دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

پیش بینی میثم شکری ساز از ۱۰ کسب و کار مهم ۱۰ سال آینده ایران

  • فرهاد هاشمی
  • ۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، در تمامی کشورهای دنیا شاهد تغییر در وسایل و امکانات اجتماعی و شخصی بوده‌ایم.

پیش بینی میثم شکری ساز از 10 کسب و کار مهم 10 سال آینده ایران

این تغییر شامل مشاغل نیز می‌باشد و در سال‌های اخیر مشاغلی به وجود آمده‌اند که شاید اگر ده سال پیش به فردی می‌گفتید که قرار است چنین مشاغلی به وجود بیایند، به‌هیچ‌عنوان قبول نمی‌کردند.

با گسترش اینترنت و فضای مجازی در امور روزمره انسان‌ها، کسب ‌و کارهای اینترنتی نیز رونق بسیاری گرفته‌اند و سبب به‌وجودآمدن آنلاین شاپ ها شده‌اند.

هوش مصنوعی، صرافی ارز دیجیتال و بلاگری و بسیاری از شغل‌های دیگر در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند.

خرید لوازم شخصی مانند تلفن همراه یا وسایل خانه و آشپزخانه به‌صورت غیرحضوری و در بستر فضای وب صورت می‌گیرد و این مورد به سوپرمارکت‌ها نیز رسیده است و به‌مرور مردم در حال وفق دادن خود با این شرایط هستند.

پیشرفت تکنولوژی همچنان ادامه دارد و در حال اثرگذاشتن بر روی مشاغل مختلف می‌باشد و در برخی موارد باعث حذف شدن آن ها می‌گردد.

مشاغلی که از بین می‌روند نیاز به جایگزین دارند اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که چطور می‌توان این جایگزینی را انجام داد؟

میثم شکری ساز یکی از کارآفرینان برتر در این حوزه می‌باشد که باسابقه و توانایی خود، به‌پیش بینی ۱۰ کسب ‌و کار برتر در سال‌های آینده پرداخته است که به‌مرور جایگزین مشاغل قدیمی خواهند شد.

  1. برنامه‌نویسی اپلیکیشن: برنامه های گوشی‌های تلفن همراه در تلاش هستند تا نیاز انسان‌ها را به پلتفرم‌های دیگر کاهش دهند و بتوانند تمامی امور را به‌خوبی پاسخگو باشند.

ازاین‌رو افرادی که در حوزه تولید اپلیکیشن‌های موبایلی فعالیت دارند، درصورتی‌که بتوانند ویژگی‌های مناسبی برای برنامه‌های خود فراهم نمایند می‌توانند به یکی از مشاغل پردرآمد تبدیل شوند.

به اعتقاد میثم شکری ساز این شغل در ده سال آینده توانایی رشد ۱۹ درصدی را دارد.

  1. تولید محتوا: تمامی مطالبی که در سایت‌های مختلف در فضای اینترنت وجود دارند و هنگام جستجو به ما نمایش داده می‌شوند توسط اشخاصی که در این زمینه تخصص و توانایی دارند نگارش یافته و منتشر می‌گردند.

تمامی مشاغلی که قصد مهاجرت به فضای مجازی دارند نیاز به این افراد خواهند داشت و در سال‌های آینده این حوزه نیز با درآمد بالایی روبرو خواهد بود و جزء ۱۰ کسب و کار برتر خواهد بود.

تقریباً نیمی از جمعیت ایران در اینستاگرام فعالیت دارند و باتوجه‌به این موضوع می‌توان گفت که افرادی که برای این صفحات مطلب منتشر می‌نمایند و به تبلیغات می‌پردازند، به شکل چشمگیری رشد خواهند نمود.

  1. مد و لباس: یکی دیگر از مشاغلی که با رشد فضای مجازی توانسته رشد چشمگیری داشته باشد، صنعت مد و لباس می‌باشد. میثم شکری ساز به‌عنوان یک کارآفرین موفق بر این باور است که این صنعت با بستری که برای آن فراهم شده است می‌تواند با پیشرفت‌های بیشتری نیز روبرو گردد.

طراحی لباس، طلا، کیف، کفش و تمامی مواردی که به صنعت مد و لباس مرتبط هستند می‌توانند در این بستر رشدی بسیار عالی داشته باشند و جزء ۱۰ کسب ‌و کار برتر در سال‌های آینده محسوب گردند.

  1. فضای مجازی: اینترنت یا فضای مجازی، بستری که به عضوی جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان امروزی تبدیل شده است و روزبه‌روز نیز در حال پیشرفت و گسترش می‌باشد. تمامی سایت‌ها، فروشگاه‌ها و آنلاین شاپ ها در این بستر فعالیت می‌نمایند.

پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده افرادی که در این حوزه فعالیت می‌نمایند اعم از کسب ‌و کار آنلاین، تبلیغات، برنامه‌نویسی و هرآنچه که بر این بستر استوار است، با رشد بسیار خوبی روبرو شوند و به همین سبب، درآمد بسیار خوبی را نیز نصیب افراد فعال در این حوزه نمایند.

پیش بینی میثم شکری ساز از 10 کسب و کار مهم 10 سال آینده ایران 

مشاوره توسعه کسب ‌و کار: گفته شد که مشاغل در حوزه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ همواره درحال‌رشد هستند و مشاغل سنتی برای اینکه خود را از خطر حذف شدن از بازار نجات دهند نیاز دارند تا خود را مدرنیزه نمایند.

ازاین‌رو نیاز دارند تا با مشاورینی در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارتباط برقرار نموده و از آن ها کمک بگیرند. افرادی که سطح توانایی خود را در این حوزه بالاتر برده باشند بدون شک با مراجعه‌کننده‌های بیشتری نیز روبرو خواهند شد و سبب رونق کسب ‌و کار آن‌ها خواهند شد.

به عقیده میثم شکری ساز، مشاور توسعه دیجیتال، شغلی بسیار حساس داشته و نیازمند آن است تا خود را با دنیای تکنولوژی، هماهنگ و به‌روز نگه دارد. در این صورت قادر خواهند بود افراد مراجعه‌کننده را به بهترین شکل راهنمایی نمایند.

  1. هوش مصنوعی: بدون شک یکی از برترین مشاغل در بین ۱۰ کسب ‌و کار برتر در سال های پیش رو، توسعه دهندگان هوش مصنوعی می‌باشند.

هوش مصنوعی  هنوز جزء مشاغل کم تر شناخته شده محسوب می شود و بازار کار آن نیز اشباع نشده است. از طرفی روند تکنولوژی نیازمند افراد متخصص در این حوزه است و افرادی که در این رشته تحصیل نموده و مدرک مهندسی هوش مصنوعی را اخذ می نمایند، با بازار کار بسیار مناسبی روبرو خواهند بود.

  1. صرافی ارز دیجیتال: در چند سال گذشته ارزهای دیجیتال سروصدای بسیاری به پا کرده‌اند و سبب جلب‌توجه مردم دنیا به خود گردیده‌اند؛ ازاین‌رو صرافی‌های ارز دیجیتال نیز با فضای رشد بسیار خوبی روبرو هستند.

میثم شکری ساز به‌عنوان یک کارآفرین نمونه و موفق نیز این ایده را بسیار عالی دانسته و آن را جزء ۱۰ کسب ‌و کار برتر در سال‌های آینده عنوان می‌نماید.

  1. اینترنت اشیا: متخصص اینترنت اشیا هنوز در کشور ما به‌عنوان شغل شناخته نمی‌شود؛ اما با روند پیشرفتی که اینترنت دارد، بدون شک این حوزه نیز پیشرفت خواهد نمود و برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌نمایند درآمدی سرشار را به دنبال خواهد داشت.
  2. بلاک‌چین: ارزهای دیجیتال با سرعتی بسیار زیاد درحال‌توسعه می‌باشند و این سرعت در دو سال گذشته به طور چشمگیری نیز افزایش داشته است. ازاین‌رو افرادی که در این حوزه فعالیت می‌نمایند مانند تحلیل گران و تریدرها و یا استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال، جزء مشاغل پردرآمد محسوب خواهند شد.
  3. ماشین لرنینگ: ماشین لرنینگ یک گام فراتر از هوش مصنوعی می‌باشد، افرادی که در زمینه تولید ربات‌ها و هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند در تلاش هستند تا ربات‌هایی را تولید نمایند که توانایی یادگیری خودکار و تصمیم گیری مانند انسان‌ها را داشته باشند.

این شغل بسیار پیچیده و حساس می‌باشد؛ اما میثم شکری ساز آن را یکی از مشاغل بی‌رقیب در بین ۱۰ کسب ‌و کار برتر در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌نماید.

نتیجه‌گیری

این موارد تنها ۱۰ مورد از مشاغلی است که به عقیده میثم شکری ساز به‌عنوان یک کارآفرین موفق، برای سال‌های آتی پیش‌بینی می‌گردد.

چه‌بسا در چند سال آتی مشاغلی به وجود بیایند که امروز تصور آن ها بسیار دور از ذهن می‌باشد؛ اما آنچه که حائز اهمیت می‌باشد این است که بیشتر مشاغل به‌صورت غیرحضوری و آنلاین خواهند بود و افرادی که زودتر وارد این مشاغل گردند، سود بیشتری نصیبشان خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *