دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک شوکو هالیک فوق العاده با دستور پخت ساده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

طرز تهیه کیک شوکو هالیک بسیار ساده است. این کیک خانگی را با استفاده از شکلات تخته ای می توانید تهیه کنید. این کیک دارای یک کرم بوده و ترکیبات خوشمزه ای به مواد شما می دهد.

کیک شوکو هالیک یکی از انواع کیک های خانگی خوشمزه است که در این بخش طرز تهیه کیک شوکو هالیک را مطالعه می کنید. این کیک برای افرادی است که به شکلات علاقه زیادی دارند. برای آماده کردن این کیک خانگی می توانید از آرد، شکلات، گردو و … استفاده کنید.

شیوه پخت شوکو هالیک

دستور پخت این کیک بسیار ساده است و از جمله کیک های فوری بوده می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این کیک برای پذیرایی در مهمانی ها نیز مناسب بوده و می توانید به دلخواه تزئینات مختلفی در آن به کار ببرید. علاوه بر تهیه این کیک، اگر از علاقمندان به پخت انواع دیگر کیک های خوشمزه نظیر کیک پنبه ای و کیک برنجی هستید می توانید از این مطالب منتشر شده آرگا دیدن نمایید.

مواد لازم

  • پودر شکلات: یک بسته
  • شیر: یک پیمانه
  • پودر پودنیگ شکلاتی: یک بسته
  • کرم: نصف پیمانه
  • گردوی خرد شده: یک پیمانه
  • شکلات تخته ای: یک پاکت
  • تخم مرغ: چهار عدد

موا اولیه شوکو هالیک

طرز تهیه کیک شوکو هالیک خوشمزه

این کیک خانگی بسیار ساده آماده می شود و می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. پیش از اینکه مواد اولیه کیک خود را آماده نمایید، باید فر را روشن کنید، تا آماده قرار دادن کیک باشد. فر را روشن کرده و در دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

حالا نوبت به آماده کردن مواد اولیه کیک می شود. آماده کردن مواد این کیک بسیار ساده است و شما می توانید در یک مرحله تمام مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. ابتدا ظرف مناسب را انتخاب کرده و پودر پودینگ، شیر، کرم، پودر شکلات و تخم مرغ را در ظرف بریزید.

سپس باید مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. برای ترکیب شدن این مواد بهتر است، آن را روی حرارت غیر مستقیم کتری بگذارید، تا مواد به خوبی باز شوند و ترکیب یکدستی داشته باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مدت قرار دادن این ترکیب روی حرارت ۲ دقیقه است. حالا نوبت به مخلوط کردن گردو و شکلات به مواد کیک می شود. حالا مایه کیک آماده بود و می توانید درون قالب بریزید.

مواد را درون سینی چرب شده بریزید و به مدت ۲۵ تا ۵۵ دقیقه درون فر قرار دهید. حالا باید کیک را از درون فر بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کیک سرد شود. برای تزئین کردن این کیک می توانید از توت فرنگی و پودر قند نیز استفاده کنید.

طرز تهیه کیک شوکو هالیک

دستور تهیه کرم

کرم که یکی از مواد لازم در این کیک است، با استفاده از شیر تهیه می شود. برای آماده کردن این مواد کرمی باید، یک و نیم لیوان شیر، ۴ و نیم پیمانه شکر، دو قاشق آرد و دو عدد زرده تخم مرغ را به همراه مقداری کاکائو با یکدیگر ترکیب کنید.

برای طرز تهیه کیک شوکو هالیک باید ابتدا آرد را در شیر حل کنید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که مواد ما غلیظ شد، شکر و زرده تخم مرغ را به مواد اضافه خواهیم کرد.

در نهایت نیز مقداری کاکائو به مواد اضافه کرده صبر کنید، تا پودر کاکائو به خوبی در موادتان حل شود، حالا آن را از روی حرارت برداشته و با مواد ترکیب می کنیم. این مواد کرم دار را می توانید لابه لای کیک بریزید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *