دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روستای ورده کرج و دیدنی های تاریخی و مذهبی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

روستای ورده یکی از روستاهای دیدنی و پر جاذبه ای است که شما علاقمندان می توانید از آن دیدن کنید. این روستا چشم اندازهای بسیار زیبایی برای گردشگران داشته و اهمیت تاریخی دارد.

با رسیدن تعطیلات می توانید، سری به روستای ورده بزنید. این منطقه فرصت خوبی برای طبیعت گردان بوده و اهمیت بالایی برای گردشگران دارد. با هیاهو و شلوغی شهرهای امروزه باید از زیبایی این روستا دیدن کنید. این روستا دارای بخش های مختلفی بوده و مناظر زیبایی دارد.

دهکده ورده

شگفتی روستای ورده

اگر دنیا محیطی آرامش بخش هستید و می خواهید از شلوغی های شهری دور شوید، باید سری به این روستای بکر و دیدنی بزنید. این روستا در سال های اخیر به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است.

طبیعت ورده

این روستا محبوب و توریستی در دهستان برغان و در شمال غربی کرج واقع شده است. محیط سرسبز و مراتع دیدنی در این نواحی بیش از هر چیز جلب توجه می کنند. این نواحی دارای شرایط آب و هوایی دلپذیری بوده و در یکی از مناطق نیمه کوهستانی واقع شده اند. چشمه سارها و رودخانه ها از مهم ترین چشم اندازهای طبیعی این نواحی محسوب می شوند.

ورده را بشناسید

بخش های مختلف ورده:

این روستا شامل بخش های مختلفی بوده و از اهمیت طبیعی بالایی برخوردار است. بافت تاریخی در این روستا و مناظر خیره کننده اهمیت زیادی برای گردشگران دارند. در این روستا مجموعه ای از آثار تاریخی نیز یافت می شوند. کاروانسرای شاه عباسی که یکی از این سازه های باستانی و تاریخی بوده جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد.

  •  آرون گروپس

چشم انداز ورده

حمام تاریخی، آرامگاه امامزاده عبدالقهار و بی بی سکینه یکی از بناهای تاریخی و مهمی هستند که می توانید از آن دیدن کنید. درب چوبی که در امامزاده عبدالقهار قرار دارد، برگرفته از نقوش مختلفی بوده و خط نوشته های نفیسی نیز دارد. این سازه ها متعلق به زمان شاه طهماسب اول بوده اند.

روستای ورده

این سازه ها دارای مجموعه ای بوده که در موزه نیز نگهداری می شوند. روستای ورده یکی از زیباترین مکان های دیدنی کرج بوده که هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند. این روستا دارای بقعه هایی هرمی شکل بوده و متعلق به زمان ایلخانی هستند. در بخش هایی از این سازه ها کاشی کاری های زیبا و قدیمی مشاهده می کنید.

زمان مناسب برای سفر:

برای سفر به این منطقه خوش آب و هوا می توانید، فصل بهار را انتخاب کنید. در این فصل شرایط آب و هوایی مناسب و معتدلی حاکم بوده که برای سفر مناسب است. در صورتی که فصل زمستان را برای سفر انتخاب کرده اید، باید در اقامتگاه های روستایی نیز اسکان داشته باشید.

از دیگر مکان های دیدنی کرج می توان به روستای گچسر کرج و روستای آتشگاه کرج اشاره نمود. این روستاهای تاریخی نیز دارای جاذبه های زیبایی هستند که شما گردشگران امکان بازدید آن ها را خواهید داشت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *