دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن ادبی ماه رمضان با مضامین عرفانی و زیبا

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

ماه رمضان یکی از ماه های زیبای خداوند است که در مورد این ماه متن های ناب و زیبایی گفته شده است که در این مقاله گلچینی از متن ادبی درباره ماه رمضان را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

همانطور که می دانید ماه رمضان ماه بندگی خداوند است و در مورد آن اشعار و متن های زیبایی وجود دارد  که می توانید در شبکه های اجتماعی برای دوستان تان ارسال کنید بنابراین اگر به دنبال متن ادبی ماه رمضان هستید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

متن زیبا در مورد ماه رمضان

گلچینی از متن ادبی ماه رمضان

اکثر افراد با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دنبال متن های زیبا و ناب هستند تا از آن در شبکه های اجتماعی استفاده کنید به همین خاطر، در ادامه مطلب مجموعه ای از متن ادبی ماه رمضان را گرد آوری کرده ایم و در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

 متن ادبی در مورد ماه مبارک رمضان

مجموعه ای از متن ادبی درباره ماه رمضان

خدا برای اینکه خوبی ها را به ما یادآوری کند، ماهی را در نظر گرفته. ماهی که در آن ضیافتی به پا می کند و ما بندگان مهمان اوییم. در این ماه خدا است که با عشق از ما پذیرایی می کند تا ما خوبی ها را از یاد نبریم.

*****

  •  آرون گروپس

مگر می توانی در ماهی که جشن خالق توست، کار اشتباهی انجام دهی؟ مگر می توانی که گناهی را مرتکب شوی؟ یادت نرود که خالق تو به تو چیزهای زیادی داده که تو برای تمام آنها هم که شده، باید حرمت ماه مهمانی اش را به جا بیاوری. در ماه رمضان گناهانی که می کردی را کنار بگذار. حتی برای یک بار هم که شده در این ضیافت شرکت کن. باور کن که یک بار که با تمام وجود در آن شرکت کردی، عاشق آن می شوی. خداوند ضیافتش را با چیزهای خوبی برگزار می کند. مطمئن باش که در ماه مهمانی خدا سختی نمی بینی.

*****

احترام به ماه رمضان را فراموش نکن. تنها اینکه نخوری و چیزی نوش نکنی، احترام نیست. تو در ماه رمضان باید روزه ی دل هم بگیری! اینگونه است که به آن احترام می گذاری و اینگونه است که حرمت آن را بجا می آوری. وقتی که دلت را هم روزه کردی و وقتی که نگذاشتی که زشتی ها به دلت راه پیدا کنند، آن وقت است که تو حرمت واقعی را برای ماه رمضان قائل شده ای و خداوند هم به پاس این حرمت، عشق را در وجودت سرشار می سازد.

*****

متن در مورد ماه رمضان

متن ادبی زیبا درباره ماه رمضان

دلت را به خدا گرم کن و از هر اشتباهی که انجام می دادی، در ماه رمضان صرف نظر کن. برای احترام به این ماه هم که شده این کار را انجام بده. مطمئن باش که یاد خدا باعث می شود که هیچوقت به سمت آن اشتباهات نروی. برای همین یک ماه هم که شده از آن ها صرف نظر کرد و در ضیافت خدا شرکت بنما. بعد از این یک ماه، کیفیت زندگی ات را با گذشته مقایسه کن. اگر بدتر شده بودی، دوباره به سمت آن گناهان و اشتباهات برو. ولی این ماه چنان عشقی به تو می دهد که دیگر زندگی ات به مانند گذشته نخواهد شد. این ماه خداوند تو را با عشق پذیرایی می کند.

*****

دل دیوانه ی من به غیر از محبت گناهی ندارد ، خدا داند
شده چون مرغ طوفان که جز بی پناهی پناهی ندارد ، خدا داند
منم آن ابر وحشی که در هر بیابان به تلخی سرشکی بیفشاند
به جز این اشک سوزان دل ناامیدم گواهی ندارد ، خدا داند
بهادر یگانه

*****

حرمت ماه رمضان را نگه دار. حداقل برای این ماه هم که شده، سرپوشی رو اشتباهاتت بگذار. سرپوشی که تا ابد دیگر نخواهی به آن اشتباهات مرتکب شوی. حتی اگر نمی توانی تا ابد آنها را انجام ندهی، حداقل به حرمت این ماه هم که شده از انجام آن ها در طول ضیافت خدا صرف نظر کن. نمی دانی که این ماه چه عشقی دارد، نمی دانی که این ماه چه حالی دارد! وقتی که از انجام اشتباهات و گناهانت صرف نظر کردی و وجودت را به وجود خداوند گره زدی، خداوند عشقی در دل تو زنده میکند! عشقی که زیباتر از تمام آن اشتباهات و گناهان است. عشقی که دیگر تو را به سمت آنها نمی برد.

*****

جملات ناب کوتاه در مورد ماه رمضان

جملات زیبا درباره ماه رمضان با مفهوم خاص

به ماه رمضان احترام بگذار. ماه رمضان ماه گرسنگی کشیدن و سختی کشیدن نیست. هر بار که این ماه فرا می رسد، با خودت نگو که باز باید این همه سختی را تحمل کنم که این ماه بگذرد. مگر می شود که مهمانی خدا سختی داشته باشد؟ مگر می شود که در ضیافت خدا از تو با سختی و مشقت پذیرایی شود؟ نه این درست نیست. به نحوی دیگر به این ماه بنگر. به این ماه که احترام گذاشتی، حرمت این ماه را که به جا آوردی و این ماه را که با تمام وجود درک کردی، آن وقت است که عشق خدا را تجربه میکنی. عشقی که به مانند آن روی زمین وجود ندارد.

*****

ضیافت خدا آداب و رسومی خاص دارد. اگر نمی توانی این آداب را رعایت کنی، نمی توانی از عشقی که خداوند برایت در نظر گرفته بهره ببری. به این آداب احترام بگذار. یکی از این آداب و رسوم ماه بندگی خدا این است که کینه و نفرت را از دلت پاک کنی. این کار را با تمام وجودت انجام بده و هر چه کینه هست را از بین ببر. مطمئن باش که بعد از آن خداوند عشقی را در وجودت جاری می سازد که تا به حال به مانند آن را نه دیده و نه تجربه کرده بودی.

*****

برای ماه رمضان احترامی خاص قائل باش. آخر تو به مهمانی خداوند قدم می گذاری، آخر تو قرار است که مهمان خدایت باشی. چطور می شود که وقتی به مهمانی دوستانت می روی، طوری رفتار میکنی که آنها از تو ناراحت نشوند و برای دفعه ی بعد هم تو را دعوت کنند؟ برای ماه مهمانی خدا هم همین گونه باش. آنقدر رسم مهمانی را به خوبی به جا بیاور که خداوند برای دفعات بعدی هم تو را شایسته ی آن بداند که در ضیافتش حضور پیدا کنی.

*****

جملات ادبی در مورد ماه رمضان

متن زیبا و ادبی در مورد ماه رمضان

با تمام سختی هایی که داری، ماه رمضان را روزه بگیر. نمی دانی وقتی که روزه می گیری، این سختی ها چگونه به عشق تبدیل می شوند. هر چه سختی ای که داری و هر چه مشقتی که داری، فراتر از عشق خداوند که نیست! با تمام وجودت روزه بگیر و وجودت را با عشق خدا مبرا کن. آن موقع می بینی که هیچ سختی ای برای تو معنا پیدا نمی کند؛ آن موقع می بینی که فقط و فقط عشق است که تجربه می کنی. مگر می شود به مهمانی خدا بروی و چیزی جز عشق نصیبت شود؟

*****

در ماه رمضان عشق ورزیدن را خوب یاد بگیر. در این ماه که ماه ضیافت خداست، چیزی که به مهمانان خدا پذیرایی می شود، عشق است. تو هم یاد بگیر که عشق را خوب بلد شوی و در ورزیدنش مهارت یابی. اینگونه است که رسم مهمانی را به جا می آوری.

*****

در ماه رمضان تو رسم بندگی کردن را خوب یاد می گیری؛ تو رسم عشق ورزیدن را خوب می آموزی. وقتی که خدا به تو در این ماه عشق ورزید، دیگر وجود تو سرشار از عشق و محبت می شود و تو می شوی همان چیزی که خداوند برای خلق کردنش به خود آفرین گفت.

*****

خدا برای اینکه خوبی ها را به ما یادآوری کند، ماهی را در نظر گرفته. ماهی که در آن ضیافتی به پا می کند و ما بندگان مهمان اوییم. در این ماه خدا است که با عشق از ما پذیرایی می کند تا ما خوبی ها را از یاد نبریم.

*****

متن در مورد ماه رمضان

متن ادبی ماه پر برکت رمضان

می دانی که کی می توانی از ماه رمضان بهترین استفاده را ببری؟ زمانی که عشق وجودی خداوند را در این ماه درک کرده باشی؛ زمانی که باور کنی که این ماه، ماه ضیافت خداست و تو به مهمانی خداوند دعوتی. کسی که ماه رمضان را فقط به گرسنگی و تشنگی می شناسد، این ماه را به خوبی درک نکرده. کسی واقعا از این ماه فضیلت می برد که عشق به خدا را در این ماه یافته باشد و آن را درک کرده باشد.

*****

در ماه خدا باید خدایی شد، باید دل به دریای عشق زد و وجود را با عشق و احساس پر کرد. احساسی متفاوت نسبت به خداوند، احساسی فراتر از عشق. آخر این ماه مهمانی خداست؛ خداوند است که در این ماه میزبان ماست.

*****

ماه رمضان فقط ماه گرفتن روزه ی شکم نیست. گاهی باید به دفترچه ی خاطرات دل مان هم نگاهی بیندازیم. دفترچه ای که ممکن است با خوب و بد روزگار پر شده باشد. این دفترچه را باید با عشق این ماه از بدی ها پاک کنیم و تا می توانیم آن را با عشق پر نماییم. در این ماه باید خاطراتی خوش و زیبا در این دفترچه رقم زد؛ برگ برگ این دفترچه باید در این ماه با عشق و محبت پر شده باشد.

*****

گلچینی از متن ادبی درباره ماه رمضان

جهت مشاهده انواع متن زیبا در مورد موضوعات مختلف می توانید روی لینک کلیک نمایید

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *