دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهکارهای موثر در درمان غلظت خون با طب سنتی

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

استفاده از درمان غلظت خون با طب سنتی بسیار خوب است و به شما کمک می کند در کمترین زمان ممکن غلظت بالای خون خود را کاهش داده و بتوانید آن را کنترل نمایید.

غلظت خون یکی از بیماری هایی می باشد که بدن به دلیل نوع خاصی از سلول های خونی که توازنی در بدن ندارد ایجاد می شود. این بیماری می تواند به دلایل پزشکی و غیر پزشکی ایجاد شود و از دلیل های غیر پزشکی آن می توان به تغذیه نا مناسب و سبک زندگی نادرست اشاره کرد. در ادامه شما را با درمان غلظت خون با طب سنتی را برایتان بررسی می کنیم.

درمان غلظت خون با طب سنتی

درمان غلظت خون با طب سنتی

غلظت خون می تواند منجر به ایجاد لخته های خونی در رگ ها شود و در نهایت بیماری های بد تری را برایتان ایجاد خواهد کرد. از علت ایجاد این غلظت در خون می توان به سیگار کشیدن، استفاده بیش از حد از فست فودها، استفاده از غذاهای چرب و ورزش نکردن می تواند از این عوامل باشد. یک سری نشانه هایی هستند که باید آن ها را جدی بگیرید زیرا این نشانه ها به شما هشدار می دهند که دچار این مشکل شده اید و باید بیش تر مراقب خود باشید و برای درمانش اقدام نمایید. این نشانه ها عبارتند از :

  • خستگی و بی حالی شدید
  • سرگیجه
  • بالا رفتن فشار خون
  • تاری دید
  • تنگی نفس
  • خارش شدید پوستی
  • کبودی در ناخن ها و پوست

نکته : اگر می خواهید از روش های طب سنتی برای درمان این مشکل استفاده کنید باید به بدن خود زمان بدهید و روش های درمانی که در ادامه برایتان بررسی می کنیم می تواند زمان بر باشد.

استفاده از دمنوش ها

یک سری از دمنوش ها هستند که شما با استفاده مداوم از آن ها می توانید غلظت خون خود را به نحوی کاهش دهید. در نظر داشته باشید که باید از این دمنوش ها به صورت روزانه استفاده شود تا بتوانید از این روش ها نتیجه کافی را دریافت نمایید.

دمنوش زنجبیل

سالیسیلات موجود در زنجبیل می تواند به رقیق کردن خون کمک کند و شما با استفاده از زنجبیل می توانید به راحتی غلظت خون بالای خود را درمان نمایید. البته استفاده از زنجبیل در غذاها نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد و شما با استفاده از این ماده به عنوان ادویه در غذاها می توانید از تاثیرات آن استفاده کرده و به رقیق کردن خون خود بپردازید. برای این که بتوانید از این روش نتیجه بهتری بگیرید بهتر است از زنجبیل های تازه استفاده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دمنوش زنجبیل برای غلظت خون بالا

دمنوش دارچین

دارچین نیز می تواند به کاهش غلظت خون شما کمک کند ولی این کار را به مرور انجام می دهد و شما می توانید روزانه از این دمنوش استفاده نمایید. در این دمنوش کومارین بسیاری وجود دارد و این ماده  می تواند از منعقد شدن خون پیشگیری نماید. استفاده از دارچین به صورت روزانه بسیار مفید می باشد با این حال علاوه بر درمان غلظت خون می تواند به درمان بیماری های التهابی نیز کمک کرده و فشار خون بالا را نیز کاهش خواهد داد.

چای سبز

یکی از راه های درمان غلظت خون با طب سنتی استفاده از چای سبز می باشد. در واقع این دمنوش دارای مقادیر بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها می باشد و همین آنتی اکسیدان ها می توانند با تقویت سیستم ایمنی و انعطاف پذیر کردن دیواره رگ های خونی غلظت خون را تا حدودی کاهش دهند.

دمنوش عناب

عناب هم یکی از میوه هایی می باشد که به شما کمک می کند تا بتوانید میزان غلظت خون خود را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهید. برای این که بتوانید از این دمنوش تاثیرات خوبی بگیرید بهتر است دو فنجان در روز از آن میل نمایید. برای تهیه این دمنوش شما به ۸ الی ۱۰ عدد عناب نیاز دارید و باید آن را به همراه آب روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد.

دمنوش آویشن

آویشن یکی از گیاهانی می باشد که در طب سنتی دارای کاربرد های بسیار زیادی می باشد و شما برای این که بتوانید میزان غلظت خون خود را کاهش داده و از عوارض بعدی آن پیشگیری نمایید باید سعی کنید روزانه از این دمنوش استفاده کنید تا غلظت خون شما به حد نرمال برسد. البته یک راه دیگر هم وجود دارد که شما می توانید برای کاهش سریع غلظت خون از آن استفاده کنید و آن هم ترکیب دمنوش عناب و آویشن می باشد. این دمنوش یک ترکیب معجزه گر می باشد و می تواند مشکلات ناشی از غلظت خون بالا را در کوتاه ترین زمان ممکن از بین ببرد.

درمان غلظت خون

نکات مهم

در نظر داشته  باشید که استفاده از این دمنوش ها برای همه افراد مناسب نمی باشد و شما برای این که بتوانید بدون مشکل از این روش ها استفاده کنید نیاز است تا یک سری از نکات مهم را در مورد آن ها بدانید.

  • زنان باردار باید با احتیاط بیش تری از این گیاهان به عنوان دمنوش کنند و به طور کلی بهتر است از خوردن این دمنوش ها خودداری نمایند.
  • اگر از دارو های شیمیایی استفاده می کنید بهتر است برای این که داروها با دمنوش های مورد استفاده تداخل نداشته باشند حتما قبل از خوردن این دمنوش ها با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

استفاده از میوه ها و سبزیجات

یکی دیگر از روش های درمان غلظت خون با طب سنتی این است که از میوه ها و سبزیجات خاصی استفاده کنید.بسیاری از متخصصان نیز توصیه می کنند افرادی که دارای غلظت خون هستند حتما از میوه ها و سبزیجات استفاده کنند و در ادامه میوه ها و سبزیجاتی که در این زمینه به شما کمک می کنند را برایتان بررسی می کنیم.

آب انار و کاهش غلظت خون

آب انار

آب انار دارای مقادیر بسیار زیادی پلی فنول می باشد و شما می توانید برای کاهش غلظت خون از این آب میوه استفاده کنید. در واقع این میوه با کاهش میزان غلظت خون می تواند منجر به بهبود گردش خون شده و در نهایت فشار سیستولیک تا حدودی کاهش می یابد. برای درمان بهتر غلظت خون می توانید روزانه یک لیوان آب انار میل نمایید. البته یادتان باشد که آب انار می تواند با یک سری از داروها تداخل داشته باشد بنابراین قبل از استفاده از این روش ها حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

گوجه فرنگی

یکی دیگر از شیوه هایی که می توانید به عنوان درمان غلظت خون با طب سنتی از آن استفاده کنید کمک گرفتن از گوجه فرنگی می باشد. در واقع شما با استفاده روزانه از آن می توانید برای پایین آوردن میزان غلظت خون خود استفاده کنید. البته می توانید از ترکیبات موجود در گوجه در محصولات دیگر مانند کچاپ  نیز کمک بگیرید.

آناناس

میوه آناناس برای بسیاری از بیماری ها خصوصا غلظت خون بسیار خوب می باشد. در واقع آناناس دارای مقادیر بسیار زیادی از آنزیم های مفید بروملین می باشد و می تواند به رقیق شدن خون کمک کرده و در نهایت از بروز بیماری های قلبی و مشکلات دیگر پیشگیری نماید. استفاده از آناناس دارای اثرات ضد التهابی نیز دارد.

نکته : میوه های دیگری نیز مانند شاه توت، زرشک، نارنگی، گیلاس، آلو بخارا و توت فرنگی نیز می تواند تاثیرات مشابهی داشته باشد و اگر بتوانید از آن ها به صورت روزانه استفاده نمایید بسیار خوب می باشد و می تواند به کاهش غلظت خون شما کمک نماید.

درمان غلظت خون با طب سنتی

داروهای گیاهی

یک سری از داروها و خوراکی هایی هستند که ممکن است روزانه با آن ها سر و کار داشته باشید. در واقع این خوراکی ها برای درمان غلظت خون با طب سنتی بسیار خوب می باشد و شما بدون این که در مورد آن ها اطلاعاتی داشته باشید ممکن است در غذا های خود از آن ها استفاده نمایید.

سیر

استفاده از سیر در بسیاری از غذا ها رایج می باشد و بسیاری از افرادی که در طب سنتی کار می کنند اعتقاد دارند که برای درمان غلظت خون به صورت سنتی باید از سیر استفاده شود زیرا سیر دارای یک سری موادی می باشد که می تواند غلظت خون را در بدن تنظیم کند. در واقع سیر دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که می تواند بدن را از شر رادیکال های آزاد نجات هد و بدن را از آسیب دیدن محافظت نماید. در واقع سیر می تواند با کاهش فشار خون از تجمع پلاکت ها جلوگیری می کند و جریان خون را در رگ ها بهبود می بخشد.

زردچوبه

زردچوبه دارای مقادیر بسیار زیادی کورکومین می باشد و می تواند التهابات بدن را کاهش داده و در نهایت منجر به رقیق تر شدن خون گردد. در واقع این ماده مانند دارو های ضد انعقادی عمل می کند و می تواند از بروز لخته های خون و سکته های قلبی پیشگیری خواهد کرد. این ادویه جایگاه بسیار خاصی در غذا های ایرانی دارد و شما ممکن است در طول روز بارها با این ادویه سر و کار داشته باشید بنابراین بهتر است استفاده از آن را کم نکنید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز دارای مقادیر بسیار زیادی سالیسیلات می باشد و می تواند جریان خون را در بدن به طور شگفت آوری رقیق می کند و اگر بتوانید از این ماده در غذا های خود استفاده کنید می توانید از تمامی فواید آن کمک بگیرید.

کاهش غلظتخون با فلفل قرمز

زالو درمانی

درمان غلظت خون با طب سنتی دارای روش های بسیار متفاوتی می باشد و یکی از این روش ها استفاده از زالو می باشد. بسیاری از افراد از این روش می ترسند و دوست ندارند که این کار را انجام دهند ولی جالب است بدانید که این روش درمانی می تواند به شما کمک کند تا غلظت خون خود را تا حدودی کاهش داده و نشانه های این مشکل را از بین می برد و حس و حال بهتری را به شما می بخشد.

در نظر داشته باشید که با افزایش هموگلوبین در خون میزان غلظت آن بالا تر می رود و عبور خون در رگ ها بسیار مشکل خواهد شد. در اثر افزایش غلظت خون ممکن است لب های شما پر رنگ تر شده و یا بستر ناخن هایتان قهوه ای می شود. در مواردی که این مشکل شدید باشد باید در بیمارستان بستری شده و دارو دریافت کنید تا میزان غلظت خون شما به حالت نرمال برگردد.

برای استفاده از این روش درمانی نیاز است تا چند عدد زالو را روی پوست شما بگذارند و این جانوران با مکیدن خون شما می میرد ولی می تواند باعث رقیق شدن خون شما شود. در واقع کاهش غلظت خون شما به دلیل ماده ای در بزاق این جانوران می باشد. هیرودین این ماده می باشد و  یکی از ضد انعقاد های بسیار قوی بوده و می تواند بیماری شما را به راحتی درمان نماید.

زالو یکی از درمان غلظت خون بالا می باشد.

حجامت

حجامت کردن یکی از روش هایی می باشد که در طب سنتی شما  می توانید برای خون گیری از آن استفاده کنید.این درمان برای کاهش میزان غلظت خون بسیار خوب است ولی باید بدانید که در این روش حدودا ۵۰ الی ۷۰ سی سی خون از بدن شما خارج می شود. میزان خون خارج شده از بدن با توجه به سن افراد و طبع آن ها متفاوت می باشد. جالب است بدانید که بهترین زمان برای انجام این کار فصل بهار می باشد زیرا غلظت خون در این زمان بیش تر از سایر زمان ها می باشد.

ممنوعیت حجامت

جالب است بدانید که حجامت کردن برای یک سری از افراد ممنوعیت دارد و اگر شما نیز از این دسته ها هستید باید این کار را فراموش نمایید و از روش های قبلی برای درمان غلظت خون با طب سنتی استفاده کنید. این ممنوعیت ها عبارتند از :

  • زنان باردار
  • زنان در طی دوران قاعدگی
  • کودکان زیر ۴ ماه
  • افرادی که کمبود پلاکت دارند.
  • افراد با فشار خون بالا

حجامت برای درمان غلظت خون

استفاده از روش های گفته شده به شما کمک می کند تا بتوانید سریع تر به درمان غلظت خون بالا دست یابید. اگر استفاده از این روش ها به شما کمک نکرد بهتر است سعی کنید به یک متخصص مراجعه کنید زیرا هیچ فردی جز متخصص ها نمی توانند به شما کمک کنند تا بتوانید نشانه های غلظت خون بالا را کنترل کنید.

در پایان این مطلب می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده اطلاعاتی را در مورد درمان طبیعی چربی خون و کاهش تری گلیسیرید بدست آورید تا اگر چنین مشکلاتی برایتان ایجاد شد بتوانید به راحتی در خانه آن ها را درمان نموده و از سلامتی خود لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *