دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای پاک کردن آرایش ضد آب

  • شقایق ایران دوست
  • ۲ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

پاک کردن آرایش ضد آب کار بسیار ساده ای نمی باشد و اگر از مواد الکلی و یا خیلی وی استفاده کنید پوستتان آسیب می بیند بنابراین به شما توصیه می کنیم تا این مطلب را از دست ندهید.

پاک کردن آرایش ضد آب درد سر های بسیار زیادی دارد و برای این که بتوانید بدون آسیب دیدن پوستتان از پس این کار بر بیایید باید یک سری ترفند های ساده و کاربردی را بلد باشید. در واقع لوازم آرایشی ضد آب برای بیش تر مواقعی که دوست ندارید آرایشتان برای ساعت های طولانی پاک شود خوب است ولی پاک کردن آن ها از روی صورت کار بسیار دشواری خواهد بود.

پاک کردن آرایش ضد آب

ترفند های پاک کردن آرایش ضد آب

پاک کردن آرایش صورت به خصوص چشم ها سخت ترین کاری است که خانم ها با آن مواجه هستند زیرا چشم ها و پوست اطراف آن بسیار حساس می باشد و شما نمی توانید با استفاده از کرم های خاص این ناحیه از صورت را تمیز کنید زیرا ممکن است دچار خشکی پوست زیر چشم و یا چین و چروک های بسیار زیادی در این ناحیه شوید. معمول ترین وسیله ای که برای آرایش کردن چشم ها به کار می رود ریمل می باشد. در واقع ریمل ها می توانند با حجیم کردن و بلند تر کردن مژه ها چشم های شما را زیبا تر جلوه داده و زیبایی شما را دو چندان خواهد کرد. معمولا ریمل هایی که در بازار وجود دارند واتر پروف هستند و پاک کردن آن ها بسیار دشواری می باشد زیرا اگر این کار را اشتباه انجام دهید مژه هایتان آسیب خواهند دید.

ساده ترین روش پاک کردن ریمل

اگر دوست دارید سریع تر این کار را انجام دهید و به دنبال روش های بسیار ساده ای هستید به شما پیشنهاد می دهیم از پد های پنبه ای استفاده کنید. این پد ها می تواند نرمی بسیار زیادی دارند و شما می توانید با مقدار کمی شیر پا کن سریعا مژه های خود را از ریمل تمیز کرده و  به آن ها آسیبی نرسانید. اکثر خانم ها این کار را با عجله بسیار زیادی انجام می دهند و این کار می تواند به مژه های آن ها آسیب های جبران ناپذیری وارد سازد و منجر به کاهش مژه ها و کاهش رشد آن ها شود. دقت داشته باشید که در این روش باید مژه هایتان را به راه رویش آن ها تمیز کنید.

پاک کردن آرایش با روغن های طبیعی

استفاده از روغن های طبیعی

برای این که بتوانید آرایش ضد آب خود را تمیز کنید می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و یا روغن زیتون استفاده کنید. این روغن ها طبیعی بوده و هیچ ماده مضری برای پوست به همراه ندارند و علاوه بر پاک کردن آرایش ضد آب شما می توانند منجر به تقویت پوست، تقویت ابرو ها و مژه ها نیز بشوند و از بروز مشکلات جدی در پوست پیشگیری خواهند کرد و به مرور می توانند آکنه ها و جوش ها را تا حدودی کاهش دهند و پوست شما را شفاف سازند. با استفاده از یک پنبه مقداری روغن برداشته و بر روی تمامی بخش های آرایش کرده صورت خود بکشید و اجازه دهید تا چند دقیقه ای بماند و بعد صورت خود را با استفاده از پنبه ای تمیز پاک کرده و با صابون های ملایم و آب ولرم صورت خود را از روغن ها پاک کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شامپو بچه

از ساده ترین روش هایی که برای پاک سازی آرایش وجود دارد استفاده از شامپو بچه ها می باشد. در واقع شامپو بچه ها سولفات ندارند و آسیب جدی به پوست وارد نمی کنند و اگر مواد آرایش پاک کن در اختیارتان نبود می توانید سریعا صورت خود را با استفاده از شامپو بچه تمیز کنید. در حین پاکسازی صورت بهتر است مانع از ورود شامپو ها به درون چشم شوید.

شامپو بچه و پاک کردن آرایش واتر پروف صورت

محلول های آرایش پاک کن

اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید بهتر است قبل از انجام هر کاری محلول آرایش پاک کن که به شیر پاک کن ها نیز معروف می باشند را تهیه کنید. این مواد به راحتی می توانند آرایش شما و هر آلودگی دیگری که روی پوستتان وجود دارند را از بین ببرند بنابراین می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید. در حین استفاده از این محلول ها بهتر است پنبه نیز دم دستتان باشد تا بتوانید سریع آرایش خود را پاک کرده و بعد حتما صورت خود را با استفاده از آب و صابون بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

کرم مرطوب کننده

انواع مختلفی از مرطوب کننده ها در بازار وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید به پاک کردن آرایش ضد آب خود پرداخته و با کم ترین آسیب این آرایش را از روی صورت خود پاک کنید. برای استفاده از این روش نیازمند کرم مرطوب کننده و حوله گرم هستید.  ابتدا باید دست های خود را شسته و مقداری کرم روی آن ها بزنید و به همه جای صورت خود بکشید. بعد از این که تمامی صورت شما پر از مرطوب کننده شد بهتر است با استفاده از حوله گرم شده تمامی بخش هایی که دارای آرایش می باشد را پاک کنید. بعد از این کار بهتر است صورت خود را با آب و صابون بشویید تا تمامی آلودگی ها از روی پوستتان باز شود و پوست شما بتواند نفس بکشد.

پاک کردن آرایش واتر پروف

نکات مهم

  • بهتر است پاک کردن آرایش چشم را با ملایمت انجام دهید زیرا اگر این کار را با خشونت انجام دهید به مرور به این کار عادت خواهید کرد و صورت شما زود تر از دیگران پیر خواهد شد و چین و چروک های بسیار زیادی را روی صورت خود ایجاد خواهید کرد.
  • بهتر است مواد پاک کننده را وارد چشم ها و دهان و بینی نکنید زیرا این مواد برای سلامتی بدن مضر هستند.
  • چشم ها بسیار حساس هستند بنابراین به تاریخ مواد آرایشی و مواد پاک کننده آن حساسیت ویژه ای نشان دهید.
  • برای پاک کردن صورت خود بهتر است از پنبه ها و یا دستمال های ساده استفاده کنید زیرا مواد دیگر می تواند منجر به ایجاد حساسیت های شدید پوستی شود.
  •  بعد از این که صورت خود را با استفاده از آرایش پاک کن ها پاک کردید و با آب و صابون شستید به شما توصیه می کنیم از کرمهای مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست شما بیش از حد خشک نشود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *