دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص آب قلیایی و مضرات مصرف آن برای بدن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

آب قلیایی به همان آب چشمه ها گفته می شود که از روی مواد معدنی عبور می کند و قلیایی می شود. در ادامه می توانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد خواص آب قلیایی بدست آورید.

خواص آب قلیایی بسیاری زیاد می باشد و به شما کمک می کند تا بتوانید سلامت بدن خود را تضمین کنید. شما می توانید با استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی آب مورد استفاده خود را قلیایی کرده و از این مورد نهایت استفاده را ببرید.  البته بهتر است در نوشیدن این آب زیاده روی نکنید زیرا ممکن است تاثیرات منفی بر بدن شما بگذارد.

خواص آب قلیایی

خواص آب قلیایی بر بدن

آب قلیایی می تواند فواید بسیار زیادی برای بدن داشته باشد و از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها مراقبت می کند و می تواند یک سری از بیماری ها را درمان نماید. در ادامه تمامی خاصیت های این نوع آب را برایتان بررسی می کنیم.

ضد سرطانی بودن آب قلیایی

یکی از بهترین خواص آب قلیایی این است که دارای آنتی اکسیدان های بسیار قوی می باشد و آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر بسیاری از مشکلات مراقبت می کنند. و یکی از این مشکلات سرطان ها می باشند. استفاده از این آب می تواند میزان ابتلا به سرطان را تا حدودی کاهش دهد. در واقع زمانی که سیستم ایمنی بدن شما دچار مشکل می شود می تواند بیماری ها و عفونت های شدیدی را ایجاد کند ولی استفاده از این آب منجر به تقویت سیستم ایمنی می شود و می تواند از بروز بیماری ها در بدن پیشگیری نماید.

تعادل ph  در بدن

بدن انسان یکی از محیط هایی می باشد که دائما به دنبال تعادل می گردد و زمانی که محیط بدن شما اسیدی می باشد بدن باید میزان زیادی انرژی صرف کند تا بتواند این دو را به تعادل برساند. البته این مشکل می تواند منجر به ایجاد استرس و بیماری نیز گردد که به نوبه خود خطرناک می باشد. مواد غذایی که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند بدن را اسیدی می کند با این حال اگر بتوانید در روز از این آب استفاده کنید می توانید تعادل را به بدن خود بازگردانده و در نهایت منجر به بهبود سلامت بدن شوید.

هیدراته ماندن بدن با آب قلیایی

  •  آرون گروپس

هیدراته ماندن بدن

آب قلیایی می تواند بسیار سریع تر از آب شهری جذب شود با این حال بدن انسان با استفاده از این آب می تواند هیدراته شده و شادابی و طراوت خود را حفظ کند. آب قلیایی دارای انواع متفاوتی از مواد معدنی می باشد و می تواند به خون رسانی بیش تر بدن کمک نماید و عملکرد بدن را در طی روز بهبود می بخشد.

دفع سموم بدن

از دیگر خاصیت هایی که آب قلیایی با خود به همراه دارد این است که دفع سموم را بهبود می بخشد. با همین خاصیت ساده می توانید امکان بروز بیماری ها را در بدن به صفر برسانید.

تقویت سیستم ایمنی

استفاده از آب قلیایی به بدن کمک می کند تا سیستم ایمنی قوی تری داشته باشد. در واقع زمانی که شما از این آب استفاده می کنید می توانید رادیکال های آزاد را خنثی کنید و اگر این کار را به صورت منظم انجام دهید برای بدن بسیار مفید می باشد و بدن شما نسبت به بیماری ها مقاوم تر خواهد شد و به این زودی ها بیمار نمی شوید.

آب قلیایی برای هیدراته ماندن بدن

لاغری

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این آب با خود به همراه دارد این است که کمی تواند به چربی سوزی و کاهش وزن شما کمک نماید. اگر بتوانید این آب را به صورت مداوم مورد استفاده قرار بدهید بدن شما می تواند چربی سوزی بیش تری را انجام داده و در نهایت لاغری شما با کم ترین دردسر همراه می شود.

مبارزه با سرطان

اگر سرطان دارید بهتر است استفاده از این آب را فراموش نکنید و بهترین راه این است که زیر نظر پزشک خود از آن استفاده نمایید. در واقع آب قلیایی می تواند از رشد سلول های بد خیم در بدن پیشگیری کرده و با قلیایی نگه داشتن وضعیت بدن با سرطان مبارزه می کند و می تواند آن را از بین ببرد و بدن شما را پیروز این مبارزه کند.

پیشگیری از بیش تر شدن دیابت

دیابت یکی از بیماری هایی می باشد که درمان ندارد با این حال می توانید با استفاده از آب قلیایی از پیشرفت کردنش پیشگیری نمایید و در نهایت بدن خود را در یک حالت ثابت نگه دارید. بسیاری از افرادی که دیابت دارند از بالا رفتن قند خون خود هراس دارند و همین مورد می تواند مشکلات بسیاری برایشان ایجاد نماید. استفاده از این آب برای افراد دیابتی بسیار خوب می باشد و می تواند مشکلاتی که دارند را به حداقل برساند.

خواص آب قلیایی

درمان پسوریازیس

پسوریازیس یکی از بیماری هایی می باشد که روی پوست بدن ایجاد می شود و لک ها و جوش های سفیدی را روی پوست به وجود می آورد. این بیماری نیز مانند بسیاری از بیماری های پوستی درمانی ندارد با این حال جزء بیماری های خود ایمنی محسوب می شود و می تواند منجر به التهابات شدید پوستی شود.

مضرات آب قلیایی

همانطور که می دانید هر چیزی دارای یک سری فواید و مضرات می باشد و این آب نیز می تواند مشکلاتی را برای بدن به همراه داشته باشد. این نوشیدنی از دید بسیاری از افراد بی خطر می باشد ولی باز هم ممکن است برای یک سری از افراد یک سری عارضه هایی را با خود به همراه داشته باشد. از مشکلات و عارضه هایی که خوردن این آب می تواند برای شما به همراه داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تهوع
  • استفراغ
  • لرزش دست ها
  • گرفتگی عضلات
  • گیجی
  • سوزن سوزن شدن اندام ها

خواص آب قلیایی

آب قلیایی هم به صورت طبیعی وجود دارد و هم شما می توانید به صورت مصنوعی و با استفاده از دستگاه های تصفیه آب آن را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که آب قلیایی طبیعی همان آب چشمه می باشد که از روی سنگ ها و مواد معدنی عبور می کند و قلیایی می شود و این آب بیش تر از نوع مصنوعی آن برای بدن مفید می باشد. همانطور که گفته شد استفاده از آب قلیایی به صورت کلی دارای خواص بسیار زیادی می باشد ولی بهتر است در خوردن آن زیاده روی نکنید زیرا ممکن است مشکلاتی را برایتان ایجاد کند. در ادامه می توانید بر روی لینک داده شده کلیک کنید و اطلاعاتی را در زمینه خواص آب اکسیژنه مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *