دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساده و کاربردی خرید بیت کوین

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰
  • ۰

بیت کوین پادشاه رمز ارزها است، که یکه تاز میدان رقابت کریپتوکارنسی ها به شمار می آید. خرید بیت کوین یکی از چالش هایی است که می تواند برای سرمایه گذاران و تریدرها جذاب باشد، اگر شما نیز به دنبال خرید این رمز ارز هستید، و نمی دانید چگونه باید اقدام کنید همراه ما باشید.

آموزش ساده و کاربردی خرید بیت کوین

نحوه خریدن بیت کوین

بیت کوین چیست و چگونه به وجود آمد؟

قبل از بررسی نحوه خرید و فروش این رمز ارز، بهتر است به تاریخچه ورود رمز ارزها در معادلات و معاملات مالی جهان بپردازیم و به این سوال مهم پاسخ دهیم که اصلا بیت کوین چیست؟

در جواب این سوال بایستی چنین پاسخ داد که در سال ۲۰۰۸ گروه یا فردی ناشناس تحت عنوان نامی به اسم ساتوشی ناکاموتو ایده ایجاد اولین ارز دیجیتال را در دنیا مطرح کردند، و سرانجام این رویا در سال ۲۰۰۹ به تحقق رسید و اولین ارز دیجیتال دنیا پا به عرصه وجود گذاشت، و این ارز دیجیتال بیت کوین نام گرفت.

بیت کوین (وب سایت) با نماد BTC در ابتدا قیمت و ارزش ناچیزی داشت ولی امروزه دارای ارزش بسیار زیادی است، این ارز دیجیتال هم اکنون در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ با قیمت ۴۸۶۲۹۸۲ دلار به عنوان گران قیمت ترین و پرارزش ترین دارایی دیجیتالی به حساب می آید و از نظر سهم بازاری نیز در رتبه اول کریپتوکارنسی ها ایستاده است. بعد از بیت کوین رمز ارزهای دیگری نیز متولد شدند و پا به عرصه وجود گذاشتند، که از جمله رقیب های مهم بیت کوین می توان به اتریوم اشاره کرد که در رتبه دوم بازار ایستاده است.

 

چگونه بیت کوین بخریم؟

اگر تمایل داشته باشید تا بیت کوین بخرید اما راه و روش آن را نمی دانید، ما در این مقاله به بررسی نحوه خریدن بیت کوین خواهیم پرداخت، پس قدم به قدم همراه ما باشید و تمامی مراحل را یک به یک انجام دهید تا بتوانید وارد این بازار شوید و سرمایه گذاری را شروع کنید:

گام اول: ثبت نام در صرافی معتبر

صرافی واسطه بین سرمایه گذار و دنیای رمز ارزها است، و شما بدون وجود صرافی نمی توانید سرمایه گذاری را آغاز کنید. به همین جهت در یک صرافی مهم بایستی ثبت نام کنید. به همین منظور صرافی های بسیار زیادی در دنیا و ایران وجود دارد که می تواند به شما کمک کنند. از جمله صرافی های جهان می‌توانیم به بایننس، هوبی، کوکوین و… اشاره کنیم اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنید ریسک بالای استفاده از این صرافی هاست چراکه احتمال دارد به دلایل اختلافات سیاسی مانند تحریم، دارایی شما بی دلیل در این پلتفرم‌های خارجی بلوکه شود. بنابراین می‌توانید از یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی مانند اوکی اکسچنج استفاده کنید.

بعد از ثبت نام در صرافی بایستی احراز هویت کنید و بعد از تایید آن، مراحل بعدی را طی کنید.

آموزش ساده و کاربردی خرید بیت کوین

بیت کوین

گام دوم: داشتن کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول همانند حساب بانکی شما است، و آدرس کیف پول همانند شماره حساب می باشد که برای نقل و انتقالات کاربرد دارد. کیف پول های متعددی در دنیا وجود دارند که شامل کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری هستند. کیف پول های نرم افزاری قابلیت نصب بر روی تلفن همراه و هم چنین کامپیوتر شخصی شما را دارا هستند. در مقابل کیف پول های سخت افزاری گران تر بوده و مناسب کسانی هستند که دارای سرمایه زیادی هستند. این کیف پول ها دارای امنیت بسیار زیادی هستند و همانند یک فلش کوچک هستند.

یکی از کیف پول های مشهور و معتبری که مورد استقبال خیلی کثیری از افراد قرار گرفته است کیف پول نرم افزاری “تراست والت” است که هم اکنون تنها بر روی گوشی های تلفن همراه قابلیت نصب دارد.

نکات بسیار مهمی که درباره کیف پول هرگز نبایستی فراموش کنید این است که:

کیف پول خود را حتما از منابع رسمی و ترجیحا از سایت رسمی خود کیف پول دانلود و نصب کنید تا امنیت آن را تضمین کنید. در صورت دانلود از سایر منابع امکان هک دارایی شما به راحتی وجود دارد.

حتما از کیف پول خودتان نسخه پشتیبان و بک آپ تهیه کنید تا در صورت خرابی گوشی تلفن همراه و کامپیوتر امکان دسترسی به کیف پولتان مجدد فراهم شود. اگر این کار را نکنید، دارایی شما هرگز برگشت پذیر نخواهد بود!

به همین منظور اعداد ۲۴ رقمی و یا ۱۲ رقمی کیف پول تان را حتما در جایی بسیار امن بنویسید و ذخیره کنید.

با توجه به اینکه بیت کوین قیمت بسیار زیادی دارد و نیازمند سرمایه زیادی برای خرید است، پیشنهاد ما به شما استفاده از کیف پول های سخت افزاری است. کیف پول سخت افزاری مانند ترزور و لجر از جمله گزینه های مهم و معتبر در این زمینه هستند.

 

گام سوم : شارژ حساب کاربری و خرید کردن بیت کوین

برای تریدرهای ایرانی بهتر است برای شروع از صرافی های ایرانی نیز استفاده نمایند، زیرا امکان خرید مستقیم و ریالی از صرافی های خارجی برای ایرانی ها میسر نیست.

آموزش ساده و کاربردی خرید بیت کوین

ارز دیجیتال

گام چهارم: انتقال بیت کوین به کیف پول

بعد از خریدن بیت کوین، می‌توانید بلافاصله آن را به کیف پول خود انتقال دهید، نکته مهمی که وجود دارد، مراقب باشید تا رمز عبور کیف پول خود را فراموش نکنید و هرگز آن را در اختیار هیچ فرد دیگری قرار ندهید. گرچه اگر از اوکی اکسچنج استفاده کنید به هیچ وجه جای نگرانی از بابت کیف پول ندارید، زیرا این صرافی کیف پول اختصاصی در اختیارتان قرار می‌دهد.

نکات مهمی که در مورد خرید بیت کوین باید بدانیم:

از خرید و فروش بیت کوین و یا هر رمز ارز دیگری در فضای تلگرام و غیره بپرهیزید، زیرا احتمال کلاه برداری بسیار زیاد است.

برای خرید ارز دیجیتال بهتر است مستقیما از صرافی ها اقدام کنید.

در ابتدا با سرمایه اندک شروع کنید، و رفته رفته با تسلط بیشتر بر دنیای کریپتوکارنسی ها می توانید مقدار دارایی و سرمایه خود را در این بازار افزایش دهید.

حتما رمز عبور های خود را در جای مناسبی یادداشت کنید، و از آن ها حفاظت کنید، و آن ها را در اختیار هیچ فرد دیگری قرار ندهید.

جهت حفاظت از رمز ارزهای خود از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر سرمایه شما زیاد است، بهتر است از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید، ولی برای شروع استفاده از کیف پول های معتبر نرم افزاری نیز گزینه خوبی است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *