دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت / رم ۸

  • فرهاد هاشمی
  • ۵ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite یکی از میان‌رده‌های جدید شیائومی است که در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شد. این مدل شیائومی یکی از خوش‌دست‌ترین و محبوب‌ترین میان‌رده‌های این برند است که در ایران هم طرفداران بسیاری دارد.

به همین خاطر ما در این مطلب گوشی Mi 11 Lite شیائومی را به‌صورت دقیق بررسی کردیم تا اطلاعاتی جامع از آن داشته باشید. اگر شما هم قصد خرید این گوشی را دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت / رم ۸

طراحی ظاهری کم‌نظیر

حدوداً ۳ ماه بعد از معرفی مدل Mi 11، شیائومی نسل دیگری از این گوشی را به اسم Mi 11 Lite در مارس سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. این مدل از نظر ظاهری شبیه Mi 11 ولی سبک‌تر و جمع‌وجورتر از آن است.

گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت / رم ۸

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11 بسیار سبک، خوش‌دست و ظریف است. وزن این گوشی ۱۵۷ گرم و ابعاد آن هم ۱۶۰٫۵ × ۷۵٫۷ × ۶٫۸ میلی‌متر است. قاب پشتی این گوشی مات و از جنس شیشه است که باعث می‌شود اثر انگشت روی آن باقی نماند.

لبه‌های کناری گوشی پلاستیک است. در لبه سمت راست گوشی دکمه پاور و کم‌وزیاد کردن صدا قرار دارد. شیائومی در این مدل انتخابی هوشمندانه کرده و حسگر اثر انگشت را روی دکمه پاور گوشی قرار داده است که همین باعث می‌شود سرعت باز و بسته‌شدن گوشی بیشتر شود.

پایین گوشی هم اسپیکر صدا و یک شیار سیم‌کارت قرار دارد که هر دو سیم‌کارت و کارت حافظه را پشتیبانی می‌کند. این گوشی دارای گواهی IP53 است که گوشی را در مقابل نفوذ گردوغبار مقاوم می‌کند.

صفحه‌نمایش عالی

در قاب جلویی این گوشی یک پنل تخت و تمام‌صفحه قرار دارد. دوربین سلفی هم در یک پانچول خیلی کوچک در سمت چپ و بالای صفحه‌نمایش قرار دارد که زیاد به چشم نمی‌خورد. اسپیکر مکالمه و یک LED هم برای نوتیفیکیشن‌ها در بالای پنل جلویی گوشی تعبیه شده است.

گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت / رم ۸

صفحه‌نمایش Mi 11 Lite، ۶٫۵۵ اینچ و از جنس AMOLED است که فوق‌العاده باکیفیت است. رزولوشن نمایشگر ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل است که همراه با پشتیبانی از HDR10، غلظت و عمق رنگ عالی نمایش می‌دهد.

نرخ نوسازی تصویر یا همان Refresh Rate این گوشی هم ۹۰ هرتز است که می‌تواند تصاویر سریع را حتی در حین بازی به‌خوبی و باکیفیت بهتری نمایش دهد. روشنایی صفحه‌نمایش هم در اوج خود به ۸۰۰ nits می‌رسد که عملکردی قابل‌قبول دارد.

این نکته را هم باید اضافه کنیم که نمایشگر گوشی توسط شیشه Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا هنگامی که از دستتان افتاد آسیب جدی نبیند.

در کل می‌توان گفت که شیائومی در این مدل و بازه قیمتی یک نمایشگر خوب و باکیفیت را عرضه کرده است.

سخت‌افزار قابل‌قبول

در بخش سخت‌افزار، این گوشی دارای یک پردازنده Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G  است که در کنار پردازنده گرافیکی Aderno 618 ترکیبی خوب و قدرتمند را تشکیل داده‌اند. این گوشی توان اجرای بازی‌های مختلف مثل Call Of Duty  را دارد.

گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت / رم ۸

اما مشکلی که حین اجرای بازی‌های سنگین شاهد آن خواهید بود، داغ‌شدن گوشی است که بعد از حدود ۱ ساعت بازی‌کردن کاملاً ملموس است. همچنین هنگام اجرای بازی‌های سنگین مثل Call Of Duty در حالت High شاید شاهد کمی لگ باشید، اما در حالت Low و Medium مشکلی ندارد.

اسپیکر گوشی هم بلندی صدای خوبی دارد که قابل‌قبول است.

باتری، نقطه‌ضعف شیائومی Mi 11 Lite

شاید تنها نقطه‌ضعف این گوشی باتری آن باشد. شیائومی برای آنکه بتواند این گوشی را سبک طراحی کند، از یک باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است.

باتری این گوشی در استفاده‌های معمول روزانه مثل استفاده از شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی، اپلیکیشن دوربین و … زیاد کاربر را اذیت نخواهد کرد. اما در استفاده‌های زیاد و سنگین مثل بازی‌کردن یا استفاده طولانی‌مدت از گوشی احتمالاً دچار مشکل شوید.

باتری این گوشی با ۱ ساعت بازی حدوداً ۳۰ تا ۳۵ درصد از شارژ خود را از دست می‌دهد. اما نکته مثبتی هم دارد که از قابلیت شارژ سریع ۳۳ وات بهره می‌برد. همین عامل باعث شده است که شارژ کامل این باتری حدوداً ۱ ساعت طول بکشد که خبری خوب برای این مدل است.

نرم‌افزار به‌روز

گوشی موبایل Mi 11 Lite در دو نسخه ۵G و ۴G به بازار عرضه شده است. در بخش نرم‌افزار شیائومی برای این گوشی از Android 11, MIUI 12 استفاده کرده است که رابط کاربری بسیار خوبی دارد.

این رابط کاربری قابلیت‌هایی زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها اجازه انتخاب تم‌های متنوع است. همچنین این نرم‌افزار از حالت Game Turbo پشتیبانی می‌کند که می‌توانید هم‌زمان، در هنگام بازی به پیام‌های واتس‌اپ خود جواب دهید یا از اینستاگرام استفاده کنید.

دوربین مناسب

دوربین پشت گوشی شیائومی مدل Mi 11 Lite شامل:

  • حسگر ۶۴ مگاپیکسل با لنز واید
  • حسگر ۸ مگاپیکسل با لنز اولترا واید
  • حسگر ۵ مگاپیکسل با لنز ماکرو

گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت / رم ۸

دوربین اصلی این گوشی که ۶۴ مگاپیکسل است کیفیت عکس‌های بسیار خوبی دارد. فقط مقداری بازه دینامیکی این دوربین کم است که سفیدی‌ها و سیاهی‌های عکس را با جزئیات کامل نمایش نمی‌دهد.

دوربین ۸ مگاپیکسل اولترا واید هم همانند لنز اصلی کیفیت مناسبی دارد و جزئیات بیشتری همراه با رنگ واقعی نمایش می‌دهد. در عکس‌های پرتره روشنایی عکس کمی افت می‌کند و نبود لنز تشخیص عمق باعث می‌شود که سوژه کامل از پس‌زمینه تصویر جدا نشود.

اما لنز ماکرو عملکردی بسیار عالی دارد و قابلیت فوکوس دقیق آن حتی در کوتاه‌ترین فاصله هم به چشم می‌آید.

در بخش فیلم‌برداری هم این دوربین عملکردی فوق‌العاده دارد. از لرزش‌گیر اتوماتیک پشتیبانی می‌کند که ویدئوها لرزش زیادی نداشته باشند. همچنین این گوشی امکان فیلم‌برداری ۴K و ۱۰۸۰ پیکسل را در ۳۰ فریم بر ثانیه به شما هدیه می‌دهد.

دوربین سلفی متوسط

دوربین سلفی این گوشی ۱۶ مگاپیکسل است که نسبت به رقبای هم‌رده خود کمی افت دارد. اما کیفیت عکس از نظر روشنایی، شفافیت و … بسیار خوب است. تنها ایراد دوربین سلفی هم همانند دوربین اصلی کم بودن بازه دینامیکی است که در شرایط روشنایی زیاد باعث افت کیفیت خواهد شد.

گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت / رم ۸

جمع‌بندی نهایی

در کل می‌توان گفت که این گوشی یکی از بهترین  گوشی های میان‌رده‌ شیائومی است که در بخش طراحی فوق‌العاده عالی است. نمایشگر بسیار باکیفیت و خوبی دارد. دوربین، سخت‌افزار و نرم‌افزار خوبی هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اما اگر قصد استفاده سنگین از گوشی را دارید سراغ این مدل نروید چراکه باتری این گوشی کمی ضعیف است و شاید هنگام استفاده زیاد کمی برایتان آزاردهنده باشد. اما برای استفاده عادی روزانه، همچنان یکی از بهترین میان‌رده‌های موجود در بازار است و ارزش خرید دارد.

تنها راهی که می‌توانید از اصالت گوشی موبایل مطمئن شوید، خرید از فروشگاه‌های معتبر است. یکی از این فروشگاه‌های معتبر نورنگار است. نورنگار چندین سال است که در حوزه فروش آنلاین و حضوری گوشی موبایل، دوربین، لوازم نورپردازی و… فعالیت می‌کند.

همه محصولاتی هم که نورنگار می‌فروشد اصل بوده و تضمین کیفیت کالا دارند. پس می‌توانید با خیالی آسوده این گوشی یا مدل‌های میان‌رده دیگر را از وب‌سایت نورنگار سفارش دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *