دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

شربت آسماویت و ترکیبات مهم این دارو

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

جالب است بدانید که شربت آسماویت یکی از بهترین مکمل هایی می باشد که در درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و برونشیت و آسم به شما کمک می کند تا روند بهبودی را تسریع کنید.

شربت آسماویت یکی از بهترین شربت هایی می باشد که شما می توانید برای درمان مشکلات تنفسی خود از آن استفاده کنید. افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند و یا بیش از حد سیگار می کشند می توانند از این شربت استفاده کنند و از بیماری های تنفسی و تنگی نفس رهایی یابند.

شربت آسماویت

اطلاعات دارویی شربت آسماویت

این دارو یکی از مهم ترین داروهایی می باشد که می تواند با تقویت کردن سیستم ایمنی بدن از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند. این شربت دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن می باشد و می تواند از مجاری تنفسی در برابر آلودگی ها و ویروس ها مراقبت کند. شربت آسماویت علاوه بر  حفاظت از سیستم تنفسی می تواند منجر به بهبود سلامت عمومی بدن شود زیرا تمامی مواد مورد نیاز بدن را در خود دارد و می تواند به مقدار لازم آن ها را به بدن برساند. کاربرد های مهم این شربت عبارت است از :

  • درمان آلرژی های فصلی
  • درمان عفونت دستگاه تنفسی مانند بیماری های ذات الریه، آنفولانزا و سرماخوردگی
  • درمان کمبود ویتامین ها در همه گروه های سنی
  • پیشگیری از خطرات آلودگی هوا در همه افراد
  • بهبود سلامت کودکان و تامین ویتامین های مورد نیاز آن ها
  • تقویت قدرت تنفسی کودکان
  • کاهش نشانه های عفونت در کودکان

نحوه استفاده از آسماویت

نحوه استفاده

استفاده از این شربت برای هر سن متفاوت می باشد. کودکان ۱ الی ۴ ساله باید روزی دوبار و هر بار ۱ قاشق چای خوری از این شربت را بخورند. کودکان بالای ۴ سال باید روزی سه بار و هر بار همان یک قاشق چای خوری از شربت آسماویت را بخورند و افرادی که بزرگسال هستند روزی دوبار و هر بار دو قاشق مربا خوری از این شربت را باید استفاده کنند. استفاده از این شربت برای نوزادان زیر یک سال ممنوع می باشد و تنها در صورتی می توانید از آن ها استفاده کنید که پزشک آن را تایید کرده باشد در غیر این صورت ممکن است عوارض جانبی بسیار زیادی را متحمل شوید.

هشدارهای دارویی

  • داروی آسماویت یکی از داروهایی می باشد که ممکن است با داروهای شیمیایی دیگر تداخل ایجاد کند بنابراین بهتر است قبل از استفاده از آن اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید نام تمامی آن ها را به پزشک گزارش دهید.
  • این شربت را نباید در دوران بارداری و شیردهی به صورت خودسرانه استفاده کنید و اگر نمی خواهید مشکلی برای شما و جنین و نوزادتان ایجاد نشود بهتر است قبل از استفاده حتما از پزشک مشورت بگیرید.
  • این شربت برای درمان نمی باشد و تنها می تواند از بروز برخی مشکلات پیشگیری کند.
  • پزشک این دارو را با توجه به مشکل شما و شرایط پزشکی که دارید تجویز می کند بنابراین افزایش دز یکی از کارهایی می باد که باید زیر نظر پزشک انجام شود در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد.

ترکیبات مهم آسماویت

  •  آرون گروپس

ترکیبات مهم آسماویت

شربت آسماویت یکی از مهم داروهایی می باشد که شما می توانید برای درمان کمبود های مواد معدنی و ویتامین های بدن از آن استفاده کنید. در ادامه شما را با تمامی مواد به کار رفته در آن آشنا می کنیم تا بتوانید با این دارو بیشتر آشنا شوید.

ویتامین B

ویتامین B یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد و دارای آنتی اکسیدان های بسیار قدرتمند و خوبی می باشد. در واقع این آنتی اکسیدان ها علاوه بر این که می توانند از بروز بیماری های بسیار زیادی مانند انواع بیماری های قلبی و سرطان ها پیشگیری کنند می توانند از بروز آلرژی نیز پیشگیری کرده و گردش خون در مویرگ ها را بهبود می بخشند.

ویتامین A و C

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است ویتامین A و C نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری های تنفسی به خصوص آسم دارند. این ویتامین ها به میزان لازم و مورد نیاز بدن در این شربت وجود دارد. در واقع ویتامین C یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان ها به حساب می آید و می تواند از ایجاد بیماری ها توسط رادیکال های آزاد پیشگیری کند.

ویتامین های موجود در آسماویت

ویتامین  E

این ویتامین به شما کمک می کند تا بتوانید از بروز زوال های مربوط به سن پیشگیری کنید و به طور طبیعی در بدن یافت می شود. با این حال ممکن است به هر دلیلی این ویتامین در بدن کاهش یابد. استفاده از آسماویت یکی از راه های رساندن این ویتامین به بدن می باشد. جالب است بدانید که ویتامین E می تواند از بروز آسیب های وارد شده به مغز پیشگیری کند.

سلنیوم

یکی دیگر از موادی که در این شربت به کار رفته است سلنیوم می باشد. در واقع سلنیوم می تواند از بروز بیماری های قلبی پیشگیری کند و اگر با پروتئین های خاصی ترکیب شود می تواند منجر به کارکرد بهتر غده تیروئید خواهد شد. علاوه بر این ها سلنیوم یکی از مهم ترین عناصری می باشد که در تقویت سیستم ایمنی نقش بسیار مهمی دارد و روند بیماری های تنفسی مانند برونشیت و آنفولانزا را بهبود می بخشد.

عوارض جانبی آسماویت

عوارض جانبی

هر داروی شیمیایی می تواند عارضه های به خصوصی داشته باشد با این حال بسیاری از متخصصان بر این باور می باشند که اگر از داروها تا حدی استفاده کنید و فراتر از دوزهای تجویز شده چیزی را مورد استفاده قرار ندهید مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد.

جالب است بدانید که برخی کودکانی که گیاهخوار هستند برای این که بتوانند مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن خود را تامین کنند نیازمند این دارو هستند با این حال در نظر داشته باشید که این مکمل ها جایگزین های خوبی به عنوان غذاها نیستند و استفاده مداوم از آن ها می تواند مشکلات بسیار زیادی برایتان به وجود بیاورد.

به هر حال هر داروی شیمیایی می تواند عارضه هایی را با خود به همراه داشته باشد و اگر کودک شما خوب غذا نمی خورد می توانید به او مکمل بدهید ولی در عین حال باید سعی کنید عادت های غذایی او را درست کرده و ضعف های تغذیه ای که دارد را اصلاح کنید.

شرایط نگهداری

داروهای شیمیایی را نباید در دسترس کودکان قرار دهید زیرا ممکن است با استفاده بیش از حد از آن ها مشکلات بسیار زیادی برایشان ایجاد شود. شربت آسماویت نیز یکی از همین داروهای شیمیایی می باشد که باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود. در نظر داشته باشید که این دارو را نباید در محیطی مرطوب قرار دهید و بهتر است سعی کنید آن را در یخچال و در دمایی بین ۱۵ الی ۳۰ درجه نگهداری کنید تا رطوبت و نور خورشید به آن نرسد.

شرایط نگهداری از آسماویت

شربت آسماویت یکی از بهترین شربت هایی می باشد که شما می توانید برای درمان سرماخوردگی و سرفه های شدید از آن استفاده کنید. از دیگر شربت هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند می توان به شربت زوفا و شربت پدی کاف اشاره کرد.

هر دوی این شربت ها می تواند منجر به بهبودی سیستم ایمنی شده و در نهایت سرماخوردگی را سریعا از بین می برد. بهتر است بدون نسخه دکتر خود از این داروها استفاده نکنید زیرا ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته و در نهایت عوارضی شدید را برای شما و یا کودکتان به وجود بیاورد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *