دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی نیسان فرانتیر پیکاپ سایز متوسط

  • حکیمه فهیمی
  • ۸ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

نیسان فرانتیر ۲۰۲۲ برای بازار امریکای جنوبی معرفی شده که از قابلیت های جذابی بهره می برد و رقیب جدی تویوتا تاکوما و فورد رنجر به حساب می آید. با بررسی نیسان فرانتیر همراه آرگا باشید.

نسل جدید نیسان فرانتیر برای سال ۲۰۲۲ تولید و روانه بازار خواهد شد. این خودرو که در بازار امریکای جنوبی معرفی شده، با ظاهر خشن و جذاب خود، قابلیت های جذابی نیز ارائه می دهد. در این مطلب با بررسی نیسان فرانتیر با امکانات این خودرو بیشتر آشنا خواهید شد.

 بررسی نسل جدید نیسان فرانتیر

تولید نسل جدید نیسان فرانتیر برای سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شد. این وانت سایز متوسط؛ رقیبی برای فورد رنجر، تویوتا تاکوما و شورلت سیلورادو محسوب می شود. نسل جدید فرانتیر با آنکه حدودا ۱۲.۵ سانتی متر نسبت به نسل قبلی دارای طول بیشتری است، به گفته نیسان رشد چندانی پیدا نکرده است. نیسان بیشترین تمرکز خود را روی ابعادی مناسب برای نیسان فرانتیر نسل جدید داشته تا بتواند در سگمنت پیکاپ های سایز متوسط رقابت داشته باشد.

در بازارهای مختلف این خودرو دارای اسم های مختلفی می باشد از جمله این که نیسان فرانتیر در بازار اروپا و آمریکای جنوبی به اسم ناوارا شناخته می شود و در سال جاری ناوارای این دو بازار به صورت مستقل معرفی شد. در ایران نیز با این اسم آشنا می باشیم. مدل معروف نیسان پیکاپ که توسط پارس خودرو ارائه می شد، هم نسل قدیمی نیسان سرانزا یا همین نیسان فرانتیر است که هنوز در جاده های کشور مشاهده می شود.

ولی اکنون نسل جدید فرانتیر برای بازار آمریکای جنوبی معرفی شده که قابلیت های جذابی داشته و یک رقیب جدی برای تویوتا تاکوما و فورد رنجر به حساب می آید. فرانتیر یکی از برندهای فعال در مجموعه نیسان می باشد که نخستین بار در سال ۱۹۸۵ به بازار جهانی ارائه شد. این محصول در سگمنت پیکاپ کامپکت و همچنین سایز متوسط، با عملکرد موفقی در جلب نظر مشتریان در طول نسل های مختلف خود همراه بوده است. حضور این خودرو در بازار آمریکای شمالی هم به سال ۱۹۹۷ برمی گردد.

  •  آرون گروپس

جدیدترین نسخه فرانتیر در بازار آمریکا با کد D41 شناخته می شود که در حقیقت سومین نسل از این خودرو می باشد که با ویژگی های طراحی و فنی ممتازی همراه شده است. قابل ذکر است که از میان تریم های نیسان فرانتیر تریم پرو ۴ایکس نسخه ۲۰۲۲ جزو جذاب ترین تریم های این پیکاپ به شمار می رود.

همانطور که می دانید بازار امریکا، کانادا و آمریکای لاتین از بزرگترین متقاضیان پیکاپ های سایز متوسط و پهن جثه در دنیا می باشند. از طرف دیگر، رقابت این سگمنت بسیار نزدیک به نظر می رسد، زیرا دارای محصولات متنوع از برندهای آمریکای و ژاپنی است. بیشتر وانت های تولید شده توسط خودروسازان، خاص بازار آمریکا ارائه می شوند و در سایر نقاط دنیا، قابل خریداری نیستند.

نیسان فرانتیر؛ یک نسخه از ناوارا به حساب می آید که خاص آمریکا، مکزیک و کانادا تولید می گردد. نسل نخست این خودرو همانطور که پیشتر هم اشاره شد در سال ۱۹۹۷ معرفی شد و اکنون در سال ۲۰۲۲، نسل سوم را ارائه می دهد. مکان مونتاژ نیسان فرانتیر، کارخانه نیسان در شهر کانتون ایالت میسی سیپی آمریکا می باشد. در ادامه با بررسی نسل جدید نیسان فرانتیر همراه ما باشید.

طراحی بیرونی

در بررسی ها مشخص شد برای نیسان فرانتیر نسل جدید چراغ های کریستال ال ای دی در روشنایی اصلی به کار گرفته خواهد شد. طرفین کاسه چراغ، دو ردیف ال ای دی موازی به کار می رود که تامین کننده روشنایی روز یا دی لایت می باشد. این پیکاپ در طرفین سپر از مه شکن های کوچک بهره می برد که شبیه چراغ های اصلی، ساختار کاملا افقی دارند.

نیسان فرانتیر از جلوپنجره ای سیاه، آرم تجاری نیسان با رنگ قرمز و قیافه ای کاملا اسپرت با طراحی آینده نگر بهره می برد. بررسی ها نشان داد که طول کلی خودرو نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده اما فاصله میان دو محور آن شبیه نسخه قبل است. قابل ذکر است نیسان فرانتیر نسل جدید در دو استایل کینگ و CREW با حوض بار با دو طول مختلف ۱۵۲- و ۱۸۳ سانتی متر ساخته می شود.

نشریات معتبر خودرویی از نظر طراحی، بالاترین امتیاز را به نسل جدید نیسان فرانتیر داده و از آن به عنوان موفق ترین مدل نسخه این خودرو یاد کرده اند. چراغ های اصلی جلو از الگوی C شکل بهره می برند و جلوپنجره ای تیره با جزئیات قرمز رنگ مرتبط به تریم همگی یک محصول ماجراجوی قدرتمند و چالاک را به نمایش می گذارند.

به گفته نیسان، طراحی نیسان فرانتیر در نسل جدید یا ۲۰۲۲ از تراک افسانه ای نیسان هاردبادی الهام گرفته است که از سال ۱۹۸۶-۱۹۹۷ مورد فروش بوده است. با توجه به بررسی ها می توان گفت طراحی نیسان فرانتیر خشن و جذاب بوده و گلگیرهای برجسته جلو سبب شده چهره آن عضلانی تر به نظر برسد.

طراحی این خودرو به برادر بزرگترش یعنی تایتان بسیار شبیه شده است و مشابه نسخه فیس لیفت آرمادا، در چراغ های جلو آن خطوط ال ای دی به کار رفته گه جلوه خاصی را به ظاهر خودرو بخشیده است. رینگ خودرو در حالت استاندارد ۱۷ اینچی می باشد و ظرفیت قسمت بار نیز ۵۵۸ کیلوگرم محاسبه شده است. البته در نسخه ۴WD S ظرفیت باربری ۶۳۵ کیلوگرم بوده که می تواند تا ۲۹۴۴ کیلوگرم را یدک بکشد.

سیستم کنترل تریلر هم به طور استاندارد برای همه نسخه های نیسان فرانتیر تدارک دیده شده اما قلاب یدک کش به صورت آپشنال روی این پیکاپ نصب می شود. یکی دیگر از نسخه های این خودرو می تواند تا ۷۶۰ کیلوگرم بار را در قسمت بار حمل کند و تریلری با وزن ۳ تن را یدک بکشد. از این لحاظ، محصول نیسان با تویوتا تاکوما، جی ام اس کینیون و شورلت سیلورادو یکسان است ولی از فورد رنجر ضعیف تر می باشد. همچنین در بررسی ها مشخص شد نیسان فرانتیر با وزن ۲۱۳۵ کیلوگرم دارای شاخص یدک کشی ۳۰۴۸ کیلوگرم نیز می باشد.

حجم دهی بدنه نیسان فرانتیر نسل جدید طوری است که فضای پیشرانه و جایگاه بار را بزرگتر و پهن تر از اتاق کابین نشان می دهد. در عقب خودرو نیز چراغ هایی مشابه نمونه های معمول در وانت های فورد با سایز کوچکتر و خطوط نامنظم دیده می شوند. فرانتیر قسمت وسیعی از سپرهای جلو و عقب فرانتر از پلاستیک سیاه رنگ برخوردار است که برای یک پیکاپ در رنج قیمتی زیر سی هزار دلار، ایراد اساسی به حساب نمی آید. اما نبود جایگاه مخصوص برای خروجی اگزوز در نمای عقب جای انتقاد دارد.

در مجموع نیسان فرانتیر نسل جدید یا ۲۰۲۲ نسبت به نسل قبلی خشن تر و با ابهت تر به نظر می رسد. هر چند المان های ظاهری مشترکی در طراحی این خودرو با پیکاپ هاردبادی دهه ۱۹۸۰-۱۹۹۰ دیده می شود. ولی نیسان هاردبادی هم به قابلیت های خوب بیراهه نوردی شهرت داشته و نیسان تلاش نموده این قابلیت ها را در نیسان فرانتیر ۲۰۲۲ هم حفظ نماید.

نیسان سعی کرده فرانتیر ۲۰۲۲ علاوه بر توانمندی بیشتر در بیرانه نوردی، راحتتر نیز باشد. از این رو صندلی های زیرو گراویتی در آن نصب نموده تا پیمودن مسیرهای طولانی خسته کننده نشود. ضمنا ستون فرمان و جعبه فرمان را هم برای فرمان پذیری بهتر، باز طراحی نموده است.

طراحی داخلی

در بررسی طراحی داخلی نیسان فرانتیر می توان گفت نخستین نکته ای که در کابین قابل توجه است وجود نمایشگر ۹ اینچی لمسی جدید می باشد که در مرکز جای گرفته و سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس می گذارد. این سیستم قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اتو اندروید را به طور استاندارد داشته، ضمنا یک صفحه نمایش ۷ اینچی جلو آمپر دیجیتال این پیکاپ را تشکیل می دهد که اطلاعات سفر را در دسترس راننده قرار می دهد.

در طرف راست راننده یک محفظه با ظرفیت دو برابر رقبا (۳.۸ لیتر) دیده می شود که برای جای دادن اشیا طراحی شده و درب های جلو عقب نیز دارای فضای قابل قبولی هستند.نیسان همه تلاش خود را به کار گرفته تا بیشترین میزان برای اشیا درون کابین و فضای بار در دسترس قرار گیرد. به این ترتیب فضای باری حدود ۵.۷ لیتر در درب های عقب و ۶.۵ لیتر برای درب های جلو در نظر گرفته است.

با توجه به بررسی ها می توان گفت فضای داخلی نیسان فرانتیر نسبتا ساده و وام گرفته از رقبای آمریکایی به نظر می رسد. اما خط دوخت های قرمز روی فرمان و داشبورد، سبب شده تا فضای داخلی اسپرت و جوان پسند جلوه کند. داخل درب های ورودی و نزدیک دنده نیز ادوات سرخ رنگ استفاده شده که صرفا جنبه تزئینی و غیرکاربردی دارند.

مشخصات فنی

هر چند در بررسی ها مشخص شد که نیسان فرانتیر نسل جدید نسبت به نسخه قبلی ۵ اینچ افزایش طول داشته ولی نیسان اظهار داشته که قصد خیلی بزرگتر کردن خودرو را نداشته و تنها به دنبال یافتن بهترین سایز برای یک وانت متوسط بوده است. شاسی خودرو دوباره مهندسی و تقویت شده است و با توجه به افزایش طول در پیکاپ، فاصله محوری نیز در مدل جدید افزایش یافته تا همه چیز با سیستم تعلیق آپدیت شده در نیسان فرانتیر هماهنگ شود.

به طوری که ارزانترین نسخه فرانتیر ۲۰۲۲، یک محصول قدرتمند و مناسب رانندگی در مسیرهای سخت بیرون جاده ای است. نسخه پایه این خودرو به پیشرانه تنفس طبیعی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری مجهز است که قدرتی معادل ۳۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۸۱ نیوتن متر را ارائه می دهد. این اعداد نشان دهنده قدرت و گشتاور بالاتر خودرو از شورلت و کلورادو می باشد و نسبت به رنجر قدرت بیشتری را ارائه می دهد ولی گشتاورش کمتر است.

قوای محرک فرانتیر در طول ۱۷ سال اخیر، تغییر زیادی پیدا نکرده و همچنان میزان مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۲.۳ لیتر در صد کیلومتر می باشد. ولی گیربکس ۹ سرعته و سیستم دیفرانسیل در این نسل با قبلی متفاوت است. این گیربکس علیرغم بهینه تر نمودن فرانتیر نسبت به قبل سبب می شود سواری با خودرو در بزرگراه و سرعت های بالا هم بهتر شود. ضمنا به لطف نصب میله های استایلایزر جلو و عقب بزرگتر، این خودرو در مانورها و حرکات ناگهانی پایدار تر خواهد بود.

قابل ذکر است نیسان فرانتیر در دو نسخه محور محرک عقب و دو دیفرانسیل به تولید می رسد. این خودرو به صورت استاندارد از سیستم کمکی هیل استارت و هیل دیسنت بهره می برد ولی به طور آپشنال می توان تجهیزات بیشتری را روی آن نصب نمود. به طور مثال در نسخه پرو با سفارش دیفرانسیل به همراه قفل الکترونیکی، ضربه گیرهای آفرودی بیلستین و صفحه محافظ در زیر بدنه از همه قسمت های فنی و مهم خودرو در هنگام بیراهه نوردی محافظت خواهد کرد.

متوسط مصرف سوخت شهری نیسان فرانتیر ۱۳.۸ لیتر و در بزرگراه ۱۰.۷ لیتر در صد کیلومتر گزارش شده است. باید اشاره کرد که قیمت نسخه پایه این خودرو در امریکا حدود سی هزار دلار بوده و نسخه پرو حدود سی و نه هزار دلار گزارش شده است البته بسته به آپشن های خودرو ممکن است به ۴۶۵۷۰ دلار هم برسد.

شایان ذکر است که نیسان فرانتیر به طور استاندارد در نسخه چهار چرخ محرک ارائه می شود، البته در بازار کانادا فقط نسخه دیفرانسیل جلو عرضه می شود. سیستم کنترل سرعت در سربالایی و سرازیری به طور استاندارد در این خودرو وجود دارد که البته آپشن های آفرود دیگری نیز برای نیسان فرانتیر قابل سفارش می باشد.

در صورت انتخاب نسخه پرو فور ایکس قفل دیفرانسیل الکترونیکی را خواهید داشت، همچنین سینی هایی در جلو و عقب بخش زیرین خودرو را پوشش می دهد. در جلو سیستم تعلیق مجزا و دوگانه را شاهد هستیم و در عقب سیستم تعلیق از نوع چند اتصاله می باشد. این موارد در مجموع سبب می شود این نسخه بهترین تجربه آفرود را ارائه دهد.

در بررسی ها مشخص شد قدرت پیشرانه و مشخصات فنی در سیستم تعلیق نیسان فرانتیر سبب می شود بتوان ۶۳۵ کیلوگرم بار را به این خودرو سوار نمود و تا وزنی حدود ۳ تن بار را با آن حمل کرد. سیستم کنترل کشش در کشیدن بار هم به طور استاندارد در خودرو وجود دارد هر چند سفارش پیچ بارکش اختیاری می باشد.

تجهیزات و آپشن ها

نیسان فرانتیر به جدیدترین تجهیزات ایمنی و آپشن ها همچون دوربین دید ۳۶۰ درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار نقطه کور؛ کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از عقب، هشدار خروج از خط، سیستم دستیار حفظ خودرو بین خطوط و … مجهز شده است.

انتظار می رود با نزدیک شدن به زمان عرضه خودرو در تابستان مشخصات بیشتری از آپشن ها و امکانات رفاهی خودرو ارائه شود. البته با توجه به منابع در نسخه دو دیفرانسیل آپشن های بیشتر و تزئینات لوکس کابین ارائه خواهد شد.

برای بررسی نیسان ایکس تریل و بررسی نیسان رونیز نیز می توانید به این لینک ها مراجعه نمایید..

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *