دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصلی ترین اشتباهات سال اول ازدواج کدامند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

اشتباهات رایج در سال اول ازدواج موجب می شود، تا روابط شما دچار چالش هایی شود. این شاتباهات شامل مقایسه کردن همسر با دیگران، بی احترامی به او، لجبازی و … می باشد. برای داشتن یک رابطه موفق باید به این نکات توجه کنید، همچنین باید بدانید که در زندگی مشترک چه عواملی می تواند موجب موفقیت روابط شود.

سال های اول زندگی مشترک زمانی است که زوج ها تجربه های جدید و برداشت های جدید از یکدیگر دارند. با توجه به اینکه در این سال ها زوج ها تجربه های کمی در زندگی دارند، ممکن است دچار اشتباهاتی شوند. تصورات رویایی در مورد زندگی مشترک، داشتن انتظارات بی جا از همسر، نبود شناخت کافی نسبت به ویژگی های یکدیگر و … موجب می شود تا زن و شوهر با مشکلات بیشتری مواجه شوند. در این دوران بالا بردن آگاهی و دادن اطلاعات بیشتر به زوج ها موجب می شود تا زندگی موفق تری داشته باشند. با توجه به اینکه این دوران یکی از دوران های طلایی و تاثیرگذار در زندگی مشترک است، باید صبر و تحمل خودتان را بیشتر کنید. در این مقاله نیز درباره اشتباهات سال اول ازدواج بیشتر توضیح داده ایم.

اشتباهات در ازدواج

اشتباهات سال اول ازدواج چیست؟

در این دوران زوج ها در پی شناخت کافی از یکدیگر هستند. در این زمان ممکن است، رفتارهای جدیدی از همسرتان ببینید یا با ویژگی های اخلاقی جدیدی از او آشنا شوید که در صورت نداشتن آگاهی در این زمینه ممکن است، برخورد نادرستی نسبت به آن داشته باشید. انتظارات خود از زندگی مشترک و همسرتان واقع بینانه بیان کنید، در این صورت می توانید زندگی موفق تری داشته باشید.

اشتباهات دوران ازدواج

صحبت نکردن درباره انتظارات:

یکی از اشتباهاتی که در سال اول ازدواج رخ می دهد، تعیین نکردن انتظارات از زندگی مشترک و همسرتان است. بی شک هر فردی بعد از ازدواج کردن، توقعاتی از همسر خود دارد. این توقعات در زمینه های مالی، عاطفی و … می باشد. بسیاری از کارشناسان خانواده بیان می کنند، برای داشتن زندگی زناشویی موفق باید توقعات خودتان را بیان کنید. بیان نکردن این توقعات به مرور زمان موجب بروز خطا و اشتباه می شود و شما به شناخت کافی از همسرتان نمی رسید. یکی از موارد که باید بیان شود اهمیت پول در ازدواج است که بهتر است پیش از ازدواج بیان شود.

عدم پذیرش تغییر در رابطه:

اغلب زوج ها به ویژه آن دسته که به تازگی ازدواج کرده اند، تصور دارند که با ازدواج تغییری ایجاد نمی شود. درست است که در فعالیت های روزمره تغییراتی ایجاد نمی شود، اما  اصولا ازدواج با تغییر همراه است و شما مسئولیت های بیشتری خواهید داشت، در این مواقع است که باید به آگاهی برسید. اینکه شما بعد از ازدواج باید فردی متعهد شوید، یک تغییر است. یا اینکه باید وقت گذرانی با دوستان را کمتر کنید، یک واقعیت در ازدواج است.

چرا در سال اول ازدواج اشتباه می کنیم

  •  آرون گروپس

تلاش کردن برای برنده بودن در جدال:

در سال های اولیه زندگی مشترک اختلاف ها زیاد است، در این زمان زوج ها بر مسائل مختلفی با یکدیگر اختلاف نظر پیدا می کنند، اما اشتباه زمانی رخ می دهد که یکی از زوجین تلاش دارد، خود را برنده بحث اعلام کند. با توجه به اینکه دعوا یکی از بخش های یک رابطه سالم است، باید با آگاهی بیشتری نسبت به آن برخورد کنید. بهتر است پایه روابط خود را بر اساس حقیقت قرار دهید. باید سعی کنید، روحیه انتقادپذیری در خودتان و همسرتان را تقویت کنید.

مقایسه نکردن زندگی خود با دیگران:

یکی دیگر از اشتباهات زوج های جوان مقایسه کردن زندگی خود با دیگر زوج ها و تازه عروس ها می باشد. سعی کنید، نقص های روابط خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. این مقایسه کردن به ویژه در فضای مجازی نیز بیشتر است. توجه داشته باشید، این رفتار موجب ناامیدی شما از خودتان و همسرتان خواهد شد. اگر دچار چنین رفتارهایی هستید، باید به درمان های فردی بپردازید. در این شیوه درمانی باید نقاط مثبت زندگی خودتان را با دیگران مقایسه کنید و شکرگزار باشید. چرا مقایسه کردن همسر کار صحیحی نیست؟ در لینک می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

مشکلات سال اول ازدواج

موافقت دائم با همسر:

یکی دیگر از اشتباهات رایج در سال های اول ازدواج موافقت کردن در تمام زمینه ها با همسر است. این افراد قدرت اختیاری نسبت به اعمال خودشان ندارند و به دلیل نداشتن عزت نفس کافی مدام با همسرشان موافقت می کنند، حتی اگر همسرشان حرفی بر خلاف میل و منطق آن ها بزند. اگر در رابطه موضوعی شما را آزار می دهد و تصور می کنید به رابطه شما لطمه می زند، بهتر است با وجود مخالفت آن را با همسرتان در میان بگذارید و از موافقت های بی جا دوری کنید.

دعوا بر روی مسائل بی اهمیت:

این اتفاق در بسیاری از روابط و به ویژه در سال های اول زندگی مشترک رخ می دهد. مشاجره کردن بر روی مسائل کوچک و بی اهمیت موجب می شود، رابطه سالم شما دچار مشکل شود. در ازدواج بیش از هر چیز کنترل زبان و حفظ احترام با اهمیت است. اگر مدام بر روی مسائل کوچک مشاجره داشته باشید، این مسائل بیشتر می شوند و رابطه شما تحت تاثیر بیشتر قرار می گیرد.

اشتباهات سال اول ازدواج

گذراندن وقت بدون همسر:

برخی به اشتباه تصور می کنند، با گذراندن وقت کم با همسر موجب بیشتر شدن علاقه و وابستگی او می شوند، این در صورتی است که رابطه کمتر می تواند به مرور سردی ایجاد کند، زیرا همسر شما در مواقع ضروری و لازم نمی تواند از حمایت های شما استفاده کند. از سویی برخی از افراد بیشتر زمان های خودشان را با دوستان می گذرانند و این موضوع از نظر همسر آن غیر قابل قبول است و به مرور به رابطه آن ها لمطه می زند.

اشتباه سال اول ازدواج

تعیین نکردن مرزها:

در زندگی مشترک نیز باید حد و مرزهایی داشته باشید. حفظ این حدود موجب حفظ حریم شخصی و تداوم بیشتر یک رابطه می شوند. یکی از اشتباهاتی که مرتکب می شوید، تعیین نکردن این چارچوب ها است که موجب می شود، همسر شما در هر زمینه ای نظر بدهید و این امر به مرور زمان خوشایند نیست. این مورد یکی از دلایل نارضایتی در زندگی مشترک می باشد.

بروز این اشتباهات در سال اول ازدواج موجب می شود، تا رابطه شما تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد. برای کاهش این اشتباهات باید به آگاهی بیشتری در این زمینه برسید. رسیدن به شناخت کافی در دوره اول زندگی، حفظ احترام همسر، مقایسه نکردن زندگی با دیگران و … می تواند در زندگی شما نقش مهمی داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *