دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص برگ نارنج و اثر بخشی آن در حفظ آرامش

  • سحر هودانلویی
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

نارنج خود به تنهایی از دیگر میوه های پر خواص برای عملکردهای بدن است که در ادامه این مطلب به معرفی خواص برگ نارنج و مزایای مصرف دمنوش آن پرداخته ایم.

به طور کلی از هر قسمت پرتقال می توان برای سلامت جسم و روان استفاده کرد. در واقع برگ و گل نارنج بسیار آرام بخش است که با اضطراب و بی خوابی، سردرد و آسم مبارزه می کند، ضد پیری است. گفتنی است که پوست میوه نارنج نیز از معده و روده محافظت می کند و ضد عفونی کننده قوی نیز است که از از تخریب عصبی نیز جلوگیری می کند. در ادامه مطلب به خوبی خواص برگ نارنج را معرفی کرده ایم.

معرفی خواص برگ نارنج

برگ ها حاوی موادی مانند لیمونن و لینالیل استات هستند که دارای اثر آرامش بخش هستند. همچنین برگ های نارنج به خوبی با استرس، اضطراب، بی خوابی، عصبی بودن و همچنین آسم و سردرد مبارزه می کنند. در ادامه نیز برگ نارنج به معده کمک می کنند تا عملکرد آن را بهبود می بخشد.

معرفی خواص برگ نارنج

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که این گیاه را در باغ خود داشته باشید، می توانید برگ های نارنج را جدا کرده و سپس آن ها را در سایه خشک کرد. همچنین در حالتی دیگر می توان برگ های نارنج را در عطاری ها یافت. گفتنی است که می توانید با برگ های نارنج یک دمنوش گیاهی آرام بخش درست کنید. بدین صورت که یک لیتر آب را به جوش آورده و از روی حرارت بردارید. سپس دو برگ نارنج را بدان اضافه کنید. ده دقیقه بگذارید دم بکشد سپس صاف کرده و بنوشید و از فواید آن بهره مند شوید که در ادامه  با آن ها آشنا می گردید.

  • آنتی اکسیدان قوی

آنتی اکسیدان یکی از عناصر موجود در برگ های نارنج است که به جلوگیری از تأثیر رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. برای افرادی که روزانه آلودگی هوا را تجربه می کنند بسیار مفید است. گفتنی است که چای برگ درخت پرتقال یکی از بهترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.
  • ضد پیری

گفتنی است که پیری یک پدیده طبیعی است که همه باید از آن عبور کنند، اما محیط مدرن روزانه استرس و تنش زیادی دارد که منجر به پیری زودرس می شود. آنتی اکسیدان ها یک راه طبیعی خوب برای جلوگیری از روند پیری زودرس هستند. با استفاده از خواص برگ نارنج می توان به جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز به ظاهری جوان تر کمک نمود.
نارنج عاملی ضد سرطان
  • ضد سرطان

پیشگیری از ابتلا به سرطان از بزرگترین مزیت چای برگ نارنج است که به عنوان یک ضد سرطان عمل می کند. این یکی از فواید شگفت انگیز اما واقعی برگ درخت نارنج است.
  • ضد التهاب

گفتنی است التهاب پاسخ سیستم ایمنی بدن است، هر زمان که آسیبی رخ دهد. اگر التهاب مدت زمان طولانی تری برای پاسخ دادن طول بکشد تا احتمال عفونی شدن آسیب افزایش می یابد. و زمانی که پاسخ التهابی مدت زمان بیشتری طول بکشد، ممکن است درد و سایر عوارض جانبی را افزایش دهد. در نهایت چای برگ نارنج به کاهش درد ناشی از التهاب کمک می کند.
  • سلامتی قلب

قلب برای یک بدن سالم بسیار ضروری و مهم است و با افزایش سن حفظ سلامتی آن دشوار می شود. با افزایش سن، احتمال بیماری های قلبی بیشتر می شود. استفاده از خواص برگ نارنج به صورت دمنوش به جلوگیری از هر نوع بیماری قلبی عروقی می پردازد. همچنین می تواند به کاهش احتمال حمله قلبی کمک می کند و قلب را سالم نگه می دارد.
  • پیشگیری از بروز سکته

این چای بر روی خون در بدن تأثیر می گذارد و آن را رقیق می کند. در این شرایط دمنوش برگ نارنج به حفظ جریان خون خوب کمک می کند که در مقابل لخته شدن خون را کاهش می دهد و به جلوگیری از سکته کمک می کند. جریان خون خوب به حفظ سطح داخل رگ های خونی و به طور کلی سلامت قلب و عروق کمک می کند.
آشنایی با میوه نارنج
  • سرشار از فیبر

فیبر موجود در چای برگ نارنج مانند هر چای دیگری منبع خوبی از فیبر است. بنابراین، جایگزین خوبی برای چایی است که روزانه مصرف می کنید.
  • بهبود عملکرد گوارش

برگ نارنج سیستم گوارش را بهبود می بخشد همانطور که قبلاً اشاره کرده ایم، چای منبع خوبی از فیبر است و فیبر نیز یک نیاز بسیار مهم بدن می باشد.
  • فشار خون

این دمنوش می تواند به مدیریت فشار خون بپردازد. وجود پتاسیم در چای برگ پرتقال برای حفظ فشار خون بسیار مفید است. هرچه سطح پتاسیم در بدن بیشتر باشد، فشار خون بالاتر است و همچنین هر چه سطح پتاسیم کمتر باشد، فشار خون پایین تر است. این چای برای بیماران مبتلا به فشار خون بسیار مفید است.
  • افزایش سوخت و ساز بدن

با استفاده از فواید برگ نارنج می توان سرعت متابولیسم را افزایش دهید. مصرف روزانه این چای به حفظ سطح انرژی و بهبود ظرفیت جذب مواد مغذی در بدن کمک می کند و در نتیجه سرعت سوخت و ساز بدن را سریع تر می کند.
نحوه تاثیر گذاری خواص برگ نارنج
برای آشنایی با دیگر مطالب مرتبط می توانید به روی دیگر لینک های مرتبط همانند خواص برگ مو و خواص برگ به کلیک نمایید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *