دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

باغ جنت شیراز با طبیعت دل انگیز و آب نماهای زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

باغ جنت شیراز یکی از مجموعه باغ های توریستی و تفریحی در شهر شیراز به شمار می آید. این باغ مساحتی ۵۷ هزار هکتاری دارد. از جذابیت های این باغ می توان به عمارتی اشاره نمود، که درون آن قرار دارد. این سازه امروزه جذابیت های گردشگری بالایی برای شما خواهد داشت.

شیراز شهری با جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار متنوع و جذاب است. در این شهر می توانید با بخش مهمی از فرهنگ و تاریخ یک ملت از نزدیک آشنا شوید. اگر قصد سفر به این شهر گردشگری را دارید، شما می توانید با باغ جنت شیراز آشنا شوید. این باغ یکی از پارک ها تفریحی و توریستی زیبا در این شهر می باشد. این باغ دارای امکانات تفریحی مناسبی برای گردشگران است. از جذابیت های این باغ می توان به عمارتی اشاره کرد، که درون آن واقع شده است.

معماری باغ جنت

جذابیت های باغ جنت شیراز

این باغ یکی از مجموعه باغ های تاریخی و زیبای دنیا است. از جذابیت های مهم در این باغ می توان به عمارتی اشاره نمود، که دروان آن واقع شده است. این عمارت یکی از سازه های باستانی ارزشمند بوده و امروزه به یکی از دیدنی های این شهر تبدیل شده است. در ادامه این بخش می توانید با این عمارت نیز بیشتر آشنا شوید.

باغ جنت

عمارت جنت:

همانطور که اشاره شد، این عمارت نیز بخش جذابی در این سازه به شمار می آید، که از ویژگی های مهمی برای گردشگران برخوردار است. این عمارت درون باغ واقع شده و توسط میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک بنا شده است. توسعه و پیشرفت این باغ هیچ آسیبی به این سازه وارد نکرده و همچنان سالم باقی ماند. این بنا امروزه به دلیل ویژ”ی های برجسته معماری ایرانی و قدمت تاریخی خود می تواند مورد توجه باشد.

معرفی باغ جنت

جاذبه های باغ جنت:

این باغ جاذبه های بسیار زیبایی را به خود اختصاص داده است. از مهم ترین ویژگی های این باغ می توان به گل کاری های جذابی اشاره نمود، که درون آن وجود دارند. این باغ بعد از گذر سال ها به شکل کنونی درآمده است. انواع درختان کاجی که در اطراف این باغ می بینید، چشم انداز ویژه ای به آن بخشیده اند. این درختان در پیاده روی باغ قرار دارند، و جذابیت های زیادی به خود اختصاص داده اند.

  •  آرون گروپس

باغ جنت شیراز

از دیگر جذابیت های باغ جنت شیراز می توان به آب نماهای زیبایی اشاره کرد، که درون باغ به کار گذاشته شده اند. گل کاری های این نواحی بسیار با طراوت هستند. چمن سبز که در بخش های مختلفی از این باغ ها به کار رفته اند، می توانند توجه شما علاقه مندان را جلب نمایند. این باغ زیبایی های بی نظیری را به خود اختصاص داده است، و از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد.

نمای باغ جنت

مساحت باغ جنت بالغ بر ۵۷ هزار هکتار بوده و تقریبا ۲۷ هکتار از این مراتع متعلق به شهرداری می باشد. هر سال گردشگران زیادی به بازدید این باغ توریستی و تفریحی می آیند. همچنین همشهریان شیرازی نیز از زیبایی این باغ دیدن می کنند.

از دیگر دیدنی های شیراز می توان به مسجد نصیرالملک، حافظیه، عمارت شاپوری و … اشاره نمود. این شهر که یکی از مهم ترین مقاصد گردشگران می باشد، جذابیت های بی نظیری را به خود اختصاص داده است. در این شهر می توانید از جاذبه های مهم دیگری همچون باغ دلگشا شیراز نیز بازدید نمایید. این شهر به دلیل جذابیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی خود می تواند مقصدی مناسب و متنوع باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *