دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای رفع رطوبت کمد دیواری چه اقداماتی باید انجام داد؟

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

توجه داشته باشید که رفع رطوبت کمد دیواری چندان هم سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله به راحتی با راهکار های کاربردی و موثر در این زمینه آشنا شوید.

همانطور که می دانید وجود رطوبت در بخش های مختلف خانه از جمله کمد های دیواری به تدریج باعث آسیب دیدن سازه اصلی و همچنین ایجاد بوی بد در منزل خواهد شد اما وجود این مشکل در کمد دیواری باعث بوی بد لباس و سایر وسایل موجود در کمد دیواری نیز خواهد شد و به همین خاطر بایستی هر چه سریع تر برای رفع رطوبت خانه و کمد دیواری اقدام نمایید.

آشنایی با نحوه رفع رطوبت کمد دیواری

توجه داشته باشید که وجود رطوبت در کمد دیواری می تواند باعث ایجاد بوی ناخوشایندی در لباس ها و لوازم درون کمد شود. گاهی اوقات نیز علاوه بر بوی رطوبت باعث ایجاد کپک بر روی لباس خواهد شد و با وجود آسیب دیدن لباس ها به ساختمان نیز خسارت فراوانی وارد خواهد کرد. برای رفع این مشکل بایستی هر چه سریعتر اقدام کنید. اولین گام در رفع رطوبت یافتن دلیل ایجاد رطوبت است تا بتوان به راحتی آن را برطرف نمود.

چگونگی رفع رطوبت کمد دیواری

گاهی اوقات رطوبت ناشی از لوله های عبوری پشت دیوارها می باشد که اغلب برای بررسی این مورد نیاز است تا زیرساخت های خانه را مورد بررسی قرار دهید. همچنین پس از یافتن دلیل رطوبت لازم است تا دیوار و کمدها را به خوبی بازسازی کنید تا دیگر بوی نم به مشام نرسد.

امروزه رطوبت به دلایل مختلفی اعم از نوساز بودن ساختمان ها و نشت لوله های آب ممکن است به کمد دیوار راه پیدا کند که به منظور رفع آن می توانید از روش های کاربردی و کاملا بدون هزینه استفاده نمایید.

راهکار های مختلف برای از بین بردن رطوبت:

بهتر است بدانید که امروزه در ساختمان های نوساز به خاطر خشک نشدن کامل گچ ساختمان ممکن است کمدها دچار نم و رطوبت شوند اما در ساختمان های قدیمی تر دلایل مختلفی مانند نشت لوله ها و خرابی عایق بیرونی می توانند باعث ایجاد این مسئله گردند.

روش های از بین بردن رطوبت خانه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

با این حال از زمان های قدیم برای از بین بردن نم رطوبت کمدها یا حتی کابینت های آشپزخانه روش هایی وجود داشته که بسیار کارآمد بوده اند و می توانید به راحتی از آن ها برای رفع نم و رطوبت کمد های دیواری خود استفاده نمایید:

  • برقراری تهویه مناسب:

می دانید که کپک ها معمولا در فضای تاریک و مرطوب مانند کمدها رشد می کنند پس بهترین راهکار برای رفع آن ها تقویت جریان هوا خواهد بود. همچنین می توانید گاهی اوقات نیز در و پنجره ها را باز بگذارید تا هوای تازه در فضای خانه و کمدها جریان پیدا کند. برقراری هوای تازه به صورت طبیعی باعث خشک شدن رطوبت اضافی در لباس و کمدها خواهد شد. می توانید برای رفع نم کمد دیواری تان در فصل زمستان نیز گاهی اوقات در کمد را باز کنید تا هوای گرم درون آن خارج شود.

  • استفاده از دانه های قهوه:

در واقع می توانید از دانه های قهوه به خاطر قدرت بالایی که در جذب و از بین بردن نم دارند برای از بین بردن رطوبت کمد های دیواری خود استفاده کنید. بدین صورت است در ابتدا دانه های قهوه را درون یک کیسه و یا به صورت آزاد درون کمد قرار دهید تا از شر رطوبت ها خلاص شوید. در واقع انجام این کار رطوبت را از بین می برد و بوی بد ناشی از نم را نیز کاهش خواهد داد.

راهکار های خانگی برای رفع رطوبت

  • استفاده از برنج:

برنج نیز توانایی زیادی در از بین بردن بوی بد رطوبت و کپک داخل کمد دارد که برای استفاده از آن بایستی مقداری برنج را درون کیسه ای بریزید و در گوشه کابینت یا کمد خود قرار دهید. همچنین می توانید برنج را درون بشقابی قرار دهید و سپس داخل کمد بگذارید. با انجام این کار بوی بد کمد و همچنین بوی بد لباس ها از بین خواهد رفت.

  • استفاده از زغال:

توجه داشته باشید که زغال نیز یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن نم و رطوبت است که برای استفاده از آن بایستی مقداری زغال اکتیو را درون کیسه ای قرار داده و آن را داخل کمد بگذارید. در واقع زغال با قابلیت جذب آلودگی های محیط می تواند نم و بوی به وجود آمده ناشی از رطوبت را از بین ببرد. از آنجایی که عملکرد این ماده به جریان داشتن هوا انجام می شود بهتر است درب کمد را به مقدار کمی باز بگذارید تا هوا گردش داشته باشد.

  • استفاده از جوش شیرین:

با وجود اینکه بسیاری توصیه می کنند جوش شیرین را در غذا نباید استفاده کرد اما برای از بین بردن بوی رطوبت داخل کمد یا کابینت ها انتخاب ایده آلی خواهد بود. برای استفاده از این ماده بایستی آن را درون کیسه ای کوچک یا داخل بشقاب بریزید و در فضای کمد قرار دهید.

تاثیر جوش شیرین بر رفع بوی نم

  • استفاده از وانیل:

همانطور که می دانید وانیل یکی از چاشنی های معروف غذایی است که به وضوح در خانه ها یافت می شود. می توانید برای از بین بردن رطوبت موجود در کمد دیواری خود مدتی در آن را باز بگذارید و سپس برای خوشبو سازی آن از مقداری وانیل استفاده کنید.

  • استفاده از سرکه:

برای رفع رطوبت کمد دیواری بایستی وسایل آن را خالی کنید و سپس با استفاده از یک دستمال آغشته به سرکه آن را به خوبی دستمال بکشید و اجازه دهید تا مدت یک روز در کمد باز باشد. همچنین راه دیگر برای استفاده از سرکه این است که یک ظرف پر از سرکه را به مدت یک روز درون فضای کمد قرار دهید و پس از اتمام این مدت درب کمد را باز بگذارید تا هوای محیط عوض شود. با وجود اینکه سرکه بوی خوبی ندارد اما می تواند در رفع بوی رطوبت موثر عمل کند.

  • استفاده از اسطوخودوس:

در واقع گیاه اسطوخودوس سرشار از خواص درمانی است و همچنین رایحه خاص آن نیز می تواند در از بین بردن بوی بد کمد دیواری موثر عمل کند. می توانید این گیاه را به صورت خشک شده و یا روغن تولید شده را از عطاری ها تهیه کنید و هر کدام را که در دسترس بود استفاده کنید. برای این کار مقداری اسطوخودوس را در ته کمد دیواری قرار دهید تا هر بار که درب کمد را باز می کنید کلی حس خوب بگیرید. همچنین که لباس ها دیگر بوی بدی نخواهند داشت و مشکل به راحتی برطرف خواهد شد.

چگونگی رفع بوی نم خانه

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب چگونگی رفع رطوبت دیوار و از بین بردن رطوبت خانه نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *