دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه ترشی شاتوت خانگی با طعم متفاوت

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در این بخش می توانید، طرز تهیه ترشی شاتوت که یکی از انواع ترشی های خانگی خوشمزه است را مطالعه کنید. این ترشی طعمی عالی داشته و به سادگی تهیه می شود.

یکی از انواع ترشی های خانگی خوشمزه و عالی ترشی شاتوت است که در این فصل می توانید، تهیه کنید. روش تهیه این ترشی بسیار ساده بوده و یکی از ترشی های سه سوته است که در این بخش یک طرز تهیه ساده از ترشی شاتوت را مطالعه می کنید.

تهیه ترشی و انواع مربا با استفاده از میوه شاتوت کار ساده ای است. اگر از علاقمندان به انواع ترشی های متنوع و متفاوت هستید در این مطلب علاوه بر تهیه ترشی شاتوت می توانید در لینک های مقابل روش تهیه ترشی انبه کال و ترشی موز را نیز مطالعه کنید.

مواد ترشی شاتوت

مواد لازم

  • شاتوت: یک پیمانه
  • سیاه دانه و نمک: به میزان لازم
  • سرکه سفید: یک لیاون

طرز تهیه ترشی شاتوت خوش طعم

برای آماده کردن این ترشی خانگی و مجلسی باید ابتدا شاتوت های خوشمزه را به خوبی بشویید و بعد از کشیده شدن آب های اضافی آن شروع به تهیه مواد کنید. همانطور که می دانید این ترشی طعمی عالی داشته و با استفاده از این میوه می توانید، یک مربای خانگی خوشمزه نیز تهیه کنید.

 

در این مرحله از طرز تهیه ترشی شاتوت بعد از خشک شدن آب های شاتوت آن را درون شیشه های مورد نظرتان ریخته و مقداری سرکه روی آن بریزید. در این مرحله می توانید از مقداری نمک و سیاه دانه نیز استفاده کنید. طعم این ترشی بسیار عالی بوده و یک ترشی فصلی خوش طعم می باشد. حالا این ترشی آماده است و بعد از چند روز مزه دار شدن می توانید آن را میل کنید.

برای نگهداری طولانی مدت این ترشی عالی در خانه می توانید آن را در شیشه هایی مناسب نگهداری کنید. این ترشی طعمی عالی داشته و می توانید به راحتی در کنار انواع غذاها نیز سرو کنید. مصرف این ترشی خواص بسیار زیادی نیز دارد. از مهم ترین خواص مصرفی اینگونه از ترشی ها می توان به مقادیر بالای ویتامین سی در بدن اشاره نمود.

  •  آرون گروپس

ترشی خانگی شاتوت

طرز تهیه مربای شاتوت

اگر می خواهید این میوه خوشمزه خانگی را به شیوه های مختلفی نگهداری کنید، می توانید از مربای آن نیز استفاده کنید. طعم مربای شاتوت بسیار عالی بوده و تهیه راحتی نیز دارد. برای داشتن این مربای خوشمزه باید، شاتوت های شسته شده را در قابلمه ریخته و لایه به لایه روی آن شکر بپاشید. مواد را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

بعد از آن مواد را روی حرارت بگذارید و کف روی آن را بگیرید. بعد از غلیظ شدن مربا به آن زمان می دهید تا خنک شود. حالا مربا را در شیشه های درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *