دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

علت گرم نشدن آب آبگرمکن چیست؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قرار است شما را با علت های مهم گرم نشدن آب آبگرمکن آشنا کنیم و روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید این مشکلات را رفع کنید نیز برایتان خواهیم گفت.

گرم نشدن آب آبگرمکن یکی از مشکلاتی می باشد که می تواند برای هر خانه ای ایجاد شود بنابراین بهتر است علل آن را بلد باشید تا بتوانید در مواقع نیاز اقداماتی را انجام داده و از بروز مشکلات جدی در این زمینه پیشگیری کنید.

گرم نشدن آب آبگرمکن

علل گرم نشدن آب آبگرمکن

امروزه در خانه ها حداقل یک آبگرمکن وجود دارد و جزء وسایل گرمایشی بسیار مهم به شمار می رود. در نظر داشته باشید که هر بخشی از این وسیله که دچار ایراد شود باید سریعا مشکل آن را رفع کنید در غیر این صورت ممکن است خرابی به بخش های دیگر آن منتقل شده و مشکلات بیش تری را ایجاد کند. بهتر است در مرحله اول بعد از این که به مشکل خوردید میزان دمای آب را چک کنید. یادتان باشد که ممکن است به صورت کاملا نا آگاهانه این مشکل را ایجاد کرده باشید بنابراین قبل از این که دنبال علتی باشید ابتدا تنظیمات آن را چک کنید.

رسوب گرفتن مبدل ها

یکی از دلایلی که منجر به سرد بودن آبی که از آب گرمکن می آید می شود رسوب گرفتن مبدل حرارتی می باشد. همانطور که می دانید آب های لوله کشی شده دارای املاح و مواد معدنی بسیار زیادی هستند و اگر برای یک مدت آبگرمکن خانه را سرویس نکنید مشکلات بسیار زیادی ایجاد خواهد شد و همین رسوب آب لوله کشی می تواند مانع از خروج آب گرم شده و در نهایت شما حتی با زیاد کردن درجه آب گرمکن نیز آب گرمی را به آن صورت بدست نخواهید آورد. برای این که بتوانید این مشکل را از بین ببرید باید مخزن درونی آبگرمکن را به صورت کامل بشویید و برای انجام این کار نیاز به تبحر و تجربه دارید و اگر این کار را تا کنون انجام نداده اید بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

روشن نشدن پیلوت از علل های مهم کار نکردن آبگرمکن

روشن نشدن پیلوت

پیلوت همان شمعک می باشد و اگر شمعک آبگرمکن شما خاموش باشد و روشن نشود نمی تواند آب را گرم کند بنابراین در برخی موارد ممکن است مشکل شما از این مورد باشد. قبل از این که اقدام دیگری انجام دهید بهتر است آب گرم را از شیر باز کرده و ببینید که آبگرمکن شما روشن می شود یا خیر. اگر پیلوت روشن بود ولی آب گرمکن روشن نشد بیشترین دلیلی که می توان برای این مشکل آور فشار پایین آب می باشد در غیر این صورت باید تعمیرات آبگرمکن را به دست یک فرد ماهر بسپارید.

  •  آرون گروپس

اشکال در ترموکوپل

ترموکوپل یکی از مهم ترین وسایلی می باشد که کار آن تنظیم دما می باشد و اگر آبگرمکن شما خراب شود باید چک کردن این قطعه را نیز یادتان باشد زیرا ممکن است مشکل تنها از این قسمت بوده و شما با تعویض این بخش و یا درست کردن آن این مشکل را برطرف کرده و دوباره آب گرم را راه اندازی کنید. درست کردن و یا تعویض این قطعه باز هم کار یک فرد عادی نمی باشد و حتما باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

فشار گاز کم و گرم نشدن آب از سمت آبگرمکن

فشار گاز کم

افت فشار گاز یکی از متداول ترین مشکلاتی می باد که منجر به گرم نشدن آب می شود و باید با احتیاط تر از قبل عمل کنید. یادتان باشد که کم شدن فشار گاز تنها دو دلیل دارد که یکی از آن ها به دلیل کاهش گاز در لوله کشی منطقه می باشد و دیگری به دلیل نشتی لوله ها است. اگر مورد اول برایتان رخ دهد باید از سمت سازمان گاز مورد بررسی قرار بگیرد و در مورد نشتی لوله ها باید خودتان دست به کار شوید زیرا این مشکل می تواند منجر به گاز گرفتگی و یا آتش سوزی شود. بررسی نشتی لوله های گاز نیز باید توسط فرد ماهر و به اصطلاح تکنسین انجام شود.

لوله کشی نا مناسب

اگر خانه شما تازه ساخت می باشد و مشکل گرم نشدن آب آبگرمکن را دارید بدین معنا است که لوله کشی ساختمان شما نا مناسب است و برای همین آب تا به مقصد برسد سرد خواهد شد زیرا پیچ و خم لوله ها و فاصله آن ها زیاد است.

دو کش

دودکش یکی از مهم ترین بخش های آبگرمکن ها می باشد و بسیاری از افراد نسبت به آن بی توجه هستند. یادتان باشد که اگر این بخش از خانه را به صورت استاندارد درست نکنید ممکن است مشکلاتی بسیار بد برایتان رخ دهد و حتی جان شما نیز به خطر بیفتد. همچنین یکی از دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن این موضوع می باشد در واقع زمانی که دودکش آبگرمکن نا مناسب باشد با یک باد ساده آبگرمکن خاموش می شود و آب آن داغ نخواهد شد.

نداشتن دودکش مناسب و خاموش شدن آبگرمکن منجر به سرد شدن آب خواهد شد.

وسایل گرمایشی که با گاز کار می کنند خطرات جانی بسیار زیادی دارند و اگر کمی بی احتیاطی به خرج بدهید قطعا جان خود و اطرافیانتان را به خطر خواهید انداخت. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده عملکرد کولر آبی و عملکرد کولر گازی را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *