دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

آداب درد و دل کردن با همسر را یاد بگیرید

  • ساناز براتی
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

درد و دل کردن با همسر می تواند بار مشکلات را از دوش شما بردارد و باعث شود تا حس سبکی و آرامش داشته باشید. البته در این مورد باید برخی موارد و آدابی را رعایت نمایید تا نتیجه ای عکس نداشته باشید.

احساسات در خانم ها با آقایان بسیار متفاوت می باشد، وجود این تفاوت ها سبب می شود در آغاز زندگی مشترک مشکلاتی برای زن و مرد ایجاد شود. از این رو قبل از آنکه بخواهید سفره دل خود را برای شریک زندگی خود باز نمایید، بهتر است با آداب درد و دل کردن با همسر آشنا شوید.

آداب درد و دل کردن با همسر

تمام افراد در طول زندگی خود دچار برخی مشکلات و چالش هایی خواهند شد که برای کاهش فشارهای ناشی از مشکلات، احساسات و مشکل های خود را برای افرادی دیگر بیان می کنند و به اصطلاح با آن ها درد و دل می نمایند. در اغلب موارد به این دلیل درد و دل می شود که ما گمان می کنیم افراد دیگر می توانند مشکلات و مسائل ما را از زاویه ای دیگر ببینند و به ما کمک رسانی نمایند. درد و در نمودن باعث کاهش فشارهای روانی خواهد شد. اغلب مردم بعد از درد و دل نمودن تا حدی سبک و آرام می شوند و از مقدار ناراحتی شان کمتر می شود، ولی در مورد درد دل نمودن باید فرد مناسبی انتخاب شود. زیرا هر فردی برای درد و دل مناسب نیست و می تواند مشکل را دو چندان نماید.

درد و دل و صحبت کردن با همسر

همانطور که اشاره شد درد و دل نمودن یکی از اعمالی است که وقتی فرد دچار مشکل می شود، انجام می هد. درد و دل نمودن با هر فردی یا با همسر به این معنا است که در مورد مشکلات، دغدغه ها، آرزوها و موارد چالش برانگیز گفت و گو شود. با بیان نمودن مشکلات نزد دیگری و درد و دل نمودن از شدت اندوه کم خواهد شد و حس سبکی در فرد ایجاد خواهد شد. برای کاهش فشارهای روانی درد و دل نمودن گزینه مناسبی می باشد، اما درد و دل کردن با همسر چطور، کار درستی است یا خیر، در اغلب موارد می توان با رعایت آداب مخصوص با همسر درد و دل نمود. در زمان درد و دل کردن با همسر به ویژه شوهر بایستی مواردی رعایت شود تا مشکلاتی جدیدی ایجاد نشود. در این مورد می توان موارد زیر را رعایت نمود.

راه های درد و دل نمودن با همسر

سربسته حرف نزدن

در زمان درد و دل کردن به همسرتان زبان بی زبانی را فراموش نمایید. همانطور که می دانیم خانم ها با آقایان احساسات بسیار متفاوتی دارند. تفاوت در حدی است است که گفتن شفاف برخی موضوعات می تواند سوء تفاهم های بسیاری در بین آن ها ایجاد نماید چه برسد که بخواهید سربسته صحبت کنید. از این رو بهتر است با زبان چشم و ابرو با همسرتان صحبت نکنید و در زمان درد و دل نمودن همه چیز را شفاف بیان نمایید.

صحبت کردن با همسر

  •  آرون گروپس

سنجیدن موقعیت در زمان درد و دل نمودن

برای درد و دل نمودن با همسرتان باید زمان مناسبی را در نظر داشته باشید. مثلا وقتی که در حال انجام کار مهمی باشد، یا ورزش مورد علاقه اش را تماشا می کند یا زمانی که خسته از محل کار آمده یا وقتی که همسرتان در حال انجام کارهای ناتمام در خانه می باشد، نباید با او صحبت نمایید. این زمان ها اصلا مناسب نیستند. سعی نماید در شرایطی با همسر خود صحبت نمایید که آرامش روان داشته و فضایی عاطفی بین شما حکم فرما شود.

درد و دل نمودن با همسرتان

بیان نمودن احساسات

در صورتی که به دلیل سکوت های طولانی مدت از حس های منفی سرشار شده باشد، گناه آن را بر گردن همسرتان نیندازید و با محکوم نمودن او و متهم کردنش گفت و گو را به اتمام نرسانید. در زمان درد و دل بهتر است احساسات و خواسته های خود را با دلایل آن ها توضیح بدهید. ممکن است مجبور باشید بارها و بارها در مورد آن صحبت نمایید، پس فکر ننمایید که یک گفت و گوی جدید می تواند رابطه شما را بهبود داده و زیر و رو نماید.

آداب درد و دل کردن با همسر

سرزنش نکردن

در صورتی که خواسته ای از همسرتان دارید و می خواهید کاری برایتان انجام بدهد، بهتر است به او یادآوری نمایید و مهم بودن موضوع را به شکل شفاف برای همسرتان توضیح بدهید. باید بدانید که در زمان درد و دل نمودن فضای دعوا و سرزنش را نباید فراهم آورید و باید در کمال آرامش با همسرتان صحبت نمایید تا در برابر خواسته ها و درد و دلتان حس مسئولیت داشته باشد.

درد و دل نمودن با همسر

انتظار حدس زدن از طرف همسرتان را نداشته باشید

از احساساتتان خجالت زده نشوید و فکر نکنید که احساسات شما بی اهمیت می باشند. فکر نکنید که همسرتان باید احساسات شما را حدس بزند. سکوت نمودن او به این دلیل نیست به شما و صحبت هایتان اهمیتی داده نمی شود. ممکن است بعضی از حرف های شما از نظر همسرتان عجیب و اغراق شده باشد ولی باید توضیحات و درد و دل خود را کامل نمایید و بگویید که مسائل چه تاثیری روی شما خواهند داشت.

درد و دل نمودن با همسر چطور است؟

با چه کسی درد و دل نماییم؟

در صورتی که دوست دارد درد و دل نمودن در عوض زیان بار بودن برایتان سودمند باشد، باید فرد درستی را برای درد و دل انتخاب نمایید. در این مورد به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • افرادی که شما را قضاوت و داوری نکنند.
  • فردی که نسبت به شما حس همدلی داشته باشد و از وضعیت شما آگاهی داشته باشد.
  • فردی که مورد اعتماد و رازدار باشد.
  • اشخاص باشعوری که حتی بعد از اینکه با شما به مشکل برخورد کردند، باز هم درد و دل شما را حفظ نمایند و بر علیه تان استفاده ننمایند.

آداب درد و دل نمودن با همسر

درد و دل نمودن از نگاه روان شناسی

همانطور که گفته شد درد و دل نمودن در عوض سودمند بودن می تواند زیان بار شود. از این رو باید با افرادی درد و دل نمایید که شما را داوری و قضاوت نکند. قضاوت و داروی شدن از طرف افراد دیگر یا همسر باعث می شود تا فرد تنهایی و گوشه گیری را تجربه کند و به منزوی شدن او بیانجامد. شعار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷ در مورد افسردگی این بود که با من سخن بگو، به خاطر داشته باشید که اغلب مشکلات با گفت و گو نمودن در مورد آن موضوع قابل حل خواهد بود. خودداری نمودن از گفت و گو و سکوت کردن باعث پیچیده تر شدن مشکل خواهد شد.

راه درد و دل کردن با همسر

برخی از افراد بر این عقیده هستند که درد و دل نمودن مشکلات را رفع نخواهد کرد، بلکه بر شدت آن اضافه می کند. این موضوع کاملا نادرست می باشد. درد و دل نمودن می تواند به ارزیابی وضعیت کنونی پرداخته و مشکلات را حل نماید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *