دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه می توان مانع از دخالت خواهر شوهر در زندگی شد؟

  • سحر هودانلویی
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

به طور کلی از از نکات مهم در مواجهه با دخالت خانواده ی همسر در یک زندگی مشترک می توان به عدم مدیریت صحیح درباره احساسات و عواطف اشاره داشت که از این رو می توان دخالت خواهر شوهر و خانواده همسر را بیش از گذشته احساس کرد.

به طور کلی بسیاری از زوج ها در ابتدای ازدواج خود دوست دارند که رابطه شان با خانواده همسر به یکی از بهترین رابطه ها تبدیل شود. اما در بسیاری از موارد همه چیز آن طور که درباره اش فکر می کنید، پیش نمی رود و در بسیاری از موارد می توان سناریوی تکراری عروس و مادر شوهر را و در برخی موارد دخالت خواهر شوهر را در زندگی مشاهده کرد.
گفتنی می باشد که عروس و خواهر شوهر باید مرز بین صمیمیت، اقتدار و احترام را از یکدیگر جدا کرده و در نهایت را به خود را در مسیری درست پیش ببرند. احترام گذاشتن به یکدیگر در روابط بیشتر از دوست داشتن و صمیمی شدن اهمیت دارد؛ از این رو خواهر شوهر و عروس در درجه اول به عقاید، سلیقه ها و تفکرات همدیگر احترام بگذارند و نباید در امور یکدیگر دخالت کنند.

معرفی علت های دخالت خواهر شوهر

آشنایی با روش های کنترل دخالت خواهر شوهر

توجه داشته باشید که وقتی شما با فردی ازدواج می کنید، در واقع با او و خانواده اش نیز وصلتی انجام داده اید که باید برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات، نکاتی را در نظر داشته باشید. طبیعی است که خانواده همسر هم جزیی از خانواده شما محسوب می شود، چرا که با فردی از خانواده او از نظر عاطفی و جسمی پیوند خورده اید که در حالتی دیگر باید خانواده او را نیز به مانند خانواده خود تلقی کنید.

اگر شما نیز می خواهید ارتباط خوب و عاشقانه خود را با همسرتان حفظ کنید باید با خانواده او هم ارتباط خوب و سالمی داشته باشید. این موضوع می تواند کاملا عکس نیز عمل کند، به این صورت که برای برخورداری از یک رابطه خوب با خانواده همسر، در ابتدا باید با او از رابطه خوب و قوی برخوردار باشید. این در حالی است که اگر با همسر خود مشکل دارید، هیچگاه نمی توانید با خانواده او ارتباط صمیمی داشته باشید و این موضوع با خواهر شوهر نیز بسیار حائز اهمیت است.

چرا که خواهر شوهر در خانواده می تواند نقش موثر و مهمی ایفا کند، به این صورت که می تواند بسیاری از تنش ها را از زندگی شما و برادرش از بین برده، به ایجاد محبت شما در بین دیگر اعضای خانواده کمک کند و در نهایت به ایجاد صلح و آرامش طرفین منجر گردد.

قضاوت بیجا ممنوع

گفتنی می باشد که گاهی اوقات ناراحتی ما و برخی رفتارهای ناخوشایند خانواده همسر می تواند ما را تا حدودی تحت تاثیر انرژی های منفی قرار دهند که از این رو باید توجه داشته باشید همه افراد از نکات اخلاقی مثبت و منفی برخوردار می باشند که نباید از ویژگی های مثبت نیز در این موقع چشم پوشی کنید.

شاید بهترین کاری که می توانید انجام دهید، آن است که ویژگی های مثبت خانواده همسر را در این رابطه فهرست کنید و ضعف های خود را هم بنویسید تا در نهایت به تمامی جوانب و نکات برای ارتباط خود با آن ها توجه داشته باشید.

  •  آرون گروپس

همچنین روش های گفته شده در ادامه مطلب می تواند تاثیر به سزایی در از بین بردن دخالت ها و ناراحتی خواهر شوهر و عروس منجر گردد.

روش های ایجاد ارتباط صمیمی با خواهر شوهر

بیان کردن احساس و نیازها

گفتنی می باشد که شناسایی احساسات ناخوشایند در این شرایط می تواند از اولین گام های مدیریت این شرایط به شمار آید. این در حالی است که در برخی اوقات مردم نمی توانند به راحتی خشم خود را شناسایی کرده و در نهایت به درستی نسبت به آن ها پاسخ دهند.

در حالتی دیگر می توان چنین مثال زد که یک زن پس از هر بار رابطه با خواهر شوهرش و یا ورود آن ها به خانه اش، با فرزندش به مشکل بر می خورد و حتی در برخی مواقع می توانست چنین مشاهده کرد که او را برای چیزهای کوچک مجازات می کردند. این در حالی بود که او پس از توجه به رفتارهای ناخوشایند مادر شوهرش، همیشه عصبانی می شد اما نمی توانست به راحتی بیان کند که از این رو سعی داشت تا خشم و ناراحتی خود را بر کسی دیگر و حتی فرزندش خالی نماید.

اقدامات منحصر به فرد

گفتنی است که برخورداری از فهم احساسات ناخوشایند به مانند خشم یا اضطراب، می تواند از  اولین گام ها در مدیریت احساسات به شمار آید. در ادامه این مراحل نیز بایستی به شناسایی روش های موثر برای آرام سازی خود و محیط دست پیدا کنید. نکته حائز اهمیت آن است که برخی از روش های آرامش بخش که برای اکثر مردم مفید و موثر واقع شده اند، وجود ندارند و در این زمینه نیز هیچ قانونی وجود ندارد و در این حالت این شما هستید که باید روش هایی را که بر ای وضعیت شما مناسب هستند را بررسی کنید.

روش های ارتباط عمیق با خواهر شوهر چگونه است؟

ایجاد روش هایی دیگر

در ابتدای بروز دخالت خواهر شوهر و خانواده او نباید تا زمانی که به طور کلی آرام نشده اید، با همسرتان در این رابطه صحبت کنید و سعی داشته باشید که او را متقاعد کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از مردم هنگامی که می خواهند چنین پیشنهاداتی را برای آرام کردن خود به کار ببرند، به مشکل جدی تری برخورد خواهند کرد. چرا که در این زمان آن ها متوجه احساساتی به مانند تنهایی و نا امیدی می شوند که اصلا صحیح نبوده و روح خود را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

از این رو برای مقابله با چنین احساساتی، بهتر است که به دنبال حمایت احساسی از یک فرد صادق و عادل در این روزهای حساس باشید. اگر با فردی که رفتارش با شما عصبی و خشمگین است، در معرض عصبانیت بیشتر هستید، باید توجه داشته باشید که از گزینه های مناسبی برای ارتباط و از بین بدن این شرایط کمک بگیرید.

نکته دوم نیز که بسیار حائز اهمیت است، آن می باشد که درباره مشکل خود با کسانی صحبت کنید که اطمینان دارید حرف شما پیش آن ها باقی خواهد ماند و در نهایت راز دارهای خوبی به همراه مشاور های مناسبی برای همراهی شما در این وضعیت به شمار می آیند.

خاطرات بد را مرور نکنید

تنها کاری که می توان در حق خود انجام دهید، آن است که برای جلوگیری از بدتر شدن احساسات منفی، حوادث ناخوشایند را در ذهن خود تکرار نکنید. اگر هر روز مادر خود را به یاد داشته باشید و یا حرف های او را در ذهن مرور کنید و در همین حین نیز به دنبال هدف های خود باشید، باید انتظار آرامش و آسایش نداشته باشید. بلکه به مراتب این امکان وجود دارد که مشکلات شما هر روز بیش از روز قبل ناخوشایند بروز گردد و البته پیش بینی شما در مورد رفتار خانوادگی همسر نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

از این رو شما می توانید انواع مختلفی از روش ها را برای از بین بردن دخالت خواهر شوهر از زندگی ایجاد کنید و شانس های بیشتری برای روبه رو شدن با مشکلات را ایجاد نمایید و توجه داشته باشید که هیچگاه مشکلات خانوادگی خود را در بین افرادی که هیچ ربطی به موضوعات ندارند، بیان نکنید.

نکات پیشگیرانه از دخالت خواهر شوهر

مشکلات خود را بیش از حد بزرگ نکنید

گفتنی می باشد که علاوه بر مدیریت احساسات و هنگامی که می خواهید در رابطه با آن با همسر خود نیز صحبت کنید، باید به چندین نکته کلیدی توجه داشته باشید تا برای بهبود رابطه با همسر خود آن ها را به کار بگیرید. در ابتدا نسبت به خانواده او نگاهی عادلانه و صادقانه تری داشته باشید و سعی نکنید که از آن ها هیولایی بد در زندگی و ذهن خود بسازید تا در نهایت با همفکری و مشورت موانع را از میان بردارید.

فرصتی برای حرف زدن به یکدیگر دهید

به این فکر کنید که اگر خانواده تان شکایت کرده باشند و این شکایت به درستی مطرح نشده باشد، چه واکنشی از خود نشان می دهید. به احتمال زیاد در این شرایط ناراحت هستید و از این رو شروع به دفاع و یا توجیه رفتار خود می کنید. امکان دارد که در این لحظه با دانش دقیقی که شما از آن ها دارید به بررسی رفتارها بپردازید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید ناراحتی خود را با رفتار خانواده ی همسر به اشتراک بگذارید، باید فرصتی برای واکنش به عشق خود و البته تفکر به او نیز بدهید. در این لحظه شاید انتظار داشته باشید که شریک زندگی شما دست از تعصب بردارد و به حمایت از شما بپردازد، اما توجه داشته باشید که در هر موقعیت باید فرصت فکر و حرف زدن به یکدیگر دهید تا در لحظه و با عجله تصمیم نگیرید.

توصیه هایی برای جلوگیری از دخالت خواهر شوهر

مسئولیت رفتار خود را بر عهده بگیرید

در شرایطی که خانواده خود را به خاطر واکنش های شریک زندگی خود عصبانی می کنید، باید انتظار چنین شرایطی را داشته باشید که به مراتب نیز رابطه شما و همسرتان بدتر شود. چرا که شما از همسر خود را در مورد چیزی که او کنترلش نمی کند، عصبانی می کنید.

نکاتی را در نظر داشته باشید

در ابتدا باید در نظر داشته باشید که اگر همسر بعضی اوقات با خانواده خود صحبت می کند، مشکل بزرگی در پی آن وجود ندارد و کاری که باید بکنید آن است که توجهی نسبت این رفتارها و برخی واکنش ها نداشته باشید. موضوع دیگر این است که اگر بخواهید از تنش میان خود و همسرتان به نسبت دوری کنید، در همه شرایط نباید داستان را از دیدگاه خود تحلیل و قضاوت کنید.

از این رو باید چنین توجه داشته باشید که صحبت کردن با خانواده و یادآوری آن ها تا چه اندازه می تواند برای یک فرد دشوار باشد. طبیعی است که شوهر شما نسبت به خواهر و دیگر اعضای خانواده خود علاقه و عشق نیز دارد که نباید آن را با زندگی دو نفره تان دخالت دهید.

نکته پایانی نیز آن است که همسر شما در قبال انتخاب شما با صحبت در خانواده اش مسئول هایی بر عهده دارد، اما در هر صورت، این بدان معنا نیست که مسئولیت تمام رفتار ناخوشایند خانواده اش را بر عهده بگیرد. در این شرایط باید فکر کنید که کجای راه را اشتباه رفته اید که حالا دخالت خواهر شوهر و یا رفتارهای نا خوشایند و یا حتی دخالت مادر شوهر را در زندگی متحمل شده اید.

نحوه گفتگو با همسر

موضوعات را به یکدیگر ربط ندهید

این در حالی است که هر هنگام  رفتارهایی را در نظر می گیرید در نهایت به دنبال راه هایی برای تایید و اثبات آن ها به خود هستید. از این رو می توان چنین متوجه شد که بسیاری از رفتارهای مثبت نیز به دلیل ارتباط آن ها با نیت های بد به طور آزار دهنده و بدی در مقابل ما جلوه پیدا کرده است که از این رو نمی توانید موضوعات را از یکدیگر جدا کرده و آن ها را به عنوان راهی برای پیشگیری از دخالت خواهر شوهر و خانواده همسر در زندگی در نظر بگیرید.

در عوض این موارد می توانید چنین در نظر بگیرید که موضوعات متفاوتی اعم از فرهنگی و تفاوت ها در بین شما وجود دارد. چرا که برخی از رفتارها از سوی خانواده های عروس و داماد می تواند زوجین را تحریک به بحث و مجادله کند که در این زمان می توان تفاوت فرهنگ را در بین خانواده ها و شرایط رشد در نظر گرفت که هیچ دخالتی به شما نخواهد داشت.

تایم های مناسب را پیدا کنید

گفتنی است که اگر تصمیم دارید با او درباره رفتار خانواده اش صحبت کنید، در نظر داشته باشید که باید زمان مناسبی را انتخاب کنید که شما و شریک زندگی تان خسته نباشید. همچنین بیان احساسات و استفاده از جملات محبت انگیز و  شروع شده با کلمات عزیزم و همسرم می تواند به جلوگیری از بحث و مجادله و در نهایت کاهش اشتباهات و قضاوت های همسر منجر شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *