دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تازه کردن نان بیات شده با سه راه حل سریع

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با تازه کردن نان بیات شده آشنا می کنیم و اگر نان های بیات شده دارید می توانید با روش هایی که برایتان بیان می کنیم آن ها را دوباره مورد استفاده قرار دهید.

نان ها را اگر در دمای محیط قرار بدهید به سرعت بیات می شوند و خوردن آن ها بسیار سخت خواهد شد. برای این که بتوانید دوباره از همان نان ها استفاده کنید باید با روش های تازه کردن نان بیات شده آشنا شوید و یکی از این روش ها را برای این کار استفاده کنید.

تکنیک تازه کردن نان های کهنه

تازه کردن نان بیات شده

برای این که بتوانید به تازه کردن نان بیات شده روش هایی وجود دارد که اگر بتوانید آن ها را با نکات اصولی انجام دهید می توانید نان ها را بار دیگر مورد استفاده قرار داده و از خشک شدن و اسراف شدن آن ها پیشگیری کنید. در ادامه شما را با این روش ها آشنا می کنیم.

استفاده از آب

این روش از ساده ترین روش هایی می باشد که می توانید برای تازه کردن نان های بیات شده از آن استفاده کنید و استفاده از آب به همراه گرما می باشد. برای این کار ابتدا باید نان را به مدت ۳ الی ۵ ثانیه زیر آب بگیرید و این نان را به مدت ۷ الی ۱۰ دقیقه درون فر قرار دهید. یادتان باشد که دمای فر را باید از قبل روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده باشید. اگر دمای فر شما به فارنهایت می باشد باید دمای آن را روی ۳۹۲ درجه قرار دهید. اگر در منزل فر ندارید می توانید به مدت یک ربع از مایکروویو استفاده کنید و نان را درون مایکروویو بگذارد تا خشک شود ولی بهترین انتخاب برای این روش استفاده از فر می باشد تا نان شما نرم تر شود و بتوانید به راحتی آن را میل کنید. استفاده از آب به همراه دمای بالا تقریبا برای همه نان ها جوابگو می باشد و شما می توانید هر نانی را با استفاده از این روش از بیات بودن خارج کرده و مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از کرفس برای تازه کردن نان ها

استفاده از کرفس

این روش بیش تر برای نان های باگت و نان های تست به کار می رود و برای این کار کافی است چند شاخه کرفس را بشویید و بعد از این که آب آن خشک شد به همراه نان ها درون پلاستیک قرار بدهید و در پلاستیک را خوب ببندید که هوا وارد آن نشود. بهترین راه برای این کار این است که از پلاستیک های زیپ دار استفاده کنید. این نان ها به همراه کرفس ها باید یک روز درون پلاستیک بمانند و بعد از این که درب پلاستیک را باز کردید می توانید از نان های تازه لذت ببرید و از آن ها استفاده کنید. البته بهتر است زیاد از این روش برای نرم کردن نان های بیات شده کمک نگیرید.

  •  آرون گروپس

استفاده از بخار سریع

نان های بیات شده را می توانید با یک روش بسیار ساده تری نیز نرم کرد و مورد استفاده قرار داد. اگر فر و کرفس ندارید می توانید از این روش برای تازه کردن نان های بیات شده استفاده کنید. برای این کار باید مقداری آب درون قابلمه بریزید و بگذارید روی شعله گاز تا آب به جوش بیاید. بعد از این که آب به جوش آمد برای چند ثانیه تا یک دقیقه نان را روی در قابلمه بگذارید تا نرم شود. در این میان باید نان را خوب بچرخانید تا همه قسمت های آن به خوبی نرم شده و تازه شوند و بتوانید از آن ها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که زمان قرار دادن نان روی بخار برای نرم شدن بستگی به نوع نان دارد بنابراین اگر نان های شما ضخامت بالایی نداشتند می توانید سریع تر آن ها را از روی بخار بردارید.

نکته : یادتان باشد که برای استفاده از این روش اگر نان هایتان یخ زده هستند بهتر است ابتدا آن ها را در دمای محیط قرار دهید تا یخ آن ها باز شود در غیر این صورت نان خیس می شود و نمی توانید دیگر از آن استفاده کنید.

بخار سریع و تازه کردن نان ها

در نظر داشته باشید که استفاده از مواد غذایی مانده می تواند منجر به ایجاد مسمومیت شود بنابراین تا حد امکان نان تازه تهیه کنید و سعی کنید نان های مانده و کهنه شده را استفاده نکنید. در ادامه می توانید مطالب مرتبط با سبک زندگی را مانند نحوه تمیز کردن تلویزیون و نظافت با جوش شیرین مشاهده کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و برای این کار کافی است  تا بر روی لینک های داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *