی آبی و خشکی مقاوم می باشد ولی زمانی که در اثر بی آب ساقه های آن چروک شدند نشانه خوبی نمی باشد و حتی ممکن است این نشانه یکی از ساده ترین نشانه های از بین رفتن گیاه شما باشد.

جالب است بدانید که این گیاه رشد طولی بسیار خوبی دارد با این حال نمی تواند ریشه بسیار قوی داشته باشد بنابراین حواستان باشد که با روش های غلط ریشه گیاه را از بین نبرید. اگر رشد گیاه شما بسیار زیاد می باشد می توانید برای او قیم تهیه کنید و مانع از افتادنش شوید و همچنین می توانید با استفاده از پاجوش این گیاه را تکثیر نمایید.

نکته : یادتان باشد که این گیاه سمی می باشد و در حین تکثیر کردنش حتما از دستکش های محافظ استفاده کنید در غیر این صورت ممکن است مشکلات شدید پوستی برایتان ایجاد گردد.

بیماری های رایج این گیاه

این گیاه نیز همانند سایر گیاهان ممکن است دچار یک سری از بیماری های خاص شود و بهتر است علت دقیق این بیماری ها و مشکلات را بدانید تا بتوانید در مواقع نیاز از آن ها استفاده نموده و با رعایت یک سری نکات بسیار ساده از بروز این مشکلات پیشگیری نمایید.

بیماری های رایج افوربیا

ریزش برگ افوربیا

اگر شاهد ریزش برگ های سالم این گیاه بودید به شما پیشنهاد می شود که این گیاه را از نظر آفت ها مورد بررسی قرار بدهید. البته دلیل دیگر این مشکل این است که شما به این گیاه آب بسیار زیاد داده اید و منجر به ریزش برگ هایش شده اید. برای این که بتوانید از این مشکل پیشگیری نمایید باید میزان آب یاری را کاهش داده و پشت برگ ها را از نظر آفت ها مورد بررسی قرار دهید.

زرد شدن ساقه و برگ ها

زرد شدن برگ ها یکی دیگر از مشکلاتی می باشد که می تواند در اثر زهکشی نا مناسب و آبیاری زیاد ایجاد می گردد.  اگر احساس می کنید که این گیاه دارای برگ ها و ساقه های زرد می باشد بهتر است این دو مورد را در آن ها بررسی نمایید. باید گلدان را به نحوی زهکشی نمایید که بعد از آبیاری به راحتی آب از زیر آن خارج گردد. در نظر داشته باشید که اگر نتوانید این مشکل را به موقع از بین ببرید امکان این که گیاه شما بمیرد بسیار زیاد می باشد.

پوسیدگی ریشه

همانطور که گفته شد این گیاه ریشه های قوی ندارد از این رو باید حواستان به آبیاری باشد و بیش از حد این کار را انجام ندهید. در صورتی که آبیاری به درستی انجام شده است و باز هم ریشه های گیاه شما پوسیده شدند باید گیاه را از نظر بیماری های قارچی مورد استفاده قرار بدهید.

ریزش برگ افوربیا

خم شدن ساقه ها

افوربیا یکی از گیاهانی می باشد که دارای ساقه های بلندی بوده و زیبایی دو چندانی به این کاکتوس می دهد. آبیاری کم می تواند مشکل شدید برای این گیاه ایجاد نماید و آن را ضعیف کند از این رو باید حواستان به این مورد نیز باشد تا بتوانید از خم شدن ساقه ها نیز پیشگیری نمایید.

سوختن برگ ها و  رشد بد فرم

نور یکی از مهم ترین نیاز های این گیاه می باشد و شما زمانی می توانید شرایط رشدی را برای این گیاه کامل کنید که نور مناسب برای رشدش را آماده سازید. اگر گیاه شما بد فرم رشد کرده باشد نشانه ای از این می باشد که نور کافی به آن نداده اید. اگر برگ های گیاه شما دچار سوختگی شده باشد نشانه ای از این می باشد که شما زمان نادرستی از غبار پاشی استفاده کرده اید.

بحال که به علت های ریزش برگ افوربیا آشنا شدید برای این که بتوانید به پرورش گل و گیاه بپردازید و آن ها را به درستی پرورش دهید باید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و برای این کار می توانید مطالب مرتبط با این موضوع را مانند پرورش گیاه ساکسی فراگا و پرورش گیاه لوئی مشاهده کنید. برای مشاهده مطالب دیگر می توانید بر روی لینک های داده شده کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *