دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

غار ایوب کرمان و جاذبه های دیدنی درون و بیرون غار

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

غار ایوب یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی در کرمان است. تحقیقات نشان می دهد، قدمت این غار به زمان اشکانیان باز می گردد. یکی از بخش های جذب در این غار حوضچه آرزوها است که با بخش مهمی از فرهنگ مردمان این نواحی گره خورده است.

استان کرمان یکی از نواحی کویری پر جاذبه در کشورمان است. در این استان می توانید از جذابیت های تاریخی زیادی دیدن کنید. یکی از جاذبه های مهم در این استان غار ایوب می باشد. این غار جذابیت های ارزشمندی را به خود اختصاص داده است. دهانه این غار بسیار بزرگ بوده و ویژه علاقمندان به کوهنوردی و غارنوردی است. این غار ناشناخته اهمیت زیادی برای گردشگران دارد. طبیعت سرسبز در این نواحی و دامنه کوهستان ها بیش از هر چیز توجه شما علاقمندان را جلب می کند.

دیدنی های غار ایوب

دیدنی های مهم غار ایوب

این غار از جمله غارهای مهم در ایران می باشد. با توجه به اینکه دهانه این غار بسیار بزرگ و وسیع است، امکان بازدید از آن بسیار راحت تر می باشد. شما در سفر به این نواحی می توانید تجربه های جذابی داشته باشید و از دیدنی های مهم این غار بازدید نمایید. این غار رمزآلود به عنوان یکی از پناهگاه های این نواحی نیز شناخته می شود. این بنا امروزه از دیدنی های کرمان است و در لینک نیز به معرفی مکان های دیدنی کرمان پرداخته ایم.

کوه ایوب

در ایران غارهای ناشناخته و مهمی وجود دارند و این غار نیز نمونه ای از این جاذبه ها برای گردشگران به شمار می آید. در برخی از این غارها رودخانه هایی نیز جاری می باشند که با برخورداری این حجم بالای آب ها نواحی اطراف آن نیز سرسبزتر هستند. بسیاری از این غارها در دل کوه ها و یا در میان جنگل ها واقع شده اند. این غار از سوی دیگر با برخورداری از موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

زیبایی کوه ایوب

نحوه پدید آمدن غار:

همانطور که اشاره شد، از مهم ترین ویژگی های این غار می توان به دهانه ورودی بسیار بزرگ آن اشاره نمود. طول این دهانه به ۶۰ می رسد و ارتفاع آن نیز ۸۰ متر است. این غار یکی از بزرگ ترین غارهای آذرین در کشور است و دارای گدازه های آتشفشانی نیز می باشد. آب های موجود در زیر این گدازه های آتشفشانی موجب انفجار و ایجاد این غار خواهند شد. در طی گذر سال ها تشکیل بدنه اصلی این بنا صورت گرفته است.

  •  آرون گروپس

ویژگی های غارهای ایوب

به طور کلی این غار بر اثر عوامل طبیعی ایجاد شده است. بخش هایی از این غار به دلیل انبساط و انقباض دچار تکه تکه شدن شده اند و به همین دلیل سنگ های این قسمت جدا می باشند. فرسایش های بادی در این نواحی نیز بخش دیگری از شکل گیری آن را شکل می دهد. تحقیقات باستان شناسی نشان می دهد، این بنا از دوران اشکانیان باقی مانده است.

ارتفاعات ایوب

یکی از جاذبه های دیدنی در غار ایوب حوض آرزوها است. جوی باریکی که از سقف این غار جاری می شود و در بخشی به شکل حوضچه ای درآمده و جمع آوری شده است، به عنوان حوضچه آرزوها شناخته می شود.

کوه ها ایوب

آب این حوضچه بسیار خنک و گوارا می باشد، به اعتقاد محلی زمانی که آرزو می کنید و قطعه سنگی را به درون پرتاب کنید و به سمت بیرون باز گردد در نهایت آرزوی شما برآورده می شود. این غار امروزه از دیدنی های کرمان برای گردشگران محسوب می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *