دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با تکنیک حمام رنگ برای مو

  • ساناز براتی
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

تغییر تناژ موهای دکلره شده و تمایل آن به زرد و نارنجی باعث می شود تا ظاهر موها نازیبا به نظر برسند، برای رفع این مشکل متخصین از تکنیک حمام رنگ استفاده می نمایند.

رنگ کردن موها امروزه به یک موضوع بسیار شایع در بین خانم ها و آقایان تبدیل شده است. در برخی موارد برای داشتن نتیجه ای مطلوب از رنگ، متخصصین این حرفه از دکلره استفاده می کنند. موهای دکلره شده بعد از مدتی زرد رنگ می شود، برای یکدست نمودن رنگ موها روش های مختلفی وجود دارد، تکنیک حمام رنگ روشی مناسب می باشد که می توانید با انجام آن نتیجه مطلوبی داشته باشید.

تکنیک حمام رنگ برای موها

قبل از هر چیزی باید با حمام رنگ آشنا شویم و بدانیم که در چه مواردی کاربرد دارد. در اصل حمام رنگ برای گرفتن رفله های مزاحم موهای رنگ شده صورت می گیرد و تناژ زرد و نارنجی مو را خنثی می نماید. بعد از دکلره نمودن مو، با گذشت زمان رنگ مو تغییر کرده و به مرور به زرد و نارنجی تمایل می یابد، برای برطرف نمودن این مشکل نیازی به رنگ مجدد مو وجود ندارد، با انجام روش حمام رنگ می توانید این مشکل را برطرف نمایید.

 تکنیک حمام رنگ برای انواع مو

در حالت کلی از تکنیک حمام رنگ در دو مورد استفاده می شود که شامل موارد زیر می شوند:

  • برای از بین بردن رفله های مزاحم و اضافه شده به موهای دکلره و یا رنگ شده با استفاده از رنگ های خنثی کننده
  • بیشتر نمودن شدت رنگ در موهای رنگ شده

برای بررسی بیشتری این موارد در ادامه مطلب همراه ما باشید.

شیوه درست حمام رنگ موها

از بین بردن رفله های مزاحم

موهای دکلره شده: برای پاک نمودن و از بین بردن رفله های مزاحم از روی موهای دکلره شده یا رنگ شده می توانید از روش حمام رنگ استفاده نمایید. برای این کار می توانید با توجه به اندازه و حجم موها حدودا ۲ تا ۴ سانت از رنگ خنثی کننده مد نظر خود را برداشته و سپس آن را با مقداری حدود ۳ برابر آن اکسیدان اضافه نموده و با هم به خوبی مخلوط نمایید تا یکدست شود.

  •  آرون گروپس

حال باید بدانید که از کدام شماره اکسیدان برای حمام رنگ می توانید استفاده نمایید. باید بگوییم  که به منظور موهای دکلره شده یا آسیب دیده باید از اکسیدان شماره ۶ استفاده نمایید و همچنین برای موهای رنگ شده نیز می توانید از اکسیدان شماره ۹ استفاده کنید. توجه داشته باشید ک متخصصین در این حوزه استفاده از اکسیدان شماره ۱۲ را هیچوقت پیشنهاد نمی دهند.

 تکنیک حمام رنگ مو

در ادامه باید بدانید که رنگ خنثی را چطور می توانید انتخاب نمایید. باید بگوییم که در مورد انتخاب رنگ خنثی، این رنگ از بین رفله هایی که وجود دارد انتخاب خواهد شد. به عنوان نمونه اگر فرد دارای موهای زردی باشد، از رنگ بنفش به منظور خنثی نمودن استفاده خواهد شد.

روش انجام حمام رنگ برای موهای رنگ شده: در ابتدا باید رنگ خنثی کننده مد نظرتان مثل رنگ بنفش را با اندازه حدودا سه برابر آن اکسیدان مخلوط نمایید. بعد ماده حاصل شده را در داخل سرشور روی موها بریزید و برای ۳ تا ۵ دقیقه موها را با آن ماساژ داده، در حین ماساژ دادن باید موها را به شکل دائم چک نمایید و به محض گرفته شدن زردی اضافه از موها به سرعت آن را بشویید. زیرا در صورت انجام ندادن این عمل موها دارای موجی بنفش رنگ خواهند شد.

شیوه حمام رنگ موها

حمام رنگ برای افزایش شدن رنگ مو

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، از روش حمام رنگ برای افزایش شدن رنگ مو استفاده می شود. وقتی که موهای خود را رنگ نموده اید، اما تیره تر یا کم رنگ از رنگ مود نظر شما شده باشد. می توانید از این روش استفاده نمایید. مثلا وقتی که می خواهید رنگ قرمز مویتان روشن تر شده باشد، اما اینطور نشده می توانید این روش را انجام دهید.

در این روش می توانید رنگ قرمز یا رنگ مد نظر خود را برداشته و یا حدود سه برابر آن اکسیدان مخلوط کرده و از روش حمام رنگ استفاده نمایید. یعنی در سرشو رنگ آمده شده را روی موها بمالید و ماساژ دهید.

روش حمام رنگ موها

همچنین در موردی دیگر اگر می خواهید موها بنفش تر شوند کافیست مقداری رنگ بنفش را به همین روش بر روی موها بمالید تا تناژ موها تقویت شود و موها به تناژ بنفش به خود گیرند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *