دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با انواع ژیلت برای آقایان و خانم ها

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

امروزه انواع مختلفی از ژیلت برای استفاده عموم افراد تولید شده که شما می توانید با مطالعه این مقاله با انواع ژیلت برای بانوان و آقایان آشنا شوید.

همانطور که می دانید از بین بردن موهای زائد بدن اهمیت فراوانی برای افراد داشته و یکی از آسان ترین، ارزان ترین و بی خطرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده از انواع ژیلت است که بایستی بر اساس نوع پوست تان، ژیلت مناسب را انتخاب نمایید.

انواع ژیلت مردانه و زنانه

به طور کلی امروزه افراد زیادی در سراسر دنیا با ژیلت آشنایی دارند و اغلب از خودتراش ها برای اصلاح موهای زائد صورت و بدنشان استفاده می کنند. امروزه ژیلت های در انواع مختلفی طراحی و تولید شده اند که هر کدام کاربرد خاص خود را داشته و بنابراین لازم است ژیلت را با توجه به نوع مصرف تان تهیه نمایید.

خصوصیات ژیلت های مردانه

توجه داشته باشید که استفاده از انواع ژیلت در واقع در دسترس ترین و سریع ترین روش برای حذف موقت موهای زاند خواهد بود به گونه ای که در مدت زمان چند دقیقه تمام موهای زائد را از ریشه می تراشد و در نهایت پوستی صاف به شما تحویل می دهد. با وجود اینکه این روش بر خلاف سایر روش های اصلاح بسیار کم دردتر است اما چنانچه پوست جوش دار و یا حساسی دارید ممکن است تجربه خوشایندی از اصلاح با ژیلت نداشته باشید که علت این امر به انتخاب ژیلت نامناسب و یا نحوه نادرست استفاده از آن برمی گردد.

پیشینه تراشیدن موهای زائد:

جالب است بدانید که تیغ های فلزی برای تراشیدن موهای زائد که در کاوش های باستان شناسی به دست آمده مربوط به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح خواهد بود. در آن زمان از تیغ های مسی برای تراشیدن موها استفاده می شده و گفته می شود از آنجایی که اسکندر مقدونی برای آراستگی خودش ارزیابی زیادی قائل بوده استفاده از تیغ را در قلمروی خود رواج داده است.

تا اوایل سال ۱۸ برای اصلاح زا تیغ های لبه ای استفاده می شد که کار کردن با آن ها نیاز به مهارت ویژه ای داشته و اغلب مردان برای تراشیدن ریش هایشان به آرایشگاه می رفتند تا اینکه بالاخره در سال ۱۸۹۵ یک کارگر ۴۰ ساله پوستونی ساکن آمریکا ایده خودتراش ایمن به ذهنش رسید و تیغ اصلاح کند شده کینگ کمپ ژیلت او را به فکر محصولی ساده انداخت که قابلیت تعویض تیغ داشته باشد.

پیشینه تراشیدن موهای زائد

  •  آرون گروپس

به طور کلی در آن زمان برندی به استار محصولی مشابه تولید کرده بود اما هنوز هم کار با خودتراش های استار راحت نبود و بایستی هر از گاهی تیغ هایش تیز می شد. اما اید کینگ در مورد تولید خودتراشی بود که دو تیغ موازی بر روی یک دسته نصب می شدند و قابلیت تعویض داشتند.

کینگ سال ها بر روی این ایده کار کرد تا در نهایت اولین خودتراش برند ژیلت در سال ۱۹۰۳ تولید شد و به سرعت در تمام کشور های گسترش پیدا کرده و محبوبیت زیادی به دست آورد. محبوبیت این برند در ایران به اندازه ای زیاد شد که مردم ایران امروزی خودتراش ها را به نام ژیلت می شناسند.

در واقع برند ژیلت با تولید انواع ژیلت متنوع روز به روز در حال تولید محصولات برای بهتر اصلاح است و در طی سال ها همیشه در تولید محصولات نوآورانه خودتراش از دیگران پیشی گرفته است. البته که برند ژیلت به جز خودتراش محصولات بهداشتی دیگر مانند ژل اصلاح، افترشیون، مام، دئودورانت و نوشت افزار تولید می کند اما اغلب ژیلت را به عنوان تولید کننده خودتراش می شناسند.

ژیلت های مختلف:

توجه داشته باشید که ژیلت های موجود در بازار اغلب به دو دسته مردانه و زنانه تقسیم می شود اما پیش از اینکه به بیان انواع ژیلت و کاربرد های آن بپردازیم لازم است تا علت طراحی و ساخت ژیلت و تیغ های اصلاح را بدانید که اغلب این امر به خاطر نوع پوست مردان و زنان خواهد بود.

استفاده از ژیلت برای رفع موهای بدن

اولین تفاوت ضخیم تر بودن پوست مردان است که به صورت کلی نسبت به پوست خانم ها ساختار زمخت تری دارد. علاوه بر پوست موهای صورت مردان هم در مقایسه با موی زنان ضخیم تر بوده و بنابراین برای اصلاح آن ها بایستی از تیغ های تیزتری استفاده نمایید.

در صورتی که خانم ها پوست حساس تری دارند و در برابر تیغ ها و تهاحمات خارجی سریع تر ملتهب و قرمز می شود. از آنجایی که با توجه به این تفاوت ها در اغلب مواقع ژیلت های تیز مردانه موجب ایجاد زخم و جراحت و حتی خشکی پوست خانم ها می شود، شرکت ژیلت اقدام به تولید خودتراش هایی مخصوص خانم ها کرده که احتمال صدمات را به حداقل می رسانند.

تفاوت ژیلت های مردانه و زنانه:

به صراحت می توان گفت که خودتراش های زنانه نسبت به انواع مردانه گران تر هستند. اگر واقعا تفاوتی بین ژیلت های مردانه و زنانه وجود نداشته باشد منطقی تر این است که خانم ها نیز همان انواع مردانه را تهیه کنند اما با این وجود قاعدتا ژیلت های مردانه و زنانه نباید با هم یکسان باشند.

واضح ترین نشانه برای تشخیص ژیلت مردانه و زنانه رنگ محصول است. ژِلت های زنانه معمولا رنگ های ملایم تری مانند صورتی و بنفش دارند در حالی که ژیلت های مردانه را به رنگ آبی، مشکی و یا نقره ای می سازند. تفاوت دوم نیز در شکل سر ژِلت های مردانه و زنانه خواهد بود.

تفاوت های ژیلت مردانه و زنانه

همانطور که می دانید نحوه اصلاح صورت مردان با پای خانم ها متفاوت است و به همین دلیل قاعدتا ژیلت ها باید برای اصلاح موهای زائد هر نقطه از بدن به صورت خاص طراحی شده باشند. خوشبختانه ژیلت این نکته را هم مدنظر قرار داده که ژیلت های زنانه سر گردتری دارند که کمک می کند رفع موهای زائد قسمت هایی مانند زیر بغل و یا پشت زانو راحت تر انجام شود. از طریق دیگر سر مربعی ژیلت های مردانه برای اصلاح موهای صورت آن ها بهتر عمل خواهد کرد.

توجه داشته باشید که انواع ژیلتهای مردانه و زنانه تعداد تیغه های یکسانی دارند و شما می توانید تعداد مشابهی از تیغه را در نوع ژیلت پیدا کنید. با این حال میزان تیز بودن تیغه در ژیلت مردانه با انواع زنانه آن کاملا متفاوت است. به گونه ای که ژیلت های مردانه اغلب تیغه های تیزتری دارند که کاملا مناسب زدودن موهای متراکم صورت آن است.

از سوی دیگر برای اصلاح موهای زائد بدن خانم ها نیازی به تیغ بودن تیغه ها در حد ژیلت آقایان نیست و بنابراین استفاده خانم ها از ژیلت های مردانه احتمال موجب بریدگی پوست شان خواهد شد. البته از این نکته غاف نشوید که علت زودتر کند شدن ژیلت های زنانه تیزی کمتر آن ها نیست زیرا این محصولات کاملا استاندارد طراحی شده اند و اگر ژیلت های زنانه زودتر کند می شوند و ناچارا به تعویض زود به زود نیاز دارند. به همین خاطر است که خانم ها از ژیلت های برای اصلاح ناحیه وسیعی از بدنشان از ژیلت استفاده می شود.

از آنجایی که خانم ها و آقایان از ژیلت برای قسمت های مختلفی از صورت یا بدن شان استفاده می کنند دستگیره این ژیلت ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. خانم ها معمولا برای اصلاح موهای زائد بدن شان از ژیلت کمک می گیرند و به همین خاطر دستگیره ژیلت های زنانه شکل گردی داشته که موجب راحت تر چرخاندن آن در زوایای مختلف و در نهایت رسیدن به تمام قسمت های بدن می شود.

استفاده از ژیلت برای از بین بردن موهای بدن

از طرفی ژیلت های مردانه اغلب برای اصلاح موهای زائد صورت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین نیازی نیست در آن حد ژیلت را بچرخانند. در نهایت آخرین تفاوت بین انواع ژیلت زنانه با مردانه این است که در سر ژیلت های زنانه و کنار تیغه ها نرم کننده ای تعبیه شده است.

توجه داشته باشید که این ماده نرم کننده که در اغلب ژیلت های مردانه وجود ندارد به شکل مختلفی به صورت نوار های ژلی یا لوسیونی در اطراف تیغه ها است. این ویژگی فوق العاده ژیلت های زنانه مانع از بریده شدن پوست حساس خانم ها هنگام اصلاح بدن به ویژه قسمت های مچ پا، زانوها و سایر قسمت های حساس می شود.

در پایان برای مطالعه راهنمای خرید ریش تراش می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *