دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دلیل قهرهای مکرر همسر چیست و برای حل این مشکل چه باید کرد؟

  • سحر هودانلویی
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

برخی از افراد با قهر می خواهند که راهی برای به کرسی نشاندن حرف خود و جلب توجه استفاده کنند که گفتنی است راه اشتباهی را انتخاب کرده اند و به رابطه خود آسیب های جدی وارد می کنند. قهرهای مکرر همسر برای هیچ شخصی جذاب نیست و از این رو باید روش های صحیح مراقبت از رابطه خود را یاد بگیرند.

قهر کردن را به مراتب می توان در همه خانواده ها مشاهده کرد اما گفتنی می باشد که این عاملی مخرب برای روابط به شمار می آید. این کار را برخی از افراد برای رسیدن به خواسته های خود و به اصطلاحی به کرسی نشاندن حرف خود انجام می دهند که از این رو می توان گفت وابسته به علل های مختلف بروز پیدا می کند. این به هر دلیل که بروز پیدا کرده باشد در بلند مدت می تواند تاثیرات مخربی برای رابطه ها به شمار آید. در این بین برخی از زوجین به قهرهای مکرر همسر دچار هستند که دیگر از آن خسته شده و از این رو به دنبال روش های تاثیر گذار برای برطرف کردن این مشکل هستند.

بررسی علت قهرهای مکرر همسر

آشنایی با قهرهای مکرر همسر

به طور کلی هر چیزی مستلزم کسب مهارت مربوطه است و مواجه با قهرهای مکرر همسر نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این رو می توانید نکات مرتبط با این عامل را بررسی کرده و در نهایت با جلوگیری از بروز آن ها در رابطه خود موفق باشید. در شرایطی که دیگر راهی برای نجات نیست و رابطه عاطفی شما به شدن دچار تنش و استرس های عاطفی شده است باید به مشاوره خانواده مراجعه کرده و یا مطالب مرتبط را مطالعه کنید تا آگاهی خود را ربای اقدامات مناسب ارتقا دهید. ریشه یابی مشکل برای از بین بردن اختلاف های عاطفی از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.

قهر کردن خانم ها

قهر کردن در خانم ها به مراتب می توان بیشتر مشاهده کرد اما نمی توان آن را امری طبیعی به شمار آورد. در این رابطه آقایان باید به نحوی رفتار کند که خانم ها را در مواقع حاد از اشتباهشان باخبر کنند. توجه داشته باشید که هدف پیدا کردن مقصر و گناهکار نیست، بلکه شما در یک خانه زندگی می کنید و برای تامین آرامش یکدیگر تلاش می کنید و نمی توانید یک دادگاه برای قضاوت و رای صادر کردن به یکدیگر در خانه به راه بیندازید. از این رو ایجاد فضای ساکت و آرامش بخش برای حرف زدن و برطرف مشکل از اهمیت به خصوصی برخوردار است.

در حالتی دیگر شما می توانید قهرهای مکرر همسر را ممنوع اعلام کنید، این طبیعی است که زوجین در منزل برای خود قوانین و مقرراتی تعیین کنند که به آن نیز پایبند باشند. صحبت کردن های منطقی در برطرف کردن مشکل و قهرهای مکرر همسر می تواند تاثیر موثری داشته باشد. شما باید به یکدیگر گوش دهید و با فکر کردن به طور منطقی برای هر پاسخ به جواب دادن بپردازید. نامه نگاری و یا حرف زدن در فضای مجازی جوابگو نیست و شما به چیزی بیشتر از این ها برای ایجاد ارتباط موثر و قوی در بین خود نیاز دارید.

علت قهرهای مکرر خانم ها

قهر کردن مردان

طی مطالعات انجام شده چنین مشخص شد که قهر کردن مردان به عامل ژنتیکی مرتبط است و همواره امری منفی به شمار نمی آید. چراکه یکی از واکنش ها خشم است که از بروز دیگر رفتار های هیجانی به مراتب جلوگیری می کند. باید در این زمان نیز تعادل را در نظر داشته باشید چرا که زیاده روی می تواند به ریشه و بنیان خانواده آسیب وارد کند. محققان در ادامه چنین اضافه کردند که برای برطرف کردن این قهر ها باید به همسر خود بیشتر توجه کنید، چرا که ممکن است با کمبود عزت نفس آن ها مرتبط شده باشد.

به خانم ها پیشنهاد می شود که با قهر کردن مردان به آرامی برخوردار کنند. به مشاجره ادامه ندهید و سعی نداشته باشید که به دلخوری ها دامن بزنید. عدم لجبازی و دعوا می تواند به ارتباط موثری منجر شود که از این رو می توانید عاقلانه و عادلانه حرف بزنید. در حالتی که به سرزنش و لحن های خشمگین خود در حین حرف زدن ادامه دهید، مشکل را تشدید می کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

همچنین سعی بر منت کشی نداشته باشید اما می توانید که او برای آشتی کردن مشتاق کنید. به این صورت که اگر برای دعوا های قبلی او برای آشتی کردن پیش قدم شده است باری دیگر او را تشویق کنید که این کار برای تقویت روحیه زنانه خیلی خوب بوده است. هیچگاه با او سرد نباشید و با راندن از خود سعی نداشته باشید که او را متوجه کار بد کنید.

بهترین روش در این شرایط آن است که در محیطی آرام و با خونسردی به گفت و گو بپردازید، اگر این چنین نباشد به همین راحتی مشکل شما حل نخواهد شد و دوری و کینه توزی افزایش پیدا می کند. این طبیعی است که قهر کردن می تواند بر عصبانیت و خشم دامن بزند که دره های جدایی از یکدیگر را عمیق تر می سازد. از این رو در زمان خشم ساکت بوده و او را به آرامش دعوت کنید تا در نهایت در فضایی آرام و ملایم به برطرف کردن مشکلات خود با حرف زدن بپردازید.

علت قهرهای مکرر آقایان

بررسی علت قهر

به طور کلی قهر کردن می تواند با توجه به علل های مختلفی صورت گیرد که در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی هریک از آن ها از نظر روانشناسی پرداخته ایم.

  • این دسته از افراد برای قهر کردن به عنوان ابزاری جهت تنبیه کردن استفاده می کنند. آن ها به مانند والدینی هستند که برای پی بردن کودک به اشتباهش به حرف نزدن و قهر کردن خواهند پرداخت.
  • از دیگر علت های قهر کردن اظهار به مظلوم نمایی و جلب توجه است و این را می توان در کسانی که در نزدیکی ازدواج هستند به مراتب بیشتر مشاهده کرد. این دسته از افراد برای قهر کردن به عنوان ابزاری برای دیده شدن و جلب توجه و نظر پارتنر خود استفاده می کنند.
  • برخی نیز به حدی از موضوع پیش آمده در رابطه ناراحت می شوند که قطع رابطه و حرف نزدن را در این زمان بهترین گزینه در پیش رو می دانند.
  • همچنین بروز خشم و عصبانیت در رابطه هایی که به خوبی نمی توانند پیام و هدف خود را انتقال دهند به مراتب بسیار دیده می شود و این می تواند به قهرهای مکرر همسر منجر شود.
  • اگر پارتنر شما از عزت نفس پایین و صدمه دیده در رابطه برخوردار شده باشد به مراتب بیشتر قهر می کند و این می تواند در زمان های اختلاف سلیقه و نظر بیشتر دیده شود، چرا که راهی دیگر برای بیان مطلب و حرف خود نمی بیند.
  • همچنین باج گیری عاطفی را می توان از دیگر علت های بروز قهر در بین زوجین معرفی کرد. به طور کلی این دسته از افراد برای رسیدن به خواسته و علایق خود از هر راهی استفاده می کنند که قهر کردن یکی از این روش ها به شمار می آید و طبیعی است که این الگو رفتاری را به کودکان خود نیز انتقال دهند.
  • در صورتی که از ارتباط صحیح و موثر نیز برخوردار نباشند، نمی توانند به خوبی مقصود خود را با جملات بیان کنند و از این رو قدرت کافی برای مواجه شدن با مشکلات را ندارند و در ادامه به قهر کردن می پردازند. آن ها تنها راه تبادل ناراحتی خود را در قهر کردن می بیند که به آسیب و صدماتی که در طولانی مدت به رابطه آن ها وارد می شود، توجهی ندارند.

در صورتی که زوجین از مهارت گفتگو و حل کردن مشکل با صحبت کردن برخوردار نباشند در حین بروز اختلاف نظر در زندگی نمی توانند به راحتی از این مرحله به وجود آمده در زندگی بگذرند. همچنین عدم شناخت از یکدیگر در ادامه می تواند خودخواهی، کمال گرایی و خودبینی را در رابطه به وجود آورد.

روش های مواجه با قهرهای مکرر همسر

آشنایی با اصطلاح قهر در روانشناسی

از نظر روانشناسی قهر را یک حالت تدافعی معرفی می کنند که برای آزار دادن فرد مقابل و یا هر نیت دیگر صورت می گیرد. به طور کلی قهر را می توان از تصمیم های جدی در رابطه احساسی به شمار آورد که باید چنین در نظر گرفت که فرد مورد نظر هنوز از نظر عقلانی بالغ نشده است. ناراحتی و سرسنگین شدن با پارتنر شاید موضوعی طبیعی به شمار آید اما قهرهای مکرر همسر به نشانه عدم بالغ شدن آن است که هنوز در دروان کودکی خود باقی مانده و از این رو سعی دارند که حرف خود را از روش های غیر مناسب و بچگانه به کرسی بنشانند.

بسیاری از اختلافات در زمان قهر بیشتر دامن زده می شود و از این رو بنیان خانواده را به طور مستقیم تحت تاثیرات منفی قرار می دهد. قهر کردن در حالتی که به طور صحیح انجام گیرد به نیت آگاهی فرد از اشتباهات خودش باشد، اشکالی ندارد اما زیاده روی در آن چندان خوب برای رابطه احساسی به شمار نمی آید.

همچنین در ادامه می توان به این موضوع اشاره داشت که قهر از اختلال ناسازگاری منشا می گیرد که اگر فرد نتواند با شرایط و شخص از نظر روانی به تعادل برسد به مشکل می خورد. از این رو برای ریکاوری رابطه و روحیه شخص فاصله گرفتن از موقعیت می تواند مناسب باشد.

قهرهای مکرر همسر چگونه است؟

روش های مقابله با این موضوع

همانطور که متوجه شدید قهرهای مکرر همسر می تواند به رابطه آسیب های جدی وارد کند که از این با حفظ و مراقبت از آن باید اقداماتی را انجام دهید. از این رو می توان در ازای انجام رفتار های مخرب به کار های محبت آمیز و عاشقانه بپردازید و به حمایت از همسر خود به صورت گوش دادن به حرف های او، مذاکره، دلگرمی و همراهی، احترام و حفظ حرمت، حرف زدن موثر بپردازید. می توانید در طی روز ساعتی را برای نشستن در کنار یکدیگر اختصاص دهید و مشکلات خود را با مذاکره و حرف زدن در فضای ساکت و آرامش بخش حل کنید.

همچنین هیچگاه قهر را به زندگی زناشویی خود راه ندهید و همیشه راهی را برای آشتی با همسر خود باز بگذارید. در صورت لزوم معذرت خواهی کنید و از این کار خجالت نکشید. داشتن یک رابطه سالم به مراقبت و آگاهی نیاز دارد پس از ورود صدمه و آسیب به آن جلوگیری کرده و در نهایت برای مهرورزی به یکدیگر در هر لحظه ای غافل نشوید. همچنین مشورت با مشاوره های خانواده در برخی از مواقع می تواند کمک کننده باشد.

قهرهای مکرر همسران

افراد قهرو

در رابطه با معرفی کسانی که بیش از دیگر افراد قهر می کنند می توان به این دسته از افراد توجه داشت که از روحیه انتقاد پذیری برخوردار نیستند. این دسته از افراد اعتماد به نفس کمتری دارند و به دلیل روحیه ترسو بودن و خود کم بینی برای دفاع به قهر کردن می پردازند. قهرهای مکرر همسر می تواند به دلیل فرار از موقعیت های جدی و اضطراب آمیز زندگی باشد که با کناره گیری سعی بر از بین بردن مسئولیت انجام آن از دوش خود دارند. این در حالی است که اگر فردی در کودکی در محیطی پرورش پیدا کرده باشد که والدین از قهر به مراتب بیشتر استفاده می کردند، می تواند در بزرگسالی به زندگی و رابطه احساسی آن ها دامن زده و در نهایت با بروز مشکلات عاطفی آن ها از از داشتن یک زندگی و رابطه سالم بازدارد.

علت قهرهای مکرر همسر چیست؟

تفاوت قهر و لجبازی

در رابطه با تمایزات قهر و لجبازی گفتنی می باشد که آن ها دو مورد کاملا جدا از یکدیگر هستند اما به طور کلی از اختلاف ریشه و منشا خواهند گرفت. آن ها از خشم در افراد درونگرا، ترسو، مورد پرخاش قرار گرفته، خجالتی و توقعات بالا منشا می گیرند. همچنین طبیعی است که این دسته از افراد در بیان احساسات خود از مشکل برخوردار باشند.

قهر را می توان رفتاری برای گفتن اعتراض و مشکل خود به شمار آورد که از جانب کسانی با ویژگی های گفته شده، بروز می گردد. در ادامه نیز لجبازی به معنی پافشاری بر نظر و عقیده شخصی بدون نظر گرفتن فرد مقابل است. افراد لجباز کسانی هستند که با دیگران همواره مخالفت می کنند و هیچگاه سعی نمکی کنند که از موضع خمود کوتاه بیایند.

در صورتی که مطالعه این مطلب روانشناسی آرگا برایتان موثر و مفید واقع شد، پیشنهاد می کنیم با کلیک به روی دیگر لینک های ذکر شده به مانند حریم شخصی همسر و همسر بی اعتماد باری دیگر با ما همراه شده و علاوه بر همراهی و حمایتی که از سایت ما انجام می دهید، اطلاعات و آگاهی خود را در روابط زناشویی و دو نفره افزایش دهید تا در نهایت از مشکلات کمتری در زندگی مشترک خود برخوردار باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *