دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تقویت مو با چای سبز و رازهای چای سبز برای سلامت و شادابی موها

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۰ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قرار است نحوه تقویت مو با چای سبز را برایتان بیان کنیم و ترفند های این کار را برایتان آموزش دهیم. برای یافتن اطلاعات بیش تر در این زمینه تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تقویت مو با چای سبز یکی از روش های بسیار قدیمی می باشد و افراد بسیار زیادی از گذشته تا کنون این کار را انجام می دادند. در نظر داشته باشید که برای این کار باید یک سری تکنیک هایی را به کار ببرید و در ادامه تمامی ترفند های مهم برای این کار را برایتان بیان خواهیم کرد.

تقویت مو با چای سبز در خانه

تقویت مو با چای سبز در خانه

یکی از مسائلی که امروزه زنان و مردان بسیار زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند پر پشت کردن و زیبایی موهایشان می باشد. در واقع این افراد دوست ندارند که موهایی ناسالم داشته باشند و برای این کار دست به کار هایی مانند کراتینه کردن مو و احیای مو با روش های شیمیایی می پردازند. جالب است بدانید که چای سبز می تواند تمامی مشکاتی که دارید را از بین ببرد و موهایی صاف و لطیف را در اختیار شما قرار دهد. قبل از این که۹ به تقویت موهایتان با استفاده از این چای بپردازید بهتر است مواد مهمی که در سلامت موهایتان تاثیر دارند را بشناسید تا بتوانید درک درستی از تاثیرات این چای بر روی موهای خود داشته باشید. جالب است بدانید که این چای با دارا بودن میزان بسیار زیادی مواد معدنی مهم مانند منیزیم، پتاسیم، مننز، پلی فنول، تانن، آمینو اسید، اسید فولیک و پنتنول  می تواند انتظارات بسیار زیادی را برطرف کرده و دوباره موهایی شفاف و سالم را در اختیارتان قرار دهد.  در نظر داشته باشید که این دمنوش با دارو بودن میزان بسیار زیادی آنتی اکسیدان می تواند رادیکال های آزادی که منجر به از بین رفتن جسم مو می شوند مبارزه کرده و آن ها را خنثی کند. بنابرین شما می توانید از این چای حتی در زمانی که موهایتان سالم است نیز کمک بگیرید تا بتوانید از آسیب های جدی در آن ها پیشگیری کنید.

استفاده از چای سبز برای مو های سالم

استفاده از چای سبز برای موهای سالم

در نظر داشته باشید که حتی اگر موهای شما سالم هستند نیز می توانید برای تقویت فولیکول های آن و رشد بیش ترشان از این چای استفاده کنید. استفاده از این چای هیچ تاثیر منفی ندارد و چون به صورت طبیعی خشک می شود و بدون اضافه کردن مواد شیمیایی وارد بازار می شود مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد.

چای سبز برای تغذیه موها

اگر مواد مغذی را نتوانید از طریق غذا ها و میوه هایی که استفاده می کنید به بدن برسانید ریزش مو، نازک شدن مو و مشکلات این چنینی بسیار زیادی را تجربه خواهید کرد. بهتر است برای پیشگیری از این مشکل از چای سبز استفاده کنید. عوامل بسیار زیادی هستند که بر موهای شما اثر می گذارند و آن ها را شکننده می کنند و شما می توانید با ساده ترین روش ها از بروز مشکلات پیچیده و بیماری های پوستی که روی پوست سر ایجاد می شود پیشگیری کنید. استفاده از ماسک چای سبز برای موها می تواند شما را از دارو های بسیار زیادی که برای درمان مشکلات مو خود مورد استفاده قرار می دهید بی نیاز کند. یادتان باشد که در کنار استفاده از این روش ها باید سعی کنید استفاده از رژیم غذایی مناسب را در برنامه خود بگنجانید زیرا مواد غذایی و به طور کلی هر آن چه که مورد استفاده قرار می دهید می تواند بر روی سلامت شما و موهایتان تاثیر داشته باشد.

  •  آرون گروپس

چای سبز و تغذیه مو

آبرسانی

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن موهای خود را تقویت کنید آبرسانی کردن منظم می باشد. در واقع استفاده از این چای به شما کمک می کند تا بتوانید میزان رطوبت مورد نیاز برای موهایتان را تامین کرده و از برز مشکلاتی که در اثر کاهش رطوبت موها ایجاد می شود مانند موخوره دار شدن موهایتان پیشگیری کنید. در واقع اگر بتوانید مشکلات آبرسانی را کاهش دهید می توانید موهایی شاداب و لطیف تری داشته  باشید. استفاده از چای سبز برای تقویت مو به راحتی امکان پذیر می باشد و شما می توانید این چای را مانند چای سیاه دم کرده و از دمنوش آن برای تقویت موهایتان استفاده کنید و آن را به موهای خود بزنید. دو الی سه بار در هفته می توانید این کار را تکرار کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بگیرید.این دمنوش باید ۲۰ الی ۳۰دقیقه بر روی موهایتان بماند و بع۸د از آن می توانید موهای خود را با آب ولرم و شامپوی بدون سولفات بشویید و با استفاده از یک حوله مناسب آن ها را خشک کنید. بهتر است برای خشک کردن موهای خود از وسایل گرمایشی و سشوار استفاده نکنید زیرا ممکن است رطوبت موهایتان بیش تر از حد معمول خشک شده و در نهایت خشکی مو شما بیش تر خواهد شد.

درمان ریزش مو با چای سبز

درمان ریزش مو

یکی دیگر از فوایدی که چای سبز برای شما به همراه دارد این است که می تواند از ریزش موهای شدید پیشگیری کرده و آن ها را به حداقل برساند. در واقع چای سبز با تقویت کردن فولیکول های مو می تواند از ریزش آن ها پیشگیری کند. در نظر داشته باشید که استفاده از چای سبز برای این مشکل به دو روش صورت می گیرد. در روش اول شما باید با استفاده از دمنوش این گیاه موهای خود را به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ داده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر روی موهایتان بماند و بعد با استفاده از آب ولرم موهای خود را بشویید و در روش دوم شما می توانید از ماسک چای سبز استفاده کنید. استفاده از ماسک های خانگی برای درمان طبیعی ریزش مو موثر تر بوده و نتایج بهتری را برایتان به همراه دارد.

درمان شپش

همانطور که می دانید یکی از  اصلی ترین علل مشکلات مو بر اساس تکثیر تخم شپش می باشد. اگر به موهای خود رسیدگی نکنید مشکلات بسیار زیادی برایتان ایجاد می شود. در ادامه شما را با ترکیبی آشنا خواهیم کرد که در مراحل اولیه تکثیر این ویروس درون موها می تواند در کم ترین زمان ممکن آن ها را درمان کند.

ماسک درمان شپش

  • روغن زیتون، چای سبز و مقداری آب لیمو را متناسب با موهای خود با یک دیگر مخلوط کرده و به موهای خود بزنید.
  • موهای خود را جمع کنید و درون یک روسری آن ها را بپیچید.
  • بعد از چند ساعت به حمام بروید و بعد از شستن موها آن ها را خشک کنید و سپس شانه بزنید.

درمان شپش با چای سبز در خانه

درمان مو خوره ها

مو خوره ها یکی از معضلاتی هستند که افراد سعی می کنند با استفاده از روش های مختلف آن ها را از بین ببرند ولی تنها راه از بین بردن آن ها کوتاهی مو می باشد. در واقع این مشکل ظاهر موها را بسیار زشت می کند و معمولا بر اثر کاهش ویتامین های مو ایجاد می شود. استفاده از چای سبز به شما کمک می کند تا بتوانید ویتامین های لازم را به موهای خود برسانید و بتوانید از رخداد این مشکل پیشگیری کنید.

شوره سر

شوره سر داشتن منجر می شود تا ظاهر موهای شما بد شکل شده و یک بی نظمی را برای شما ایجاد می کند. استفاده از چای سبز برای از بین بردن این مشکل کاربردی می باشد و شما می توانید با تقویت موهای خود شفافیت و زیبایی دوباره ای به آن ها ببخشید. بعد از استفاده از این روش برای از بین بردن شوره ها بهتر است از شامپو های مناسب برای پوست سر خود استفاده کرده تا بتوانید از بروز مجدد این مشکل پیشگیری کنید.

ماسک مناسب برای تقویت مو

تقویت مو با چای سبز یکی از کار هایی مکی باشد که هر فردی می تواند آن را انجام دهد. یادتان باشد که این روش ها برای همه افراد مناسب نمی باشد و تنها افرادی می توانند از آن ها استفاده کنند که به مواد درون ماسک حساس نباشند در غیر این صورت مشکلات دیگری برایشان ایجاد خواهد شد. برای این که بتوانید به بهترین شکل ممکن موهای خود را تقویت کنید یک ماسک مناسب برایتان معرفی خواهیم کرد.

تقویت مو با چای سبز

ماسک چای سبز

  • ابتدا چای سبز را درون یک قوری دم کرده و بعد از این که سرد شد آن را با استفاده از یک صافی تصفیه کنید.
  • در مرحله بعدی باید یک عدد تخم مرغ را با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید تا حالت کرمی به خود بگیرد.
  • این کرم را به موهای خود بزنید و اجازه بدهید ۲۰ دقیقه بر روی موهایتان بماند.
  • بعد از گذشت ۲۰ دقیقه می توانید موهای خود را با استفاده از آب خنک و شامپو بدون سولفات تمیز کنید.
  • می توانید از این روش دو الی سه بار در هفته استفاده کنید تا تاثیرات مهم آن را بر روی موهای خود مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *