دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نحوه صحیح پاک کردن آرایش چشم برای آسیب نرسیدن به چشم ها

  • ندا خوشرو
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با نحوه پاک کردن آرایش چشم ها در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد.

برخی از خانم ها برای حضور در محل کار و اجتماعات مجبور هستند تا آرایش روزانه داشته باشند و پاک کردن آرایش چشم و میکاپ صورت نیز از یکی از دردسرهایی است که خانم ها به آن دچار می شوند. تمیز کردن میکاپ چشم دارای فرآیندهای ظریفی است و شما باید میکاپ تان را به گونه ای تمیز کنید که به چشم ها آسیبی وارد نشود.

نحوه پاک کردن آرایش چشم

برای تمیز کردن میکاپ چشم می توانید از روش هایی مختلف استفاده نمایید که انتخاب هر یک از این روش ها به موادی که در دسترس دارید بستگی دارد. در ادامه تمیز کردن میکاپ چشم با روش هایی ساده را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

تمیز کردن میکاپ چشم

آموزش تمیز کردن میکاپ چشم

بهترین روش برای تمیز کردن میکاپ چشم استفاده از شامپو بچه می باشد زیرا این نوع شامپو باعث سوزش و ریزش اشک از چشم ها نمی گردد و شما می توانید به راحتی ریمل و خط چشم تان را تمیز کنید و هیچ آسیبی به چشم هایتان وارد نکنید.

برای تمیز کردن آرایش چشم ها ابتدا چشم هایتان را به کمک مقداری آب خیس نمایید. مقداری از شامپو بچه را در دست هایتان بریزید و روی چشم ها را کمی ماساژ بدهید تا کف کند. به کمک آب ولرم چشم های خود را بشویید.

پاک کردن آرایش چشم ها

اگر شامپو بچه برای تمیز کردن آرایش تان مناسب نیست می توانید از پاک کننده های مخصوص گریم که ارزان و خوب هستند استفاده نمایید که در این صورت باید پد پنبه ای را به پاک کننده آغشته نمایید سپس پد را به مدت چند ثانیه روی چشم های خود قرار بدهید و با مالشی آرام میکاپ را از روی چشم هایتان تمیز نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اگر پوستی حساس دارید بهتر است از شامپو یا پاک کننده خوب و گران قیمت استفاده نمایید تا بتوانید به راحتی میکاپ چشم هایتان را تمیز کنید.

نحوه پاک کردن آرایش چشم با شامپو بچه

نکات و هشدارهایی برای تمیز کردن میکاپ چشم

۱.برای تمیز کردن سایه چشم می توانید از وازلین استفاده نمایید که در این صورت باید مقداری وازلین را روی چشم هایتان بمالید سپس به کمک پد یا پارچه ای تمیز سایه موجود روی پلک چشم هایتان را تمیز نمایید.

۲. اگر در زمان کشیدن خط چشم دست تان لغزید و هنوز سایه چشم نزده اید می توانید یک گوش پاک کن تمیز را به مقداری لوسیون یا آب آغشته نمایید سپس خط چشم را پاک نمایید.

۳. اگر تمایلی به رفتن مایعات شوینده در چشم هایتان را ندارید مقداری وازلین را روی گوش پاک کن بمالید سپس به کمک آن میکاپ چشم هایتان را تمیز کنید.

۴. در صورت تمایل می توانید برای تمیز کردن میکاپ چشم ها از دستمال مرطوب بچه استفاده نمایید.

تمیز کردن آرایش چشم ها با ساده ترین روش ها

۵. برای تمیز کردن خط چشم می توانید یک تکه کوچک از پد پنبه ای را درون پاک کننده آرایشی بزنید سپس به کمک آن و به آرامی میکاپ چشم هایتان را تمیز کنید. توجه داشته باشید که نباید چشم هایتان را بمالید زیرا باعث ایجاد چین و چروک می شود.

۶. برای تمیز کردن آرایش چشم ها می توانید در صورت تمایل از روغن زیتون استفاده نمایید که در این صورت باید پنبه را به مقداری روغن زیتون آغشته نمایید سپس آن را به آرامی روی چشم هایتان بکشید.

۷. در هنگام استفاده از وازلین نباید چشم هایتان را بمالید زیرا چشم ها تحریک می شوند.

۸. چشم ها را به صورت تک تک تمیز نمایید و روی هر دو چشم را به صورت همزمان وازلین نمالید.

۹. در زمان استفاده از دستمال مرطوب بچه باید مراقب باشید زیرا حاوی الکل می باشد و ممکن است باعث تورم و تحریک چشم ها شود.

تمیز کردن آرایش چشم ها

در این مطلب ترفندهایی برای تمیز کردن میکاپ چشم را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *