دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۰ عکس کفتار و آشنایی با ویژگی های ظاهری آن ها

  • عاطفه میرزایی
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، گلچینی جدید از انواع عکس کفتار با گونه های مختلف و ویژگی های آنها تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم این تصاویر مورد پسندتان قرار بگیرد

کفتار حیواناتی وحشی از خانواده کفتاران است چهار نوع گونه کفتار وجود دارد که از گوشت خواران خشکی زی و بومی مناطق آفریقا و آسیا هستند شکل این حیوانات شبیه سگ ها می باشد ولی به خانواده گربه ها نزدیک تر است. کفتار های خالدار به صورت دسته جمعی زندگی می‌کنند و بیش تر از ۹۵ درصد از حیوان شکار شده توسط خودشان تغذیه می‌کنند. اما کفتار های راه‌ راه معمولاً از باقی‌ مانده لاشه حیوانات مرده یا حیواناتی که توسط جانوران دیگر شکار شده‌ اند تغذیه می‌ کنند. در ادامه این مطلب از مجله آرگا، گلچینی زیبا و دیدنی از انواع عکس کفتار برای شما دوستان علاقمند به این حیوان تهیه و ارائه نموده ایم.

انواع جالب عکس کفتار

عکس کفتار + ویژگی و خصوصیات این حیوان

کفتار در واقع از خانواده کفتار ها می باشد و اکنون فقط ۴ نوع گونه وجود دارد که از گوشت خواران خشکی زی و بومی مناطق آفریقا و آسیا هستند.

کفتار های خالدار به صورت گروهی سکونت می کنند و تغذیه آنها از حیوان شکار شده توسط خودشان است اما تغذیه کفتار های راه راه از باقی‌ مانده لاشه حیوانات مرده یا حیواناتی که توسط جانوران دیگر شکار شده‌ اند می باشد. معمولا کفتار ها در شب و ابتدای صبح در حال شکار هستند و در طول روز در خانه هایشان استراحت می کنند. بررسی های دیرینه شناسی با دیدن اسکلت ها و فسیل ها گونه های بسیاری از کفتاران در کل دنیا شناسایی شده اند که برخی از گونه ها منقرض شده اند و تنها به ۲ گروه بزرگ کفتار ها استخوان شکن و کفتارهای سگ مانند تقسیم شده اند. تنها گروه کفتار های سگ مانند، گرگ خاکی است که حشره خوار بوده و کفتار خالدار، کفتار قهوه ای و کفتار راه راه از گروه استخوان شکن می باشند که همگی گوشت خوار هستند.

نمونه تصاویر دیدنی باحال کفتار

انواع زیبا تصویر کفتارتصویر کفتار

نمونه تصویر از کفتار

  •  آرون گروپس

ظاهر کفتارها

کفتار های راه راه در کشور ایران در معرض تهدید جای گرفته اند آنها دارای اندامی متوسط با سری بزرگ و دستانی بلند از پا می باشند که سر و گردن و شانه های آن بسیار محکم و قوی است. دست و پاهای این حیوان هر کدام چهار انگشت دارد. جالب است بدانید که سر و یک چهارم قسمت جلویی اندام بزرگ و یک چهارم عقبی اندام لاغر است و اکثر در زمان راه رفتن بر خلاف سگ سانان سر خود را پایین نگه می دارند و شکلی قوز مانند به خود می دهند و مانند شتر دست و پای هر سمت را به هم حرکت می دهند.

آنها مو های بلندی دارند و یال بلند و سیاه رنگی هم در قسمت پشت گردن و بر روی ستون مهره ها تا قسمت دم دارد. رنگ بدن این حیوان برخی خاکستری روشن تا خاکستری مایل به زرد می باشد و همچنین خط هایی به رنگ قهوه ای تیره تا سیاه بر روی بدن آنها دیده شده است.

تصویر کفتار

عکس کفتار های ماده و نر

عکس چندین کفتار در حال شکار

تولید مثل کفتارها

کفتارها در محل زندگی خود بعد از یک دوره ۹۰ روزه ۱ تا ۴ توله در طی یک سال به دنیا می آورند. جالب است بدانید در زمان تولد توله ها یرخی کور و مجرای گوش هایشان بسته است و دارای رنگ سفید مایل به خاکستری با نوار هایی سیاه هستند. چشم توله ها بعد از ۸ الی ۷ روز باز می شوند و دندان هایشان در بیست و یک روزگی رشد می کند. آنها می توانند بعد از گذشت سی روز گوشت بخورند.

تصویر یک کفتار وحشی

تصویر باحال از کفتار

تغذیه

تمام گونه های کفتار لاشخور و شکارگر هستند، البته به جز گرگ خاکی. این حیوانات از لاشه شکار دیگر حیوانات مانند گرگ، کفتار خالدار، شیر، پوزپلنگ و پلنگ و همچنین لاشه دور انداخته شده احشام به عنوان غذا استفاده می کنند.

خنده کفتارها

بهتر است بدانید به سر و صدای کفتارها هنگام کار گروهی را خنده کفتار می گویند. دانشمندان جانور شناس بررسی کرده اند که قهقه و خنده آنها شیوه ای ارتباط صدایی برای دادن پیام میان آنها است و با خنده انسان ها فرق دارد.

نمونه تصاویر باحال و خاص از کفتار

آشنایی با عکس کفتارعکس کفتار راه راه

تصاویری از کفتار های متنوع

انواع خاص عکس کفتار

حمله کفتار ها به پلنگتصویر حمله کفتارها به شیر

آشنایی با کفتار

تصویر باحال و جالب از کفتار ها

عکس کفتار های وحشی

تصویری از چهره کفتار

عکس های جالب از کفتار

انواع زیبا تصویر کفتار

نمونه تصاویر دیدنی باحال کفتار

انواع عکس کفتار های وحشی

عکس کفتار جالب و جذاب

کفتار های وحشی و اهلی

انواع دیدنی عکس کفتار

تصاویر باحال و جالب از کفتار تصویر نژاد متفاوت کفتار

تصاویر دیدنی از شیک کفتار

انواع تصاویر خاص و باحال کفتار

عکس کفتار با نژاد های متفاوت

تصویر غم انگیز درمورد کفتار هاتصویر کفتار در حال خوردن شکار

شکار گورخر توسط کفتار

تصویری از گونه کفتار

عکس کفتار با نژاد مختلف

تصاویر جالب و دیدنی از شکار کفتار

انواع زیبا عکس کفتار

انواع کفتار های وحشیتصویر گله کفتارها

عکس دیدنی از کفتار

عکس کفتار بسیار جالب

انواع عکس کفتار

تصویر جالب از کفتار

تصویر پروفایل باحال از کفتار

در این مطلب، مجموعه ای دیدنی و باحال از انواع تصویر کفتار را مشاهده نمودید امیدواریم از عکسهای جالب این حیوان لذت برده باشید و این تصاویر مورد پسندتان قرار گرفته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *