دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دریاچه آبانت ترکیه و زمان مناسب سفر به این دریاچه زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

دریاچه آبانت ترکیه یکی از دیدنی های این کشور به شمار می آید که شامل هفت دریاچه بوده و طبیعت بکر و خاصی دارد. برای بازدید از این دریاچه می توانید به شهر توریستی استانبول بروید.

کشور ترکیه یکی از کشورهای توریستی پر جاذبه است که در سال های اخیر مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی بوده تنوع جاذبه های این کشور بسیار زیاد است و در این بخش با دریاچه دیدنی آبانت این کشور آشنا می شوید. این دریاچه در استان بولوی قرار دارد و هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

شگفتی های آبانت

دیدنی های دریاچه آبانت

یکی از مهم ترین جذابیت های این دریاچه برای گردشگران قرار گرفتن آن در کنار هفت دریاچه زیبا و دیدنی است. جالب است بدانید، این دریاچه در اثر زلزله به وجود آمده و امروزه یکی از جاذبه های توریستی مهم به شمار می آید. این دریاچه از مکان های دیدنی استانبول برای گردشگران به شمار می آید که در ادامه با آن آشنا می شوید.

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، می توانید به منطقه بکر و خوش آب و هوا در بولوی بروید. دریاچه ای با چشم اندازهای بکر که در فاصله ۲۸۰ کیلومتری استانبول قرار دارد. شما در مسیر بزرگراه استانبول آنکارا می توانید از این چشم اندازها دیدن کنید. این منطقه هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی بوده که در قطب توریستی این منطقه نیز اهمیت زیادی داشته است.

نمایی از آبانت

ویژگی های دریاچه:

این دریاچه زیبا و پر جاذبه در کنار هفت دریاچه دیدنی دیگر نیز قرار دارد، شما علاقمندان با سفر به این منطقه می توانید چند دریاچه زیبای دیگر را مشاهده کنید. از مهم ترین دریاچه های این نواحی می توان به دریاچه بیوک گل، سرین گل، درین گل، نازلی گل، سازلی گل، اینس گل، کوچوک گل اشاره کرد. طبیعت این نواحی بسیار ویژه و دیدنی بوده و اهمیت گردشگری بالایی برای گردشگران دارد.

دریاچه آبانت

  •  آرون گروپس

یکی از نکات جالب درباره این دریاچه ها نحوه به وجود آمدن آن می باشد. این دریاچه در اثر زلزله ایجاد شده است و امروزه به یکی از نواحی محبوب گردشگری تبدیل شده که می توانید از آن دیدن کنید. این نواحی دارای امکانات تفریحی و رفاهی بالایی بوده که می توانید در این بخش با این امکانات آشنا شوید.

چشم انداز آبانت

زمان مناسب برای سفر:

زمان مناسب برای سفر به دریاچه آبانت آپریل و سپتامبر است. در این زمان امکان ماهی گیری نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده که می توانید از این امکانات استفاده نمایید. این دریاچه که به دلیل زیبایی های بی شمار خود شناخته شده است، دارای انواعی از پوشش های گیاهی بوده و گونه هایی از نیلوفرهای آبی، درختان کاج و … در این نواحی دیده می شود. مساحت این دریاچه ۵۰۰ هکتار بوده و و یکی از بهترین تفرجگاه های استانبول محسوب می شود.

تفریح در آبانت

امکانات رفاهی:

از مهم ترین امکانات تفریحی در این نواحی می توان به رستوران و خانه های ییلاقی اشاره کرد. خانه های ییلاقی در این نواحی می توانند مکان مناسبی برای اقامت باشند. این نواحی دارای پیست های اسکی نیز می باشند. شما در فصل های مختلفی از سال می توانید چشم اندازهای متنوعی از این نواحی را مشاهده کنید.

اسکی در آبانت

این دریاچه دیدنی امروزه از دیدنی های رایگان استانبول برای گردشگران به شمار می آید. این نواحی دارای طبیعت بکری بوده و از چشم اندازهای خاصی برخوردار است که می توانید در سفر خود به این منطقه این نواحی را بهتر بشناسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *