دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تامین لطافت پوست پا با راهکارهای طبیعی ساده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

تامین لطافت پوست پا با استفاده از شیوه های خانگی و کم هزینه امکان پذیر است. برای این منظور باید از روغن های گیاهی طبیعی استفاده کنید. استفاده از شیوه های اسکراب خانگی نیز می تواند در این زمینه موثر باشد که در مقاله اشاره شده است.

با توجه به اینکه بانوان در طی روز بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارند، و به دلیل فعالیت های زیاد در خانه و راه رفتن روی فرش و دیگر سطوح ممکن است، دارای پاهای ناسالم باشند. از سویی حساسیت های پوستی در زنان باعث می شود، تا پوست پای آن ها آسیب پذیر شود. بررسی ها نشان می دهد، که تابش نورهای ماورابنفش موجب پیری زودرس در پوست می شود. بنابراین شما با شیوه های تامین لطافت پوست صورت و پا می توانید پوستی شاداب تر داشته باشید.

 تامین لطافت پوست پا

راهکارهای تامین لطافت پوست پا:

شما می توانید با استفاده از شیوه های مختلفی پوست پای خود را به حالت اول برگردانید. در این زمینه می توانید از ماسک های مخصوص نیز استفاده کنید. برای اینکه به لطافت پاهای خودتان بیشتر کمک کنید، باید از برس های مخصوص استفاده نمایید. در ادامه نیز به راهکارهای موثرتری در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

 مرطوب کننده طبیعی برای پا

لایه بردار پوست:

اسکراب کردن و لایه برداری یکی از شیوه های موثری است، که می توانید پوست های مرده پای خود را از بین ببرید، و موجب بازسازی بهتر پوست پا شوید. این شیوه در درخشش پوست شما تاثیر زیادی دارد. شما می توانید این اسکراپ ها را از بیرون تهیه کنید، و یا با استفاده از شیوه های خانگی آن را در منزل درست نمایید. اسکراب قند و نارگیل به همراه کریستال های نیشکر می تواند ترکیب مناسبی برای این لایه بردار باشد. این مواد طبیعی سلول های مرده پوست را از بین می برند.

راه های لطافت پوست پا

برس خشک:

استفاده از برس های خشک نیز می تواند سلول های مرده پوست شما را از بین ببرند. از سویی با استفاده از این برس ها می توانید جریان گردش خون را افزایش دهید. این برس ها پوست های کنده شده را از بین برده و موجب می شوند، تا مرطوب کننده به سطح پوست برسد. برای این شیوه باید قبل از حمام از آن استفاده کنید. این کار برای از بین بردن لکه های تیره روی زانو نیز موثر هستند. شما می توانید بعد از استفاده از این برس ها روغن نارگیل استفاده کنید، تا پوستی مرطوب تر داشته باشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حفظ لطافت پوست پا

مرطوب کننده:

با توجه به اینکه پوست زنان حساسیت های خاص خود را دارد، برای نگهداری از آن باید به نکات بیشتری توجه کنید. در این مورد باید بعد از شنا در آب هاب کلردار پوست را به خوبی بشویید، و از مرطوب کننده ها نیز استفاده کنید. استفاده از دوش آب ولرم نیز می تواند شیوه موثری در این زمینه باشد. پیش از استفاده از مرطوب کننده ها بهتر است، ابتدا پاهای خود را بشویید و از آلودگی ها آن را رفع کنید. این مرطوب کننده می تواند تامین لطافت پوست پا کمک کند.

آیا شیوه های خانگی موثر هستند؟

استفاده از شیوه های خانگی نیز می تواند در این زمینه تاثیر زیادی داشته باشد. به همین منظور می توانید اسکراپ های خانگی تهیه کنید، و یا اینکه از شیوه های دیگری همچون تهیه ماسک خیار برای این کار استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید از مرطوب کننده های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده نمایید.

اسکراب خانگی پوست پا

اسکراپ های خانگی:

در این بخش به معرفی چند اسکراپ خانگی برای درمان ترک پا می پردازیم. اسکراپ کف پا با سرکه که یکی از اسکراپ های خانگی پرطرفدار است، سلول های مرده پوست را از بین می برد. برای تهیه این اسکراپ می توانید، یک لیوان سرکه سفید، ۷ لیتر آب و چند قطره روغن های گیاهی را با یکدیگر ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه پاهای خود را درون آن قرار دهید. در این مواقع پاها را به آرامی با سنگ پا تمیز کنید.

اسکراب نعناع نیز می تواند در رفع این مشکل کمک کننده باشد. برای تهیه این اسکراپ نیز یک قاشق شکر، سه قاشق روغن دانه انگور و روغن نعناع را با یکدیگر ترکیب می کنید، و پاها را به مدت ۱۵ دقیقه در آن قرار می دهید. برای اینکه از این اسکراپ بهتر جواب بگیرید، می تواند اطراف پا را با استفاده از یک نایلون محکم ببندید، و اجازه دهید، تا چند دقیقه ای بماند. سپس در این مرحله پاها را سنگ پا بکشید، و به خوبی بشویید. این شیوه ها از روش های اسکراب پا خانگی می باشد، که می توانید در لینک نیز بیشتر با آن ها آشنا شوید.

درمان پوست مرده پا

ماسک لیمو:

ماسک های خانگی نیز می توانند آبرسان ها و مرطوب کننده های خوبی برای تامین لطافت پوست پا شما عزیزان باشند. برای استفاده از این ماسک ها به مواد اولیه لازم دارید. در تهیه ماسک لیمو می توانید از ترکیب آب ولرم و مقداری لیموی تازه استفاده کنید. درون ظرفی آب و لیمو ریخته و به مدت ۱۵ دقیقه پاهای خود را در آن قرار دهید. بعد از خارج کردن پاها آن را به خوبی بشویید و از مرطوب های کننده های طبیعی مانند روغن ها استفاده کنید.

ماسک آلوءورا:

این ماسک برای لطافت پوست بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک مقداری آلوءورا و نصف پیمانه جوی دوسر را در آرد ذرت ریخته و به خوبی هم بزنید. پاهای خود را به مدت ۱۰ دقیقه درون این ترکیب قرار دهید. این ماسک می تواند به لطافت بیشتر پوست شما کمک بیشتری کند.

سلامت پوست پا

نکات مراقبتی مهم:

از مهم ترین علت های ترک برداشتن پا ورود گرد و خاک و آلودگی به سطح پوست پا می باشد. زمانی که فرش های منزل خاک و آلودگی های سطحی دارند، و شما بدون دمپایی و جوراب روی آن راه می ورید، می تواند به پای شما آسیب برساند. استفاده از ماسک های خانگی به طور هفتگی می تواند به لطافت بیشتر پوست شما کمک کند. شما می توانید از ماسک برنج نیز برای لطافت پوستتان استفاده کنید.

مرطوب کردن پا با استفاده از روغن های گیاهی در شب و هنگام خوابیدن نیز می تواند موجب تامین لطافت پوست پا شود. استفاده از سنگ پا در حمام و مرطوب کردن پا بعد از حمام می تواند یکی دیگر از شیوه های موثر در این زمینه باشد. به طور کلی برای درمان این مشکل پا باید پارافین تراپی، خیساندن در سرکه، آرد جو، آلوورا و … استفاده کنید. این شیوه ها خانگی و بدون هزینه می باشد، و درمان موثری نیز دارند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *