دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

علت، نشانه ها و روش های درمان خانگی تنگی کانال نخاع

  • شقایق ایران دوست
  • ۴ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

اگر شما هم مشکلات بسیار زیادی برای تنگی کانال نخاعی خود دارید بهتر است این مطلب را از دست ندهید تا بتوانید اطلاعات بسیاری در رابطه با درمان خانگی تنگی کانال نخاع پیدا کرده و به راحتی درد های این چنینی را در خانه تسکین دهید.

درمان خانگی تنگی کانال نخاع به راحتی امکان پذیر می باشد و شما می توانید در خانه و با کم ترین هزینه تمامی درد های خود را از بین برده و در نهایت کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید.

تنگی کانال نخاعی در خانه درمان می شود؟

علت و نشانه های تنگی کانال نخاع

تنگ شدن کانال نخاعی یکی از اصلی ترین علل شایع درد پا و کمر می باشد. یادتان باشد که علائم و نشانه های تنگی کانال نخاعی بسیار زیاد است و یکی از مهم ترین و اصلی ترین این علت ها بالا رفتن سن می باشد. در واقع بالا رفتن سن می تواند تغییرات بسیار زیادی در ستون مهره ها ایجاد کند. یکی دیگر از مشکلاتی که می تواند منجر به ایجاد تنگی کانال نخاعی شود آرتروز هایی می باشد که در طی زندگی دچار آن ها شده اید. اگر بالای ۵۰ سال سن دارید ممکن است تنگی کانال نخاعی شما به دلیل آرتروز ایجاد شده باشد. تا معاینات بالینی نباشد شما نمی توانید تشخیص دهید که واقعا دچار چنین مشکلی شده اید بنابراین هر دردی را بر پایه این مشکل نگذارید. البته بهتر است بیماری های همراه تولد را نیز از یاد نبرید. تعداد بسیار اندکی از نوزادانی که متولد می شوند بیماری های همراه تولد دارند و کمر آن ها دچار مشکل می باشد و بعد ها ممکن است مشکلات ساده آن ها تبدیلی به تنگی کانال نخاعی شود. تنگ شدن کانال نخاعی هیچ درمان قطعی ندارد و شما می توانید با استفاده از چندین تکنیک ساده درد های ناشی از آن را کاهش دهید و بهتر از قبل به زندگی خود ادامه بدهید. نشانه های این مشکل را در ادامه برایتان بیان خواهیم کرد.

درد شدید کمر

اولین نشانه ای که در افراد مبتلا به این مشکل ایجاد می شود درد های شدید کمر و پشت بدن می باشد. البته همه بیماران این مشکل را تجربه نمی کنند و مشکلات دیگری گریبان گیر آن ها می شود.

سوزش در پا ها

دومین نشانه ای که می تواند به شما اثبات کند که دچار تنگی کانال نخاعی هستید سوزش در اندام های تحتانی به خصوص در پا ها و باسن می باشد.

گز گز پا ها نشانه تنگی کانال نخاعی است؟

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گزگز پا ها

نشانه دیگر این بیماری گزگز بسیار زیاد در پا ها می باشد بنابراین بهتر است این مشکل را بر پایه کم خونی و ضعف بدنی نگذارید و سریعا به یک پزشک مراجعه کنید تا بتوانید به صورت دقیق تر مشکل خود را مورد بررسی قرار بدهید.

ضعف پا ها

زمانی که تنگی کانال نخاعی بسیار جدی شود و فشار وارد شده به اعصاب افزایش پیدا کند در هر دو پا احساس ضعف می کنید. این مشکل بسیار نادر می باشد و بیماران بسیار کمی آن را گزارش داده اند.

کاهش درد در حالات خاص

افرادی که دچار این مشکل هستند زمانی که بنشینند و یا به سمت جلو خم شوند به احتمال زیاد دردشان کاهش چشم گیری پیدا می کند.

سایر علل

یک سری از علت ها وجود دارند که ممکن است شما را دچار تنگی کانال نخاعی کنند. این عوامل عبارت اند از :

  • آرتریت روماتوئید
  • فتق دیسک
  • انواع تومور ها
  • افزایش قطر لیگامان های اطراف ستون مهره ها
  • رشد بیش از حد استخوان های ستون مهره ها
  • ضربه های شدید و آسیب رسان به ستون فقرات

درمان خانگی تنگی کانال نخاع

درمان خانگی تنگی کانال نخاع

درمان تنگی کانال نخاع در خانه امکان پذیر می باشد ولی یادتان باشد که تمامی درمان هایی که در ادامه برایتان معرفی می کنیم بیش تر بر روی درد ها و کاهش آن ها تاثیر می گذارد.

استفاده از دارو ها

یک سری دارو هایی را دکتر برایتان تجویز می کند که باید در خانه از آن ها به طور مرتب استفاده کرده و کار های دیگری را نیز برای درمان خانگی در پیش ببرید. یادتان باشد که اگر می خواهید درمان های خانگی را به کار ببندید باید دارو های تجویزی دکتر را نیز مورد استفاده قرار بدهید.

استراحت کردن

بعد از انجام فعالیت های روزانه باید استراحت کنید. یادتان باشد که ورزش های هوازی را در پیش بگیرید و جالب است بدانید که این امر می تواند منجر به بالا رفتن توانایی های بدنی شما شود و درد های شما را به مرور زمان تسکین می دهد.

فیزیوتراپی در خانه می تواند به کاهش درد های تنگی کانال نخاعی کمک کند.

فیزیوتراپی

برای بیمارانی که دچار تنگی کانال نخاعی هستند و دوست دارند این مشکل را به صورت خانگی برطرف کنند فیزیوتراپی در خانه پیشنهاد می شود. در واقع فیزیوتراپی در خانه شامل همان حرکات غیر فعال و کششی می باشد و باید همزمان از کمپرس های گرم و سرد کمک بگیرید تا بتوانید سریع تر این مشکل را به حداقل برسانید.

استفاده از طب سوزنی

طب سوزنی سال های زیادی مورد استفاده مردم بوده است و تاثیرات بسیار خوبی بر روی درمان مشکلات بیماران داشته است. اگر شما هم دوست دارید از این روش برای کاهش درد های خود استفاده کنید باید به یکی از مراکز معتبر رفته و زیر نظر متخصص این کار را انجام دهید در غیر این صورت ممکن است به عصب های شما آسیب های جبران نا پذیری وارد شود.

ماساژ دادن اصولی

روش های ماساژ دادن را پزشک به شما آموزش می دهد و شما می توانید در خانه قسمت هایی که پزشک مشخص می کند را همانطور که گفته شده ماساژ دهید.

استفاده از کمربند های مخصوص

کمربند ها و گردنبند های طبی به شما کمک می کند تا بتوانید با ثابت نگه داشتن ستون فقرات خود از درد های ناشی از تنگی کانال نخاعی در امان باشید. به خاطر داشته باشید که استفاده از این وسایل در خانه و در حین کار لازم و ضروری می باشد.

درمان خانگی تنگی کانال نخاع

درمان های سنتی

یکی دیگر از انواع درمان ها درمان سنتی می باشد که با کمک برخی از مواد غذایی و مواد گیاهی می توانید تنگی کانال نخاعی را درمان کنید. در نظر داشته باشید که این نوع درمان ها نمی توانند درمان قطعی تنگی کانال نخاعی باشند و باید در کنار این درمان های سنتی درمان های فیزیکی و توانبخشی را از یاد نبرید.

استفاده از روغن های گیاهی

  • روغن های گیاهی می تواند منجر به بهتر شدن درد هایتان شود.
  • برای استفاده از روغن های گیاهی باید یکی از روغن های سیاه دانه، روغن گل سرخ و یا روغن بادام تلخ را انتخاب کنید و اندام ها و ستون فقرات خود را سه بار در روز ماساژ دهید.
  • اگر بتوانید این کار را سه بار در روز به مدت سه ماه انجام دهید خواهید دید که دیگر اثری از درد های شدید و طاقت فرسا نمی باشد.

بادکش می تواند به کماهش درد های ناشی از مشکلات ستون مهره ای کمک کند.

استفاده از بادکش گرم

  • البته قبل از این که از بادکش گرم استفاده کنید بهتر است از پزشک خود مشورت بگیرید و در صورت صلاحدید او این کار را انجام دهید.
  • در صورت تایید پزشک می توانید هفته ای سه بار این کار را انجام داده و تاثیرات آن را بعد از دو هفته اول مشاهده کنید.

مصرف عرقیجات

  • برخی از عرق ها هستند که می توانند درد های ناشی از تنگی کانال نخاعی را درمان کنند و جزء درمان های خانگی و سنتی تنگی کانال نخاعی به حساب می آیند.
  • عرق خارخاسک به همراه کمی عسل معجزه ای برای درد های شما محسوب می شود.

دمنوش ها

  • دمنوش های گیاهی هم از درمان خانگی تنگی کانال نخاع هستند و شما می توانید با چند نوع دمنوش به درد های ناشی از بیماری را کاهش دهید.
  • دمنوش های آویشن، دمنوش شاه تره و دمنوش بومادران می تواند برای تسکین درد ها مفید باشد.
  • یادتان باشد که تنها یک وعده از دمنوش ها استفاده کنید و آن ها را به هیچ عنوان برای تاثیر گذاری بیش تر با یک دیگر مخلوط نکنید.

استفاده از دمنوش های گیاهی و درمان خانگی درد های ستون فقرات

داشتن رژیم غذایی خاص

  • همیشه داشتن رژیم غذایی خاص می تواند به درمان بیماری ها کمک کند.
  • کاهش استفاده از گوشت قرمز، سوسیس، کالباس، مرغ، شکر، شکلات، کاکائو، آرد سفید، سالاد الویه و ماکارونی و پیتزا می تواند به کاهش درد های شما کمک کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *