دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک موز با طعم و مزه فوق العاده

  • زهره گنج بخش
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

از تنقلاتی که در بین مردم به ویژه کودکان طرفداران زیادی دارد، لواشک می باشد. در این مطلب با آموزش طرز تهیه لواشک موز با شما همراه خواهیم بود.

شما می توانید به راحتی انواع مختلفی از لواشک های خانگی را در منزل تهیه کنید. در این صورت نیز از بهداشت این خوراکی خوشمزه اطمینان خواهید داشت. میوه های مختلفی هستند که شما می توانید از شیره قوام آمده آن ها لواشک درست کنید. آلو، قیسی، کیوی، آلوچه و زردآلو از جمله این میوه ها می باشند. در ادامه شما را با طرز تهیه لواشک موز نیز آشنا خواهیم کرد. علاوه بر لواشک از موز می توان در تهیه مربای موز نیز استفاده کرد.

لواشک موز خوشرنگ

مواد لازم:

  • شکر: ۳/۴ پیمانه
  • آبلیمو: ۲ قاشق غذا خوری
  • موز خرد شده: ۶۸۰ گرم

طرز تهیه لواشک موز خوشمزه:

در ابتدا برای تهیه این لواشک خوشرنگ  باید موز را با آب سرد شست و شو دهید. سپس موزها را با دستمال تمیز خشک کرده و آب آن را بگیرید. در ادامه باید پوست موز را جدا کنید. اگر لواشک را با پوست تهیه نمایید بسیار سفت خواهد شد.

در این مرحله موز را خرد کرده و به قطعات کوچکتری تبدیل کنید. توجه داشته باشید که لکه های سیاه موز را باید هنگام خرد کردن جدا نمایید.

حالا تکه های موز را داخل غذا ساز بریزید و سپس شکر و آبلیمو را به آن ها بیفزایید. دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید کاملا مواد با هم میکس شده و موزها له شوند. در صورت نداشتن غذا ساز از مخلوط کن و یا گوشتکوب برقی استفاده نمایید.

چنانچه تمایلی به استفاده از شکر ندارید، شما می توانید عسل را جایگزین آن کنید و یا هم چنین می توانید نصف شکر و نصف عسل را با هم ترکیب کرده کرده و در تهیه لواشک خود به کار ببرید. اگر از عسل استفاده می کنید باید زمان بیشتری را به خشک کردن لواشک اختصاص دهید.

در این مرحله برای خشک کردن لواشک فر را از قبل روشن کنید مهلت دهید تا گرم شود. پس از گرم شدن فر آن را خاموش کرده سینی که لواشک را داخل آن ریخته اید را در فر بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید تا در اثر گرمای غیر مستقیم خشک شود. بعد از اینکه لواشک موز شما خشک شد، آن را در اندازه های مورد نظر برش داده و میل بفرمایید.

  •  آرون گروپس

 

طرز تهیه لواشک موز خوشمزه

اگر تمایل به درست کردن انواع لواشک دارید، با کلیک کردن روی لینک آن مطالب را مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *