دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

اختلال بیش فعالی جنسی چیست؟ چطور با آن مقابله کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

اختلال بیش فعالی جنسی یکی از اختلال های جنسی در میان افراد است. این مشکل علت های زمینه ای متعددی دارد. وجود چنین اختلال هایی در فرد می تواند تنش های روانی و جسمی زیادی را به همراه داشته باشد. این افراد هر چه سریع تر باید تحت درمان پزشک قرار بگیرند. که در این مقاله درباره شیوه درمانی آن اشاره شده است.

افرادی که دارای مشکلات اختلال بیش فعالی جنسی هستند، بیش از حالت عادی در فعالیت جنسی درگیری دارند. آن ها ممکن است، مدام در حال دیدن فیلم پورن باشند، و یا رابطه جنسی زیادی برقرار می کنند. این افراد مدام به فانتزی های جنسی خود فکر می کنند. وجود چنین اختلال هایی در این افراد نوعی اعتیاد محسوب می شود. در این میان موارد بحث زیادی وجود دارد. به ویژه اینکه این افراد بنا به چه دلایل زمینه ای دچار این مشکل می شوند. از مهم ترین دلایل بروز چنین اختلالی می توان به مشکلات خانوادگی، مشکلات عاطفی و یا ژنتیکی در این افراد اشاره کرد. قابل توجه است، که این دسته از افراد بیش از حال طبیعی و معمول دست به روابط جنسی می زنند.

علت های بیش فعالی جنسی

اختلال بیش فعالی جنسی چیست؟

درباره بیش فعالی جنسی چه می دانید؟ به طور کلی افرادی دچار این اختلال می شوند، که در طول روز و در حد غیر عادی فعالیت های جنی سدارند. این دسته از افراد در طی روز چندین و چند بار خود ارضایی، رابطه جنسی و … دارند. این حالت غیر عادی در این افراد همراه با فانتزی ها و تخیلات جنسی می باشد. یکی از مواردی که در مواجه با این دسته از افراد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، آسیب های اجتماعی است، که آن ها متحمل می شوند. این دسته از افراد حالت هایی همچون افسردگی دارند، و در جامعه نیز ممکن است، دست به رفتارهای مخربی بزنند.

چرا بیش فعالی جنسی داریم

این دسته از اختلال ها اعتیاد جنسی و یا رفتارهای اجباری جنسی نیز نامیده می شوند. این اختلال در افراد یک تمایلی تمام نشدنی است. در واقع آن ها بیش از حد و در حال غیر عادی به فانتزی های جنسی خود فکر می کنند. کنترل کردن این دسته از رفتارها در این افراد غیر قابل کنترل می باشد. چنین رفتارهایی می تواند، آشفتگی های فکری، وسواس فکری و سلامت روان فرد را به خطر بیاندازد. از سویی این دسته از افراد دارای روابط عاطفی نادرستی هستند.

بیش فعالی جنسی افراد

بیش فعالی شامل چه رفتارهایی است؟

به چه کسانی بیش فعال جنسی می گویند؟ و اختلال بیش فعالی جنسی چه نشانه هایی دارد؟ افرادی که دارای فانتزی هایی در زمینه های جنسی می باشند، افراد مبتلا به این اختلال هستند. افرادی که به این اختلال مبتلا هستند، به طور  غیر عادی و غیر معمول روابط جنسی دارند. آن ها ممکن است، چند شریک جنسی داشته باشند، و مدام خودارضایی کنند. از دیگر نشانه های ابتلا به این اختلال دیدن فیلم های مستهجن، و پورن می باشد، که گاها تاثیرت مخربی را بر روی این افراد خواهد داشت.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تاثیرات بیش فعالی جنسی

همانطور که می دانید درمان این دسته از اختلال ها بسیار ضروی می باشد. زیرا این دسته از اختلال ها موجب بروز مشکلات اجتماعی و هنجاری در این افراد می شود. افرادی که دارای این بیش فعالی ها می باشند، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. سلامتی و شغل این افراد نیز به خطر می افتد. این افراد همچنین می توانند به اطرافیان خود نیز آسیب برسانند. درمان این دسته از اختلال ها بسیار ضروری می باشد.

تشخصی بیش فعالی جنسی

علائم بیش فعالی:

اختلال هویت جنسی دارای چه علائمی است؟ این اختلال نیز مانند دیگر اختلال ها دارای نشانه ها و علائمی است. اغلب این افراد دارای تخیلات جنسی بالایی هستند. تجربه نشان می دهد، آن ها در کنترل تخیلات جنسی خود ناتوان هستند، و نمی توانند این دسته از احساسات را در خود کنترل نمایند. این افراد مدام در حال فکر کردن به فانتزی های جنسی می باشند. یکی دیگر از نشانه های این افراد تحریک پذیری بالا در برابر رفتارهای کوچک جنسی می باشد.

این افراد اغلب تلاش های ناموفقی در کنترل کردن این احساسات دارند. همچنین آن ها نمی توانند تخیلات جنسی خود را به خوبی کنترل نمایند. داشتن فعالیت های جنسی متعدد مانند خودارضایی یا برقراری رابطه جنسی از دیگر نشانه های این افراد می باشد. این افراد برای دوری از افسردگی و تنهایی مدام رابطه جنسی برقرار می کنند. این علائم نشان دهنده اختلال بیش فعالی جنسی هستند.

علائم بیش فعالی جنسی

داشتن چنین روابطی تا حدی می تواند، زندگی این افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. از سویی این دسته از رفتارها موجب بروز مشکلات جنسی خواهد شد. عفونت های مقاربتی از نمونه بیماری های جسمی است، که این افراد به آن مبتلا می شوند. مشکل در برقراری روابط سالم در این افراد بسیار شایع است، و نمونه ای دیگر از این رفتارها در فرد می باشد. این افراد شغل های ناپایداری دارند. از سویی شرایط مالی آن ها نیز به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

راه های درمان:

برای درمان این دسته از افراد راه های مختلفی وجود دارد. خودیاری یکی از شیوه های درمانی است، که توصیه می شود. شما خودتان باید روند درمان را بهبود دهید. از سویی باید اطلاعات کافی درباره این اختلال داشته باشید.

بیش فعالی جنسی چیست

  • از موقعیت هایی که موجب فکر کردن و خیال پردازی های جنسی می شود، دوری کنید.
  • درمان کردن دیگر اختلال ها و مشکلات مانند: اضطراب، استرس و افسردگی
  • مدیریت کردن استرس و آرامش
  • جایگزین کردن رفتارهای دیگر به جای رابطه جنسی
  • رفتار درمانی و شناسایی رفتارهای ناسالم
  • درمان روان پویشی که با افزایش آگاهی فردی موجب بینش های جدید می شود.
  • درمان های مبنی بر پذیرش که موجب پذیرش افکار می شود و تمایلات شما را تغییر می دهد.
  • مصرف داروهای افسردگی و وسواسی
  • اختلال بیش فعالی جنسی چیست

عوارض بیش فعالی:

 اضطراب جنسی چیست؟ این اختلال یکی از مهم ترین عوارض اختلال جنسی به شمار می آید. اختلال بیش فعالی جنسی دارای عوارض متعددی است. افرادی که دچار این اختلال هستند، در معرض افسردگی نیز قرار دارند. آن ها تمرکز خود را از دست می دهند، و در موقعیت شغلی دچار مشکل می شوند.

از دیگر عوارض این اختلال می توان به افزایش ابتلا به روان پریشی، اضطراب، خودکشی، آسیب های روانی، عاطفی و … اشاره کرد. سوء مصرف الکل و اعتیاد به مواد مخدر نیز یکی دیگر از عوارض مهم این اختلال می باشد. از سویی خانواده و اطرافیان نیز دچار تنش های زیادی می شوند. به ویژه همسر این افراد مشکلات روانی و عاطفی زیادی را تحمل می کنند. شما در این مقاله اطلاعات مهمی را در این زمینه کسب کردید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *