دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش های تقویت چشم با تغذیه کدامند؟

  • زهره گنج بخش
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

چشم عضوی است که در معرض آسیب های زیادی قرار دارد. از این رو شما باید همواره از این عضو به خوبی مراقبت کنید. تقویت چشم با تغذیه می تواند در حفظ سلامتی آن مفید باشد.

یکی از حساس ترین قسمت های بدن چشم ها می باشد. این عضو پرکاربرد و دقیق در معرض آسیب هایی می باشد.  استفاده نادرست از چشم ها باعث می شود که سلامت آن ها در خطر باشد. پس نیاز است که به تقویت چشم با تغذیه بپردازید. توصیه می شود که حتی اگر از سلامت چشم های خود اطمینان دارید باز هم از راهکارهایی برای تقویت چشم های خود استفاده کنید.

سلامت چشم همراه با تغذیه

چگونگی تقویت چشم با تغذیه

چشم ها نیز همانند سایر اعضای بدن برای داشتن سلامت نیازمند ویتامین و مواد غذایی می باشند. چشم ها نیازمند به مراقبت های زیادی می باشند و یکی از آن ها تغذیه مناسب است. در این قسمت مواد تغذیه که در سلامت چشم ها تاثیر گذار است را به تفکیک بیان خواهیم کرد.

سبزیجات دارای برگ سبز و انواع کلم

یکی از انواع مواد غذایی که برای تقویت و سلامت چشم ها موثر است، سبزیجات سبز رنگ می باشد. این دسته از مواد با داشتن ویتامین سی، زاگزانتین و لوتئین برای قوای بینایی مناسب می باشند. بعلاوه انواع کلم ها مانند کلم پیچ، کلم بروکلی و کلم بروکسل برای سلامت این عضو بدن بسیار موثر هستند.

هویج

همانطور که می دانید هویج از دسته خوراکی هایی است که برای چشم ها بسیار مفید می باشد و این ماده غذایی با داشتن ویتامین A و بتاکارون به سلامت چشم ها کمک فراوانی می کند. متخصصان نیز گاهی برای افرادی که چشمان آن ها ضعیف شده است توصیه می کنند که هویج بخورند.

هویج و حفظ سلامت چشم

استفاده از دانه های کتان و چیا

شما می توانید این دانه ها را به عنوان میان وعده یا همراه با غذا میل بفرمایید. چیا و کتان سرشار از مواد مغذی می باشند که در سلامت چشم ها کمک شایانی خواهند کرد. می توانید برای استفاده از دانه چیا آن را داخل شیر ریخته و در یخچال بگذارید تا خنک شود و سپس آن را میل بفرمایید.

مصرف گوشت گاو

گوشت گاو دارای ماده مغذی روی می باشد. توجه داشته باشید که هرگز مصرف گوشت گوسفند، گاو، شتر و به طور کلی گوشت قرمز را به طور کامل قطع نکنید و ماهی و مرغ را به طور کامل جایگزین آن ها نکنید. استفاده از گوشت گاو برای تقویت چشم ها بسیار مفید می باشد.

  •  آرون گروپس

استفاده از انواع ماهی ها

برای حفظ سلامتی چشم ها از مواد غذایی دریایی غافل نشوید اسید های چرب امگا ۳ که در ماهی ها وجود دارد برای بدن لازم و مفید می باشند. برای تقویت بینایی از انواع ماهی ها مثل قزل آلا، ماهی شیر، ماهی سالمون و ساردین مصرف کنید.

تقویت چشم با تغذیه مناسب

بادام ها و آجیل ها

داشتن ویتامین E و امگا ۳ در بادام و آجیل های دیگر باعث شده است که این خوراکی ها برای چشم مفید باشند و آن ها را تقویت کنند. امگا ۳ و ویتامین E در آجیل ها باعث جلوگیری از آسیب های احتمالی برای چشم ها شده است. پس در برنامه غذایی خود از مغزها استفاده کنید.

آب و مایعات سالم

همه ما می دانیم که استفاده از آب و مایعات برای سلامت بدن و ادامه زندگی ضروری می باشد. استفاده از آب و مصرف کافی از آن باعث می شود که از بدن مشکل کمبود آب را نداشته و در نتیجه از خشکی زدن چشم ها نیز جلوگیری می شود. هم چنین آب به سلامت پوست و جلوگیری از سردردها نیز کمک می کند. توصیه می شود که آب را به صورت خیلی خنک و سرد مصرف نکنید.

تخم مرغ

یکی از بهترین روش ها برای حفاظت و تقویت چشم با تغذیه مصرف تخم مرغ است. مصرف کافی تخم مرغ در هفته باعث می شود که از پیر چشمی جلو گیری کند. تخم مرغ با داشتن زاگزانتین و لوتئین در سلامت چشم ها تاثیر گذار خواهد بود. این ماده غذایی سرشار از ویتامین های  A، E و C  می باشد. در نتیجه بسیاری از پزشکان چشم مصرف تخم مرغ را برای تقویت این عضو بدن ضروری و واجب می دانند.

تهم مرغ و حفظ سلامت چشم

حبوبات

این دسته از مواد غذایی همانند آجیل ها از چشم های شما در مقابل آسیب ها جلوگیری می کند. حبوبات ها منشا پروتئین و فیبرها می باشند. علاوه بر تقویت چشم ها برای بهبود سلامت گوارش و  کاهش وزن نیز مفید می باشند. از جمله این مواد غذایی که در سلامت چشم ها تاثیر گذار خواهد بود می توان به نخود، لپه، لپه باقالی، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و انواع لوبیا های دیگر و عدس اشاره کرد.

پرتقال و مرکبات

با توجه به اینکه پرتقال و مرکبات منشا ویتامین هایی نظیر ث می باشند بنابراین برای تقویت و سلامت چشم ها مفید واقع می شوند. هم چنین این دسته از مواد با داشتن ویتامین E نقش مهمی را در تقویت این عضو بدن ایفا می کنند. مصرف مرکبات سبب جلو گیری از آسیب های چشم خواهد شد.  پس از خواص بی نظیر این دسته مواد غذایی بهره مند شوید. شما می توانید آن ها را به صورت آبمیوه و یا حتی به شکل مربای پوست پرتقال میل بفرمایید.

مصرف لبنیات

یکی دیگر از مواد غذایی که در حفظ سلامتی چشم ها موثر است، لبنیات ها می باشد. این مواد با داشتن ویتامین A باعث تقویت چشم های شما می شود. مصرف لبنیات را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا  از دیگر خواص آن نیز بهره مند شوید. این مواد را می توانید همراه غذا و یا شیر را به عنوان صبحانه استفاده کنید.

حفظ سلامت چشم ها با تغذیه مناسب

سیب زمینی شیرین

برای تقویت چشم با تغذیه, استفاده از سیب زمینی توصیه می شود. این ماده مواد مغذی زیادی دارد که برای چشم ها مفید واقع می شود. این خوراکی منبع آنتی اکسیدان ها هستند. از این رو استفاده از این مواد غذایی به خصوص برای کودکان که به این خوراکی نیز علاقه دارند توصیه می شود.

بعد از آشنایی با روش های تقویت چشم با تغذیه در صورت اطلاع از روش های درمان خانگی مگس پران چشم و درمان برق زدگی چشم می توانید این مطالب را مورد مطالعه قرار دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *