دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصولی که برای تغییر نگرش منفی باید انجام دهید

  • فروغ راد
  • ۳ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

نگرش های منفی همواره انسان را به عقب حرکت داده و باعث می شود اعمال و اخلاقیات هر فرد بر طبق ذهنیات منفی صورت بگیرد. بنابراین در این مقاله سعی می کنیم شما را با پیامدهای نگرش منفی و راهکارهایی برای تغییر نگرش منفی آشنا نماییم.

نگرش مانند یک فیلتر در ذهن شما عمل می کند، در واقع نگرش شما نسبت به دنیا، نگرش شما نسبت به توانایی هایتان، نگرش شما نسبت به دیگران و همه نگرش های دیگری که دارید این ها همه نشان می دهد آیا شما نگرش مثبت دارید یا نگرش منفی، اگر دید شما به همه چیز منفی باشد حتی در بهترین شرایط نیز حال شما خوب نخواهد بود، برای شروع تغییر نگرش منفی خود، با ما همراه باشید.

راهکارهای اصولی برای تغییر نگرش منفی

هر فردی در طول زندگی خود با اتفاقات و فراز و نشیب های زیادی رو به رو می شود که او را از زندگی روز مره خود دور می کند و باعث سختی هایی برای او می شود. تجربه این سختی ها ممکن است ذهنیت منفی از شرایط و زندگی را برای فرد به وجود بیاورد اما در نهایت این خود فرد است که با توانایی هایش در مقابل تمام سختی ها دست و پنجه نرم می کند، برای گذشتن از چنین مراحلی نگرش خود شخص تعیین کننده موفقیت و یا عدم موفقیت او خواهد بود.

داشتن انرژی و نگرش مثبت

تعریف نگرش

نگرش ترکیبی از رفتارها، اخلاقیات و عکس العمل های هر فرد است که درون او را نشان می دهد و تاثیر مستقیمی بر روش زندگی او دارد.

نگرش منفی:

در نگرش منفی شما هر اتفاقی را در بدترین حالت خودش می بینید و بر اساس همان چیزی که دریافت کرده اید عمل می کنید و در واقع این شما هستید که با دید منفی اطلاعات غلط به ذهن خود می دهید و سپس با همان اطلاعات عملکرد غلط نیز خواهید داشت.

نشانه های یک شخص با نگرش منفی:

  • به همه مسائل با دید منفی نگاه می کند.
  • به دنبال یادگیری مسائل جدید نمی رود.
  • در برابر شنیدن حقیقت مقاومت می کند.
  • انتظاراتی که از خود دارد او را نگران می کند.
  • همیشه دیگران را مقصر می داند.
  • در گذشته خود گیر کرده است.
  • دائما در مورد همه مسائل نگران است.
  • از آنچه دارد راضی نیست.
  • همه چیز را بدون کم و کاستی می خواهد.

اعمال ما در نتیجه نگرش ما است

  •  آرون گروپس

چگونگی تغییر نگرش منفی

نگرش مساوی با حرکت است، یعنی نگرش مثبت شما را رو به جلو و نگرش منفی شما را رو به عقب حرکت می دهد. با داشتن نگرش مثبت شما زندگی راحت تر و بی دغدغه تری را تجربه خواهید کرد و همچنین عملکرد مناسب تری در مواجهه با اتفاقات زنگی خود خواهید داشت.

  • قدرتمندانه در مقابل افکار منفی بایستید

در گام اول شما باید خود را وادار به تغییر نگرش های منفی و غلط کنید و قدرتمندانه با افکار منفی خود بجنگید، به یاد داشته باشید که اعمال از افکار سرچشمه می گیرند و اگر دید شما منفی باشد تمام زندگی خود را باخته اید. شما باید نگرش مثبت را در ذهنتان نهادینه کنید و همه تمرکز خود را بر روی توانی هایتان بگذارید تا به هدف مورد نظر خود برسید.

 نگرش خود را مثبت کنید

  • خودتان را موفق تصور کنید

همیشه در ذهنتان از خود یک انسان موفق تصور کنید و به این فکر کنید که به همه اهداف خود رسیده اید، یادتان باشد هرچه به این مساله عمیق تر فکر کنید انگیزه شما برای تلاش و موفق شدن بیشتر می شود و در نتیجه به اهداف خود خواهید رسید. این یک نوع تمرین ذهنی است که برای دور شدن ذهن از افکار منفی بسیار موثر می باشد و باعث می شود ذهن به شکل طبیعی برای آنچه که تصور می کند تلاش نماید.

  • انتظارات واقع بینانه از خود نداشته باشید

داشتن رویاها و اهداف بزرگ تا آن جایی خوب است که به شما صدمه ای وارد نکند، هر راهی سختی هایی دارد و زندگی پر از فراز و نشیب است، گاهی شرایط خلاف انتظار ما پیش می رود، دید منفی ناشی از انتظاراتی است که با واقعیت همخوانی ندارند، بنابراین واقع گرا باشید وبا تغییر نگرش منفی دید مثبتی نسبت به مسائل داشته باشید.

  • نگران و مضطرب نباشید

وقتی شما قدم برای موفقیت بر می دارید قطعا چالش های زیادی پیش رو خواهید داشت و ممکن است همین چالش ها کنترل احساسات را برای شما سخت کند بنابراین نگرش های منفی ممکن است به سراغتان بیایند به آن ها اجازه دخالت ندهید و نگرانی از پایان کار نداشته باشید با نگرش مثبت برنامه ریزی کنید و به اهدافتان نزدیک و نزدیک تر شوید.

آموزش تغییر نگرش منفی

  • برای خود انگیزه ایجاد کنید و با اشتیاق و انرژی مثبت ادامه دهید

به دنبال انگیزه ای باشید که روند کار را برای شما ساده تر می کند، همچنین سعی کنید از کاری که شروع کرده اید لذت ببرید و خوشحال باشید در این صورت شما انرژی بیشتری برای ادامه کار خواهید داشت و همین انرژی را به دیگران نیز منتقل خواهید کرد تا آن ها نیز حامی موفقیت شما شوند. همیشه سعی کنید مشتاق رسیدن به موفقیت باشید به طوری که این اشتیاق درون شما به یک عادت تبدیل شود.

  • احساسات خود را از راه درست ابراز کنید

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که کنترل احساسات را برایتان دشوار می کند، اگر احساسات خود را سرکوب کنید و یا آن ها را در خود بریزید سبب افسردگی و بیماری های روحی خواهد شد بنابر این بهتر است که احساسات خود را بروز دهید اما از راه درست و منطقی به طوری که هم شخصیت خود را حفظ کنید و هم به دیگران احترام بگذارید.

  • معنای زندگی را به طور واقعی کشف کنید

زندگی را بشناسید و دلیل به وجود آمدن هستی را درک کنید، ابعاد معنوی را در زندگی خود فراموش نکنید زیرا معنویت خیلی ساده روح شما را پرورش می دهند. وقتی روح انسان به کمال برسد فقط خوبی ها را می بیند و برای رسیدن به خوبی ها تلاش می کند که در واقع همان نگرش مثبت است.

الگو سازی برای تغییر نگرش

و در انتها به شما پیشنهاد می شود برای داشتن نگرش مثبت و زندگی مطلوب از ورزش غفلت نکنید، خلاق باشید و روی افکار و احساسات خود به اندازه کافی تسلط داشته باشید. ضمن اینکه برای تقویت افکار مثبت و اطلاع از عواقب مثبت نگری سمی می توانید این مطالب را مطالعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *