دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعات مهم دارویی قطره ناپریوین

  • شقایق ایران دوست
  • ۸ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با قطره ناپریوین آشنا خواهیم کرد و هر آنچه که باید در رابطه با این قطره بدانید را برایتان بررسی می کنیم.برای اطلاع بیش تر از آن تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

قطره ناپریوین یکی از رایج ترین داروهایی می باشد که شما می توانید برای مشکلات چشمی از آن استفاده کنید. در واقع استفاده از دارو های چشمی بسیار حساس می باشد و بهتر است زیر نظر متخصص استفاده شود در غیر این صورت ممکن است به چشم های شما آسیب بسیار زیادی وارد شود.

قطره ناپریوین چشم

قطره ناپریوین چشم

این قطره برای تسکین موقتی برخی از مشکلات چشمی مناسب می باشد و یک سری عملکرد بسیار خاص دارد.در واقع زمانی که از این دارو استفاده می کنید و آن را به درون چشم خود می ریزید سیستم عروقی که التهاب دارد منقبض می شود و مین کار بسیار ساده می تواند منجر به کاهش احتقان شود.

کاربرد ناپریوین

قطره های چشمی معمولا برای یک سری از مشکلات خاص تجویز می شوند. کاربرد داروی ناپریوین عبارت است از :

  • درمان قرمزی های چشم ناشی از آلرژی، سرما، گرد و خاک
  • درمان قرمزی های ناشی از لنز های طبی و زیبایی
  • درمان خارش چشم
  • درمان موقتی احتقان

نحوه استفاده از دارو

استفاده از قطره های چشمی را باید طبق تجویز پزشک استفاده کنید ولی روال آن ها این است که شما یک الی دو قطره را برای هر دو چشم خود با فاصله سه الی چهار ساعت مصرف کنید. حداکثر استفاده از این دارو در طی روز ۴ بار می باشد و استفاده بیش از حد آن برای چشم هایتان ضرر دارد.

اطلاعات داروی چشمی

  •  آرون گروپس

اشکال دارویی

داروی ناپریوین به صورت قطره های استریل چشمی در ظروف پلاستیکی ۱۰ میلی لیتری در بازار وجود دارد و شما می توانید بدون استفاده از نسخه پزشک نیز از آن ها استفاده کنید.

اطلاعات مهم در مورد داروی ناپریوین

یادتان باشد که استفاده بیش از حد از قطره های چشمی می تواند مشکلات چشم شما را افزایش داده و حتی قرمزی آن را نیز افزایش دهد. در ادامه شما را با مزایا و معایبی که این قطره چشمی دارد آشنا خواهیم کرد.

  • یکی از مهم ترین مواردی که شما می توانید از این قطره استفاده کنید برای کاهش قرمزی و خارش چشم ها می باشد
  • اگر از مشکلات قلبی، دیابت، فشار خون بالا و یا پرکاری تیروئید رنج می برید بهتر است از این دارو استفاده نکنید و در صورتی که مجبور به استفاده هستید حتما با پزشک مشورت کنید.
  • اگر در حین استفاده از دارو نشانه هایی مانند قرمزی بیشتر چشم ها و تاری دید داشتید بهتر است استفاده از آن را متوقف کنی و سریعا خود را به یک مرکز درمانی برسانید.
  • بهتر است از این داروها در یخچال نگهداری شود تا فاسد نشوند. قطره های فاسد شده برای چشم ها ضرر دارند و حتی ممکن است منجر به نابینایی شوند.
  • بهتر است برای استفاده از این دارو دست خود را بشویید و بعد قطره را به درون چشم های خود بریزید و برای ۲ الی ۳ دقیقه چشم های خود را ببندید.

استفاده خود سرانه از قطره چشمی

استفاده خود سرانه از داروی ناپریوین

بسیاری از افراد عقیده دارند که می توانند مشکلات خود را درمان کنند و برای این کار نیازی به نظر پزشک ندارند. این افراد سعی می کنند برای خود و اطرافیانشان داروهایی را تجویز کنند ولی جالب است بدانید که سلامت خود و دیگران را بیش تر به خطر می اندازند. اگر نسخه پزشک نداشته باشید و از این دارو استفاده کنید ممکن است دچار خشکی چشم شوید. خشکی چشم ها یکی از بدترین بیماری هایی می باشد که شما ممکن است به آن دچار شوید و در نتیجه چشم های شما آسیب های جبران نا پذیری را می بینند. یادتان باشد که استفاده از این دارو تنها به اندازه دو قطره مجاز است و بیش تر استفاده کردن از آن نمی تواند تاثیری بر سرعت بهبودی مشکل شما داشته باشد.

عوارض استفاده طولانی مدت از داروی ناپریوین

قطره ناپریوین یکی از دارو های چشمی می باشد که نباید به هیچ عنوان آن را سر خود استفاده کرد زیرا ممکن است عوارض سویی که دارد متوجه شما شود. استفاده از این قطره و قطره سینالون و قطره اشک مصنوعی می تواند اثرات بدی بر روی چشم هایتان داشته باشد و زمینه ساز یک سری از بیماری ها مانند آب مروارید و آب سیاه باشند. از دیگر عوارضی که استفاده از این قطره ها به همراه دارد رسوب کردن آن ها درون چشم می باشد و این رسوب ها می تواند منجر به تنگ شدن مجاری اشکی شوند و در نتیجه خشکی چشم ها افزایش می یابند.

ضد عفونی کردن چشم ها با قطره های چشمی و عوارض آن

ضد عفونی کردن چشم ها

یکی از اعتقاداتی که افراد بسیار زیادی دارند این است که باید بعد از هر بار استخر رفتن چشم های خود را با قطره های استریل چشمی ضد عفونی کنند. جالب است بدانید که چشم ما به صورت خودکار این کار را انجام می دهد و شما نیازی نیست هر دقیقه قطره ها را به درون چشم هایتان بریزید.

زمان نگهداری از دارو

زمان نگهداری از دارو های چشمی تا زمانی که درب آن ها باز نشده باشد امکان پذیر است به شرط این که انقضای آن ها تمام نشده است. زمانی که درب قطره های چشمی را باز می کنید تنها تا ۳۰ روز می توانید آن ها را نگهداری کنید بعد از ۳۰ روز دیگر قابل استفاده نمی باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *