دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تزریق ژل به نواحی مختلف بدن برای زیبایی و فرم دهی

  • فرهاد هاشمی
  • ۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

امروزه می‌توان یکی از شایع‌ترین اقداماتی که افراد برای زیباسازی و جوان‌سازی خود و ظاهرشان به آن می‌پردازند را تزریق ژل در نظر گرفت. به‌نوعی می‌توان گفت افراد با استفاده از ژل به دنبال فرم دهی به نقاط مختلف بدن خود و ناحیه‌های موردنظر خود هستند تا هر چه بیشتر زیبایی خود را تکمیل کنند.

ژل‌ها نوعی از پرکننده‌های پوستی می‌باشند که از ترکیبات مختلفی تشکیل‌شده‌اند. انتقال این مواد به زیرپوست به‌وسیله تزریق انجام می‌شود. تزریق این مواد به بخش‌های مختلف پوست موجب افزایش حجم این ناحیه می‌گردد و اثراتی را که به دلیل سن بالا و پیری به وجود آمده‌اند را کاهش می‌دهد. تزریق این ژل‌ها در افراد جوان نیز می‌تواند باعث زیباتر شدن چهره و خوش‌فرم شدن اندام‌های آن‌ها شود. این ژل‌ها هم برای صورت و هم برای برخی از نقاط بدن استفاده می‌شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد قسمت‌های مختلفی از بدن که به آن‌ها (به‌منظور داشتن فرم بدنی بهتر) ژل تزریق می‌شوند بپردازیم.

تزریق ژل به نواحی مختلف بدن برای زیبایی و فرم دهی

 تزریق ژل به نواحی مختلف بدن

باگذشت زمان تولید کلاژن در پوست به حداقل می‌رسد و با بالا رفتن سن، ممکن است جوانی و شادابی ظاهر فرد تحت تأثیر قرار گیرد. تزریق ژل از پرکاربردترین شیوه‌های جوان‌سازی و فرم دهی به نقاط مختلف بدن است. ژل‌ها از انواع مواد موجود در بدن انسان و دیگر جانداران و حتی برخی مواد مصنوعی ساخته می‌شوند و خوشبختانه روزبه‌روز بر کیفیت این محصولات افزوده‌شده است. تزریق ژل‌ها ازجمله سریع‌ترین و امن‌ترین متدهای جوان‌سازی پوست و فرم دهی به بدن به شمار می‌روند و می‌توانند ظاهر و فرم بدنی جذابی برایتان رقم بزنند.

به‌طورکلی هنگامی‌که فرد تصمیم به تزریق ژل به یکی از قسمت‌های بدن خود می‌گیرد، ابتدا در جلسه‌ای با پزشک متخصص مشورت می‌کند. در جلسه‌ی مشاوره سوابق پزشکی و درمانی فرد بررسی می‌شود تا از عدم وجود حساسیت به مواد خاص اطمینان حاصل شود. همچنین پزشک در مورد انتظارات فرد از این عمل سؤال‌هایی می‌پرسد تا متوجه شود چه مقدار ژل و در چه نقاطی باید تزریق شود.

قسمت‌های مختلفی از بدن می‌تواند مقصد تزریق ژل باشد. در اغلب موارد تزریق ژل به‌منظور فرم دهی و حجم دهی به یک نقطه خاص از بدن (مانند سینه یا باسن) می‌باشد و حتی در برخی موارد می‌تواند به‌عنوان یک روش درمانی استفاده شود (مانند تزریق ژل به‌زانو به‌منظور درمان مشکلات مرتبط). در ادامه به مواردی می‌پردازیم که قصد فرد از انجام تزریق ژل زیباسازی فرم بدنی است.

تزریق ژل به سینه

داشتن سینه‌های برجسته و خوش‌فرم، علاوه بر این‌که به زیبایی بدن و افزایش حس نشاط فرد می‌افزاید، اعتمادبه‌نفس او را نیز بهبود می‌دهد. تمامی بانوان، به دلیل موارد متعدد ژنتیک و اقلیمی از سینه‌های خوش‌فرمی که با بدن آن‌ها هماهنگی داشته باشد بهره‌مند نیستند، همچنین جراحی بزرگ کردن سینه، روش بسیار پرهزینه‌ای است و گاهی نیز می‌تواند عوارض بسیار مخربی ازجمله عوارض سنگین بیهوشی را به همراه داشته باشد

تزریق ژل به سینه، یکی از راحت‌ترین راه‌های بهبود فرم و اندازه سینه‌ها می‌باشد که در این روش، در یک جلسه درمانی که نهایتاً ۲ ساعت زمان می‌برد، اندازه و فرم سینه‌های فرد اصلاح می‌شود. با تزریق ژل‌ها، اندازه و سایز سینه افزایش می‌یابد. انجام این عمل نیاز به مراقبت‌های بعدی خاصی نداشته و تنها یک روز پس از تزریق فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزانه معمول خود مشغول شود.

ترکیب ژل‌های تزریقی به سینه ترکیبات همان ژل‌هایی است که برای تزریق به‌صورت مورداستفاده قرار می‌گیرند و عمدتاً ترکیباتی بر پایه اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک ترکیبی است که به‌طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. بعد از تزریق، این ماده جذب بدن می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای ژل‌هایی که بر پایه اسیدهیالورونیک می‌باشند این است که اگر فرد اثرات بعد از تزریق را دوست نداشته باشد یا بعد از تزریق به هر دلیلی پشیمان شود، با استفاده از تزریق آنزیم، ژل‌ها حل می‌شوند و سینه‌ها به حالت قبل از تزریق بازمی‌گردد، بدون اینکه عارضه‌ای روی سینه باقی بماند.

تزریق ژل به نواحی مختلف بدن برای زیبایی و فرم دهی

تزریق ژل به باسن

برخی از افراد، افزایش سایز و حجم باسن با رژیم و ورزش را کاری مشکل و زمان‌بر می‌دانند، درنتیجه به تزریق ژل روی می‌آورند. امروزه برای داشتن باسنی با حجم دلخواه و جذاب می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. تزریق ژل به باسن یک روش درمانی آرایشی است که به افراد کمک می‌کند تا فرم و اندازه باسن خود را بهبود ببخشند.

همانند سایر نقاط بدن و صورت، پرکاربردترین ژلی که برای فرم دهی و افزایش حجم باسن به کار می‌رود هیالورونیک اسید است. برای تزریق ژل به باسن ابتدا فرد باید به‌منظور اطمینان از سلامت جسمی، آزمایش‌های اولیه را انجام دهد. باید به این نکته توجه کرد که فردی که قصد انجام تزریق ژل به باسن را دارد نباید باردار باشد یا اینکه در دوره شیردهی باشد.

پس از انجام آزمایش‌های اولیه، پزشک باید حساسیت‌های فرد، سوابق درمانی و دارویی فرد را بررسی کند تا فرد با واکنش احتمالی بدن مواجه نشود. پس از حصول اطمینان از عدم حساسیت فرد و وجود شرایط مطمئن فرآیند عمل تزریق، صورت می‌گیرد. برای تزریق ژل، پزشک ابتدا محل تزریق ژل به باسن را با مواد ضد باکتری (ضدعفونی‌کننده)، ضدعفونی و برای افرادی که نمی‌توانند درد ناشی از تزریق را تحمل کنند محل تزریق را با بی‌حسی موضعی بی‌حس کرده و سپس عمل تزریق ژل توسط یک سوزن کوچک انجام می‌شود. این روش طولانی نبوده و حدود سی دقیقه طول می‌کشد. اگرچه تعداد جلسات بسته به هدف بیمار، حجم و اندازه باسن بیمار قبل از تزریق تعیین می‌شود، اما در اغلب موارد، فرد در سه جلسه به نتیجه دلخواه خود می‌رسد.

باید توجه داشت که برخلاف تزریق ژل به سینه، تزریق ژل به باسن نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. به‌عنوان‌مثال پس از انجام عمل تا مدتی فرد باید به هنگام نشستن از بالشت‌های مخصوص استفاده کند. همچنین فرد به مدت ۲ تا ۳ هفته پس از تزریق ژل باید از انجام ورزش‌های سنگین به‌ویژه ورزش‌های نشسته خودداری نماید.

هرگز از این موضوع غافل نشوید که انتخاب یک پزشک متخصص می‌تواند تأثیر بسزایی در حین و پس از عمل تزریق ژل داشته باشد. پس در انتخاب پزشک متخصص نهایت دقت را بفرمایید، زیرا در صورت عدم اجرای صحیح عمل تزریق ژل، احتمال ایجاد مشکلات مختلف بسیار زیاد خواهد بود و همچنین امکان دارد علاوه بر زیبایی شما، سلامتی‌تان هم به خطر بیفتد.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *