دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

فایده ها و خواص پودر انبه و آشنایی با نحوه تهیه آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

خواص پودر انبه را در این مطلب برایتان بیان کرده ایم و در انتهای مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید در خانه این پودر را تهیه کرده و در غذا ها از آن استفاده کنید. برای یافتن اطلاعات بیش تر تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انبه یکی از بهترین میوه ها می باشد ولی برخی از افراد از طعم آن خوششان نمی آید بنابراین هرگز از آن استفاده نمی کنند. خواص پودر انبه را در ادامه برایتان می کنیم و افرادی که دوست ندارند از این میوه استفاده کنند می توانند برای بهبود مشکلاتشان و تقویت بدن خود از پودر این میوه بهره ببرند.

خواص پودر انبه

خواص پودر انبه و نحوه تهیه آن

پودر انبه یکی از ساده ترین ادویه هایی می باشد که در کشور هند ساخته می شود و شما می توانید آن را از عطاری ها تهیه کرده و یا آن را در خانه خودتان بسازید و برای این کار کافی است تا این میوه را خشک کرده و آن را آسیاب کنید و در غذا های خود مقداری از این پودر بریزید. از پودر انبه در غذا های بسیار زیادی استفاده می کنند که این غذا ها شامل انواع مختلف سالاد ها، سوپ، پاستا، ترشی انبه، پختن ماهی و مرغ می باشد. مزاج این میوه گرم می باشد و برای افرادی که به آلرژی های فصلی مبتلا هستند و یا اگزما دارند مناسب نمی باشد و می تواند میزان بیماری آن ها را تشدید کند.

بهبود هضم غذا

یکی از مشکلاتی که ممکن است هر فردی دچار آن شود سوء هاضمه می باشد. اگر بتوانید از پودر این میوه در غذا های خود استفاده کنید این مشکل از بین می رود زیرا این پودر منجر به بهبود هضم غذا می شود و حتی اگر غذای بسیار سنگینی برای معده شما باشد دیگر مشکل هضم غذا نخواهید داشت.

درمان یبوست

اگر شما هم از مشکل یبوست رنج می برید بهتر است از پودر انبه در غذا های خود بیش تر استفاده کنید. این پودر مانند یک ملین طبیعی عمل می کند و می تواند از بروز یبوست های شدید پیشگیری کند.

درمان یبوست با پودر انبه

  •  آرون گروپس

درمان نفخ

بسیاری از افرادی که مشکل معده دارند بعد از خوردن غذا ممکن است دچار نفخ شوند. نفخ یکی از بد ترین حالاتی می باشد که بعد از غذا خوردن به سراغ شما می آید و می تواند مشکلاتی را برایتان ایجاد کند. اگر دوست دارید نفخ بعد از خوردن غذا را از بین ببرید بهتر است از پودر انبه در غذا های خود استفاده کنید.

تقویت دستگاه گوارش

انبه دارای مقدار بسیار زیادی فیبر می باشد و همین مورد بسیار ساده می تواند به تقویت دستگاه گوارش شما کمک کرده و در نهایت مشکلات گوارشی را از شما دور خواهد کرد. بسیاری از افراد نمی توانند از انبه استفاده کنند و بیش تر آن ها از مزه این میوه خوششان نمی آید بنابراین می توانند مقدار بسیار کمی از پودر این میوه را در غذا های خود به کار ببرند تا از بروز مشکلات حاد گوارشی و انواع سرطان های دستگاه گوارش در امان بمانند.

پیشگیری از بیماری های قلبی

پودر انبه دارای مقدار بسیار زیادی فیبر، ویتامین و پتاسیم می باشد. به طور طبیعی همین سه مورد کافی است تا شما به بیماری های قلبی و عروقی دچار نشوید. اگر نمی توانید از انبه استفاده کنید بهتر است حتما استفاده از پودر آن را از یاد نبرید زیرا بیماری های قلبی جزء خطرناک ترین بیماری ها می باشند و درمان آن ها کمی سخت و هزینه بر است.

پیشگیری از بیماری ها با پودر انبه

بهبود سیستم ایمنی

یکی دیگر از خواص پودر انبه بهبود و تقویت سیستم ایمنی می باشد. در این روز های کرونایی بهتر است با استفاده از پودر انبه در غذا های خود سیستم ایمنی خود را افزایش دهید تا اگر به این بیماری مبتلا شدید بتوانید راحت تر با آن مبارزه کرده و جان سالم به در ببرید.

بهبود بینایی

یکی از مهم ترین خاصیت هایی که پودر انبه دارد این است که می تواند بر بینایی تاثیر بسیار زیادی بگذارد. این میوه با دارا بودن آنتی اکسیدان های بسیار زیاد می تواند از چشم ها در برابر نور آبی محافظت کرده و در نهایت منجر به بهبود سلامت چشم هایتان می شود. اگر کار شما بیش تر با گوشی و سیستم می باشد بهتر است با خوردن انبه مقداری از مضرات این وسایل را کاهش دهید تا بتوانید با چشم هایی سالم زندگی کنید.

سلامت پوست

خواص پودر انبه بسیار زیاد است ولی جالب است بدانید که این پودر می تواند بر روی پوست شما تاثیرات بسیار زیادی بگذارد. در واقع ویتامین A موجود در این پودر به پوست شما کمک می کند تا چربی خود را تنظیم کرده و از بروز جوش ها و آکنه های بسیار زیاد پیشگیری خواهد کرد. علاوه بر این موارد پودر انبه می تواند منجر به روشن شدن پوست شما و مرطوب شدن آن کمک کند.

خواص پودر انبه

پیشگیری از سرطان

یکی دیگر از مهم ترین خواص پودر انبه پیشگیری از روند سرطان ها می باشد. در واقع استفاده از این پودر برای افرادی که به سرطان پروستات، سرطان ریه و سرطان پستان و خون مبتلا هستند بسیار مفید بوده و بتاکاروتن موجود در این پودر به بدن کمک می کند تا از رشد سلول های سرطانی پیشگیری کرده و بار دیگر سلامتی را برای شما به ارمغان می آورد.

کاهش ابتلا به آسم

آسم یکی از مهم ترین بیماری های تنفسی می باشد و افرادی که به این بیماری مبتلا هستند مشکلات بسیار زیادی دارند. اگر دوست دارید از این بیماری در امان بمانید بهتر است از پودر انبه در غذا های خود استفاده کنید. در واقع بتاکاروتن موجود در این پودر در میوه های دیگری مانند کدو حلوایی، پاپایا، زرد آلو، بروکلی و طالبی نیز یافت می شود و اگر نمی توانید از این میوه و پودر آن استفاده کنید می توانید از جایگزین هایش برای پیشگیری از این بیماری مهلک بهره مند شوید.

لاغری با پودر انبه

از مهم ترین خواص پودر انبه می توان به لاغری اشاره کرد. این خاصیت مورد استقبال افراد بسیار زیادی می باشد. افرادی که دارای مزاج بلغمی هستند می توانند با استفاده از این پودر چربی سوزی را در بدن خود افزایش دهند و در نتیجه کاهش وزن بسیاری را تجربه خواهند کرد.

لاغری با انبه

طرز تهیه پودر انبه

تهیه کردن پودر انبه بسیار راحت می باشد و شما می توانید به راحتی در منزل خود آن را تهیه کنید. در ادامه مراحل این کار را برایتان توضیح می دهیم.

انتخاب انبه مناسب

برای تهیه پودر انبه بهتر است انبه های نارس و ترش را انتخاب کنید. ماندگاری این نوع انبه ها بسیار زیاد است و زود تر از سایرین خشک می شوند.

برش دادن و خشک کردن

بعد از انتخاب مناسب انبه ها بهتر است آن ها را به اسلایس های بسیار نازک تبدیل کنید و زیر نور خورشید قرار دهید تا به صورت طبیعی خشک شوند. البته می توانید از دستگاه های میوه خشک کن استفاده کنید تا کار شما سریع تر شود. البته راه دیگری نیز برای خشک شدن سریع تر این میوه وجود دارد و آن هم این است که اسلایس های میوه را نازک تر کنید و آن ها را درون فر قرار دهید و مراقب باشید تا نسوزند.

پودر کردن

در آخرین مرحله تهیه پودر انبه باید آن را پودر کنید. برای پودر کردن این میوه خشک شده لازم است تا از خشک بودن آن اطمینان پیدا کنید در غیر این صورت ممکن است آسیاب به خوبی کار نکند و همه مواد خراب شود. بعد از آسیاب کردن می توانید از یک الک استفاده کنید و اگر میوه ای درشت درون پودر ها باقی مانده است آن ها را جدا کرده و یک بار دیگر آسیاب کنید تا در زمان استفاده از این پودر راحت تر باشید.

تفاوت پودر انبه با ادویه آن در چیست؟

پودر انبه یا ادویه انبه؟

یادتان باشد که پودر انبه با ادویه آن یک سری تفاوت هایی دارد و در حین خرید باید به این تفاوت ها دقت کنید. پودر انبه از میوه انبه تهیه می شود و هیچ گونه ناخالصی در آن وجود ندارد و بیش تر برای طعم دار کردن غذا ها استفاده می شود در صورتی که ادویه انبه با نام امشور شناخته می شود و نمی توانید از آن در بسیاری از غذا ها و یا حتی ترشی انبه استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *