دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوام بیشتر لاک ناخن با چند تکنیک آسان

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

دوام بیشتر لاک ناخن بستگی به نحوه استفاده شما از دست هایتان دارد و اگر نمی توانید از آن ها مراقبت کنید نگهداری و دوام آن ها کم تر خواهد شد.

دوام بیشتر لاک ناخن بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد و شما از هر برندی که استفاده کنید باز هم اگر یک سری نکات ساده را رعایت نکنید ممکن است مشکلات بی شماری برایتان ایجاد شود و لاک ها دوامشان کم تر شود.

دوام بیشتر لاک ناخن

دوام بیشتر لاک ناخن با ترفند های ساده

امروزه بسیاری از افراد از لاک برای مرتب کردن ناخن هایشان استفاده می کنند. بسیاری از افراد دوست دارند زمانی که لاک می  زنند ماندگاری آن را نیز افزایش دهند با این حال بهتر است یک سری نکاتی را در این مورد بدانید تا بتوانید لاک ها را برای مدت بیشتری بدون تغییر روی ناخن های خود نگهداری کنید.

داشتن ناخن کوتاه

یادتان باشد که هر چقدر ناخن های شما کوتاه تر باشند دوام لاک روی آن ها بیشتر خواهد شد. در واقع داشتن ناخن های بلند می تواند درد سر ساز بوده و نیاز به مراقبت های بیشتری خواهد داشت. برای ماندگاری بیشتر لاک ها نیاز است تا آن ها را در حد و اندازه کوتاه و مناسبی نگهداری کنید.

خشک شدن کامل لاک ها

در بسیاری از موارد خانم هایی که لاک می زنند اجازه نمی دهند که لاک هایشان به طور کامل خشک شوند و به کار های دیگر خود می پردازند. در نظر داشته باشید که اگر لاک ها خشک نشوند ممکن است خراب شده و به جا های دیگر برخورد کند.

جدا نکردن پوست دور ناخن

برای این که ناخن هایتان سالم بمانند به شما توصیه می کنیم که پوست دور آن ها را جدا نکنید. در واقع جدا کردن پوست دور ناخن ها می تواند منجر به خراب شدن سریع تر لاک ها شده و مشکلاتی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

  •  آرون گروپس

جدا نکردن پوست دور ناخن ها به ماندگاری لاک ها کمک می کند.

خشک کردن سر انگشتان

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند این است که فکر می کنند خیس بودن سر انگشتان باعث می شود که لاک بهتر روی ناخن ها بنشیند. در نظر داشته باشید که هیچ اصلی برای این کار وجود ندارد و ممکن است منجر به هواگیری لاک ها شده و آن ها را از روی ناخن هایتان بلند خواهد کرد.

استفاده از دستکش

برای دوام بیشتر لاک ناخن بهتر است از دستکش استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این کار می تواند بهترین کار برای شما و زمانی که می خواهید ظرف ها را بشویید دیگر آسیبی به ناخن هایتان وارد نخواهد شد زیرا مایع ظرفشویی و آب کم تر با دستان شما در تماس می باشند.

کنترل حرارت

در بسیاری از سالن های زیبایی برای خشک کردن ناخن از اشعه های فرابنفش استفاده می کنند ولی بهتر است این کار را بیش از حد انجام نداده و حرارت را کنترل کنید. یادتان باشد که این اشعه اگر بیش از حد استفاده شود می تواند منجر به خشک شدن لاک ها و ترک خوردنشان شود.

کنترل محصولات آرایشی

برای این که بتوانید دوام و ماندگاری لاک ناخن های خود را افزایش دهید بهتر است محصولات آرایشی و بهداشتی که مورد استفاده شما می باشد را کنترل کنید و از محصولاتی استفاده کنید که الکل ندارد. در واقع الکل ها نوعی حلال بسیار قوی می باشند و می توانند مشکلات بی شماری برای شما ایجاد کنند و در نهایت دوام لاک ها را از بین خواهند برد.

سالم بودن ناخن ها و ماندگار تر شدن لاک ها

سالم بودن ناخن ها

یکی از ساده ترین راه کار هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید دوام لاک ناخن را افزایش دهید سالم بودن ناخن ها است. در نظر داشته باشید که اگر ناخن های شما سالم نباشند و دارای ترک خوردگی، شکستگی و موجدار بودن باشند لاک ها کم تر از سایر موارد روی ناخن ها باقی می مانند.

نازک زدن لاک ها

اگر بتوانید یک لایه نازک از لاک را بر روی ناخن ها بزنید می توانید دوام و ماندگاری آن را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهید. در واقع استفاده از چند لایه لاک باعث می شود که آن ها دیر تر خشک شوند و در نهایت مشکلات بسیاری برای شما ایجاد خواهد شد.

تکنیک های ماندگار شدن لاک بر روی ناخن ها

چند تکنیک ساده وجود دارد که استفاده از آن ها به شما کمک می کند تا بتوانید میزان ماندگاری لاک ها را تا حدودی افزایش دهید.

  • قبل از لاک زدن ناخن های خود را با استفاده از سرکه سفید تمیز کنید.
  • ناخن ها را با سوهان فرم دهید.
  • ناخن هایتان را زیر سازی کنید.
  • لاک را قبل از زدن بر روی ناخن تکان ندهید.
  • لایه نازکی از لاک را بر روی ناخن خود بزنید.
  • لاک را با هوای آزاد خشک کنید تا ماندگاری و دوام آن افزایش یابد.
  • برق ناخن و تقویت کننده های ناخن را فراموش نکنید.
  • حتما برای شستن ظرف ها از دستکش استفاده کنید.

چگونه لاک ها را در مدت بیش تری نگه داریم؟

حال که از روش های دوام بیشتر لاک ناخن آگاهی پیدا کرده اید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده مطالبی را در رابطه با آرایش ناخن مانند رقیق کردن لاک و ساخت لاک ناخن  را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *