دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کلم ترش با دستور تهیه آسان

  • زهره گنج بخش
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر به درست کردن ترشی ها علاقه مند هستید پیشنهاد می کنیم در این مطلب با طرز تهیه کلم ترش آشنا شوید و حتما آن را امتحان کنید.

یکی از مکمل هایی که در کنار غذا بسیار خوشمزه می باشد، کلم ترش است. کلم ترش همانند سایر ترشی ها و بسیار شبیه به ترشی کلم است اما نحوه درست کردن آن متفاوت می باشد. این محصول با داشتن باکتری های مفید برای سلامت سیستم گوارش مفید واقع می شود. در ادامه طرز تهیه کلم ترش را برای شما همراهان عزیر بیان خواهیم کرد.

کلم ترش و نحوه درست کردن آن

مواد لازم:

  • قارچ کفیر: ۴۰ الی ۶۰ گرم
  • آب جوشیده: به میزان لازم
  • کلم برگ: یک عدد با وزنی ۲ کیلو گرم
  • زیره سیاه یا سبز: ۲ قاشق چای خوری
  • دانه فلفل سیاه خورد نشده: ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه کلم ترش خوشمزه:

برای درست کردن کلم ترش ابتدا باید کلم ها را بشویید. حال کلم ها را به خوبی خرد کرده و ریز کنید. ساقه اصلی کلم برای ترشی کلم استفاده نکنید. در ادامه باید برگ های خرد شده را توسط گوشت کوب در ظرفی کوبیده تا جایی که به طور کامل له و نرم شده باشد. حال دانه های فلفل سیاه و هم چنین زیره را با آن ها ترکیب کنید.

در این مرحله باید نصف قارچ کفیر را داخل ظرف شیشه ای ریخته و ته ظرف قرار دهید. سپس مخلوط کلم که طی مرحله قبل آماده کردید را روی آن ها ریخته به طوری که ظرف تا وسط پر شود. کلم ها را کاملا فشرده کنید تا هوایی بین آن ها نماند.

سپس مجددا نصف دیگر قارچ کفیر روی آن قرار دهید و دوباره روی آن را با کلم پر کنید. مجددا آن را بفشارید تا فشرده شود و هوای آن به کم ترین میزان خود برسد. ظرف شیشه خود را به همین روال پر کنید. توجه داشته باشید که باید طوری مخلوط فشرده شده باشد که ته ظرف خود آب کلم جمع شده باشد.

در این قسمت از کار آب جوشیده شده ی سرد را درون ظرف خود بریزید به طوری که آب لب به لب ظرف پر شود. حال درب ظرف خود را شل ببندید و ظرف را داخل کابینت بگذارید. پس از گذشت ۵ روز کلم ترش شما اماده است. طی این چند روز قارچ کفیر باعث تخمیر کلم ترش ها شده و آن ها را آماده مصرف می کنند. حال ظرف را در یخچال بگذارید و به مدت یک ماه از آن مصرف کنید.

  •  آرون گروپس

طرز تهیه کلم ترش خوشمزه

ضمن سپاس همراهی شما در این مطلب، هم چنین برای درست کردن انواع ترشی می توانید روی لینک آن کلیک نمایید و مطالب بیشتری را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *