دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جنگل رودبارک سمنان با مناظر دیدنی و پوشش های گیاهی ارزشمند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

جنگل سرسبز و وسیع رودبارک از نواحی جنگلی پر جاذبه با پوشش های گیاهی بسیار متنوع بوده که شما علاقمندان با آن آشنا خواهید شد. این جنگل ها در مهدیشهر سمنان واقع شده اند و دارای آبشار، چشمه و مراتع جنگلی سرسبز می باشد.

جنگل رودبارک یکی از نواحی زیبا و دیدنی در سمنان می باشد. شما در این نواحی جنگلی می توانید پوشش های گیاهی ارزشمندی را مشاهده نمایید. این منطقه که آب و هوای معتدلی دارد، با برخورداری از آبشارها، غارها، چشمه ها و دیگر جاذبه ها می توانند مورد توجه باشند. این مناطق جنگل های هیرکانی ارزشمندی است که مشاهده می کنید.

رودبارک کجاست

زیبایی های جنگل رودبارک

نزدیکی آن به یک منطقه خشک یکی از جذابیت های این جنگل ها می باشد و با توجه به اینکه سمنان شرایط آب و هوایی نسبتا خشک و کویری دارد، شما با دیدن این جنگل های نیمه مرطوب حیرت زده خواهید شد. این نواحی دارای شرایط آب و هوایی بسیار مناسب بوده و با برخورداری از دره های دیدنی خود مورد توجه قرار می گیرد.

طبیعت رودبارک

کوه های این نواحی دارای مناظر خارق العاده ای بوده و مکان مناسبی برای کوهنوردان و علاقمندان است. در روزهای مختلفی از سال این منطقه می تواند مورد توجه باشد و چشم اندازهای خاص خود را به شما نشان می دهد. این جنگل در نزدیکی مهدی شهر و در فاصله ۸۰ کیلومتری از سمنان قرار دارد. براب رسیدن به این جنگل ها باید از مسیرهای دیدنی عبور کنید. نگاهی به دیدنی های مهدیشهر در این بخش می تواند شما را با جاذبه های این نواحی بیشتر آشنا کند.

چشم انداز رودبارک

رودبارک را بشناسید:

این جنگل ها در نزدیکی مهدی شهر قرار دارد و یکی به دلیل نزدیکی آن به پارک جنگلی شهمیرزاد از زیبایی های زیادی برای گردشگران برخوردار می باشد. مساحت این نواحی جنگلی ۸ هزار هکتار بوده و بیش از ۱۵۰۰ هکتار از آن را مزارع کشاورزی تشکیل داده اند. این جنگل ها محافظت شده بوده و یکی از مهم ترین پارک های طبیعی در کشور محسوب می شوند. شما در این نواحی از جاذبه های دیدنی زیادی بازدید می کنید.

  •  آرون گروپس

منطقه رودبارک

منطقه حفاظت شده رودبارک:

از دیگر دیدنی های نزدیک به این نواحی جنگلی می توان به سلیلم، عیرت دره، آفینجیمه، کلاج پور، دین تپه و … اشاره کرد. این نواحی چشم اندازهای زیبایی را به خود اختصاص داده و می تواند مورد توجه گردشگران باشد. این نواحی حفاظت شده اهمیت طبیعی و توریستی بالایی برای گردشگران دارد. این نواحی کوهستانی دارای پوشش های ارزشمندی بوده و از نواحی جنگلی هیرکانی برخوردار است.

جنگل های رودبارک

در فصل های مختلفی از سال این نواحی مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. اگر از علاقمندان به طبیعت گردی هستید، می توانید سری به این نواحی بزنید. این منطقه گردشگری دارای دشت های وسیع و سرسبزی بوده و ویژه ماجراجویان است. تپه های مرتفع و کوهستان ها در این منطقه از زیبایی زیادی برخوردار هستند. شما در این نواحی می توانید چشم اندازهای منحصر به فردی را مشاهده کنید.

پوشش های گیاهی رودبارک:

بخش مهمی از پوشش های گیاهی جنگل رودبارک را درختان راش و بلوط شکل می دهند. ازگیل ها که درختچه های زیبایی در نواحی جنگلی بوده می تواند مناظر زیبایی برای شما خلق کند. گونه های گیاهی در این نواحی نیز بسیار متنوع هستند. پوشش های گیاهی این نواحی بسیار منحصر به فرد بوده و در این منطقه جانوران ارزشمندی همچون کبک، قرقی، کرکس و عقاب وجود دارند. این نواحی جنگلی از دیدنی های سمنان هستند و می توانید در لینک با دیدنی های سمنان آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *