دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مواردی که در ارزیابی قدرت شخصی باید در نظر گرفت

  • سحر هودانلویی
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

ارزیابی قدرت شخصی را می توان یک مهارت در زندگی برای رسیدن به موفقیت ها در نظر گرفت که چگونگی انجام آن را در ادامه شرح داده ایم.

این طبیعی است که همه انتخاب ها و تصمیم هایی که در زندگی می گیرید از پیامدهای خوب و یا بد برخوردار هستند. آن ها گاها می توانند نتیجه خوب و مثبتی برایتان در پی داشته باشند و گاها می توانند تا مدت ها حس پشیمانی را در شما زنده نگه دارند. به طور کلی رفتار و عادت های که در زندگی دارید می تواند هویت و نحوه زندگی شما را در بر بگیرد. در ادامه این مطب برای آشنایی با نحوه ارزیابی قدرت شخصی با ما همراه شوید.

بررسی قدرت های افراد

چگونگی ارزیابی قدرت شخصی

به طور کلی معیارهایی وجود دارد که با در نظر گرفتن هریک از آن ها می توانید تا حدودی از عواقب تصمیمی که دارید، باخبر شوید.

  • در نظر داشتن ارزش ها

از روش های آسان برای ارزیابی قدرت شخصی می توان به این مورد اشاره داشت که با در نظر گرفت ارزش و حد و مرز های خود می توانید یک تصمیم عاقلانه اخذ کنید. در شرایطی که یکی از تصمیم های زندگی با حد و شخصیت های تعریف شده در زندگی شما تطابق نداشته باشد در طی مدت زمان نامشخصی می تواند آزردگی و دلخوری به وجود آورد.  به طور مثال اگر از دروغگویی و صادق نبودن با افراد مهم در زندگی خود آزار می بینید، با دروغ های به نسبت کوچک و بزرگی که به همسر خود می گویید، می توان حس ندامت و عذاب وجدان را در طولانی مدت به وجود آورید.

  • تصمیم گیری سنجیده و عقلانی

به طور کلی از گام های موثر در این رابطه می توان به تصمیم گیری های عاقلانه که تاثیر به سزایی در زندگی دارند، اشاره کرد. این برای بسیاری از شما به وجود آمده است که گاها به طور ناخودآگاه تصمیم های آنی و عجولانه ای اخذ کرده ایم که در نهایت به آینده ای که پیش رو دارد، چندان فکری نکرده ایم. اگر برای مدتی به این موضوع فکر کنید که تصمیمات شما به طور مستقیم بر کیفیت زندگی تان تاثیر گذار است و می تواند شما را در مسیر موفقیت ها، شکست ها، خوشحالی ها و ناراحتی هایی قرار دهد، کمی بیشتر به تصمیم هایی که در زندگی قصد انجام دارید، فکر می کردید.

ارزیابی قدرت شخصی چگونه است؟

  • فکر کردن به نتیجه آن ها

زمانی که به خوبی توانستید با آگاهی و دانش در رابطه با اخذ تصمیمات بپردازید در نهایت می توانید با تصور نتیجه احتمالی آن تا حدودی از پیامد های تصمیم خود باخبر شوید. این را می توانید در یک موضوع کوچک امتحان کنید، آیا یک شب مسواک نزدن برای شما می تواند پیامد جدی ایجاد کند، اگر این کار را به مرور بیشتر تکرار کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد، با تصور بر اینکه پیش گرفتن کاری در طی مدت زمان های مشخص برای شما در آینده چه پیامدی دارد، می تواند در تصمیم گیری درست و تقویت روش ارزیابی قدرت شخصی به شما کمک موثری کند.

گفتنی است که تکرار برخی از تصمیم های در زندگی می تواند پیامد های مثبت و منفی برای فرد ایجاد کند. این در حالی است که برخی از اعمال بر زندگی می تواند نفوذ عمیق تری داشته باشد و جنبه های متعددی از زندگی را در بر بگیرد. این بدان معناست که اگر فکر خرید یک ماشین گران قیمت که خارج از توان مالی شما است را دارید باید به نتیجه ان فکر کنید که تا مدت ها زیر بار بدهی هستید و در طی چه مدت زمانی می توانید آن را تحمل کنید.

  •  آرون گروپس

توجه داشته باشید که عدم مراقبت در اخذ تصمیمات می تواند عواقبی گاها جبران نشدنی برای شما به وجود آورد. از این رو می توانید یک فهرست کمک کننده برای خود ایجاد کنید که با در نظر گرفتن آن ها در تصمیم گیری از سهولت بهتری برخوردار باشید.

  • کمک بگیرید

برای دوری از دوراهی و اخذ تصمیم های نادرست می توانید با دیگران مشورت کنید و گاها از تجربه های آن ها استفاده کنید. اگر می خواهید یک تصمیم بزرگ و مهم در زندگی اخذ کنید به شما پیشنهاد می کنیم که در رابطه با آن به همراه مزایا و معایبی که هر یک از تصمیمات شما برای تان در پی دارد با آن ها مشورت کنید. توجه داشته باشید که برخورداری از یک یا دو دوست قابل اعتماد که می توانید بر روی حرف آن ها حساب باز کنید در زندگی بسیار حائز اهمیت می باشند.

گفتنی است که افراد در مواقع دوری از آشفتگی با ذهن باز و راحتی تصمیم می گیرند که از این رو می توانند شما را در این مسیر همراهی کند. آن ها با دید واضح تری به قضیه نگاه می کنند و با مزایا و معایبی که شما در نظر گرفته اید می توانند بهترین راهنمایی ها را در قبال تان انجام دهند. همچنین با گفتن احساسات، انگیزه ها، خواسته ها و تصمیمات خود می توانید موضوع را شفاف سازی کنید تا در نهایت به قدرت تصمیم گیری شما افزوده شود.

چگونگی ارزیابی قدرت شخصی

  • انتخاب مناسب

در رابطه با ارزیابی قدرت شخصی گفتنی می باشد که برخی از انتخاب ها در زندگی از عادت های شما در زندگی منشا می گیرد. به طور کلی با ایجاد عادت های مناسب در زندگی می توانید در انتخاب های زندگی خود نیز تاثیرات خوب و موثری قائل شوید. به طور مثال شروع ورزش در طی روز شاید برای شما کاری سخت و دشوار باشد اما با تبدیل کردن به صورت عادت در طی روز که یک روتین مراقبتی از بدن است و باید یک تایم منحصر به آن اختصاص دهید، تا حدودی کمک کننده قائل شود.

  • طعم پیروزی

به طور کلی اعمال بسیاری وجود دارد که از خوب بودن آن ها در زندگی و تاثیری که برایتان در پی دارد، آگاهی دارید اما نسبت به انجام آن ها تا حدودی کالی می کنید. این طبیعی است که با گذشت زمان این شرایط برای افراد به وجود بیاید که دیگر انگیزه سابق را برای انجام هدف های لذتبخش خود ندارند و از این رو تسلیم می شوند. حالا به نقطه ای خواهید رسید که علاوه بر نرسیدن به آنچه که دلخواه تان بود از حس شکست و ناامیدی نیز سرشار هستید و از این رو تصمیم های دیگری در مقابل شما پدیدار می شود.

در شرایطی که یاد بگیرید هر انتخاب خود را به عادت تبدیل کنید و در راه رسیدن به آن نیز پایدار بمانید، می توانید طعم خوش پیروزی را بچشید. این موضوع به اراده شما ربطی ندارد، بلکه مقدار تعهدتان به زندگی و انتخاب هایی که می گیرید با این موضوع دخالت دارند.

ارزیابی قدرت شخصی چگونه است؟

  • پیش رو داشتن فرصت های جدید

در این رابطه باید یاد گرفته باشید که از هر روز خود به نحو احسن استفاده کنید و به آن ها با چشم یک فرصت جدید بنگرید. از مشکلات اخذ تصمیم های نادرست و غلط می توان به این موضوع اشاره داشت که علاوه بر هدایت شدن به مسیر های نادرست این حس آزار دهنده شکست برای فرد چندین و چندین بار تکرار می شود که او را سرخورده و افسرده می کند. کم نبوده اند افرادی که از اطراف خود به حدی انرژی منفی دریافت کرده اند و این حرف را به مراتب بسیار شنیده اند که برای انجام کار های هوشمندانه چندان کافی نیستند. این می تواند بر روحیه تاثیر منفی بگذارد، اما کسی که تصمیم گرفته است به خوبی پیشرفت کند تنها با یک تصمیم نادرست می تواند آینده خود را به نابودی برساند و دیگر رمقی برای تلاش کردن پیدا نکند.

این شما هستید که برای ارزیابی قدرت شخصی باید تصمیم بگیرید که گذشته و شکست های خود را فراموش کنید و دیگر به ضعف های خود بال و پر ندهید، چون چندان چیز غیر طبیعی نیست و همه افراد از آن برخوردار هستند. آینده یک لوح خالی و سفید است که به سر مشق و نوشتن شما نیاز دارد، از این رو فرصت های جدید خلق کنید و از هر یک آن ها به نحو احسن استفاده کنید. این می تواند شروعی دوباره برای تلاش به رسیدن پیروزی ها شما در زندگی به شمار آید.

  • تسهیل انتخابات

در عصر امروز می توان فرصت و انتخاب های متعددی را مشاهده کرد که هر روز می توان با آن ها سر و کله زد. این برای بسیاری از افراد به وجود آمده که با پای گذاشتن به یک  زندگی دیجیتالی از دغدغه فکری بسیاری برخوردار شده اید که دیگر توان رسیدگی و مدیریت آن ها را به راحتی ندارید. در این زمان باید برای وقت ارزش بیشتری قائل شوید و از فرصت هایی که در اختیارتان قرار می گیرد، به خوبی استفاده کنید.

این موضوع را محققان چنین بیان کرده اند که هر چه تعداد انتخاب ها در زندگی افزایش پیدا کند، به مراتب قدرت تصمیم گیری نیز کاهش پیدا کرده و دیگر نمی توانید در این جهت به راحتی حرکت کنید. از این رو از دغدغه های دیجیتالی خود به مراتب بکاهید و با افزایش تمرکز بر روی فرصت های جدید زندگی به خلق روز های خوب و دلخواه بپردازید.

معرفی روش های ارزیابی قدرت شخصی

سخن پایانی

و در پایان از این مطلب ارزیابی قدرت شخصی گفتنی می باشد که ارزش های شما در زندگی می تواند راهنما و کمک کننده خوبی در اخذ تصمیمات به شمار آید. شما می توانید همه جوانب تصمیمات خود را با آگاهی بررسی کنید و در نهایت با قدرت اختیاری که دارید، از آن ها در زندگی استفاده کنید. توجه داشته باشید که همه افراد از کم و کاستی هایی برخوردار هستند که گاها در زندگی تصمیم هایی می گیرند که می تواند برای زندگی شان مخرب بوده باشد و نتیجه دلخواه را در پی نداشته باشد.

برای انجام انتخاب های خوب به زمان و یادگیری نیاز دارید، از این رو باید با کسب تجربه های بیشتر در زندگی به فکر ایجاد تغییر های بزرگ در زندگی خود باشید تا در نهایت به چیزی تبدیل شوید که همیشه در فکر و خیال داشته اید. با بالا بردن قدرت تشخیص می توانید با مشکلات زندگی آسان تر مواجه کنید و اعتماد به نفس را در زندگی به حدی افزایش دهید که در نهایت تاثیرات خوبی برایتان قائل شود. همچنین در این راه از غرور و کمال هم برخوردار خواهید شد اما نباید از تصمیم گیری های درست در ادامه مسیر غافل شوید.

با ایجاد عادت های سازنده در زندگی می توانید به مراتب از شکست ها و تلاش های مجدد جلوگیری کنید چرا که قلم سرنوشت را خود به دست دارید و می توانید به هر سویی که می خواهید بچرخانید. همچنین هدایت های آگاهانه می تواند به شما چنین کمک کند که افسار زندگی را به دست گرفته و در مسیر درستی برای ادامه زندگی و موفقیت ها گام بردارید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *