دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تنهایی و گوشه گیری چه تأثیرات منفی بر روی قلب انسان می گذارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۷ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

تحقیقات نشان می دهد افرادی که بیشتر لحظات خود را تنهایی سپری می کنند فشار روانی بیشتری را متحمل می شوند و میزان ابتلا به بیماری های قلبی در آنها بیشتر دیده می شود.

با توجه به شرایط جامعه کنونی تنهایی جزئی جدایی ناپذیر از زندگی افراد شده است که در پی خود تأثیرات نامطلوب دیگری را نیز به همراه داشته است.

تنهایی و گوشه گیری

در برخی از پژوهشات محققان به دنبال بررسی این موضوع بوده اند که آیا تنهایی می تواند به عنوان یک عامل مداخله گر در بروز بیماری های قلبی در افراد عمل کند؟

در این تحقیقات از افرادی که دچار بیماری های قلبی بوده اند سؤالاتی تحت عنوان پرسش نامه پرسیده شده است که نشان می دهد به چه میزان تنهایی این افراد بر بیماری آنان تأثیر داشته است.

بعد از بررسی این پرسیش نامه ها مجحققان دست یافتند که همبستگی مستقیمی در میزان تهایی افراد و ابتلای آنان به بیماری های قلبی وجود دارد. و نشانه هایی از اضطراب و افسردگی در این افراد دیده می شود.

به گفته محققان تنهایی سلامت روانی افراد و کیفیت زندگی آنان را کاهش می دهد و موجب بیماری و مرگ زود هنگام در افراد می شود.

این سؤال می تواند برای بسیاری از افراد ایجاد شود که چگونه از احساس تنهایی رهایی یابیم؟ برای پاسخ به این سؤال باید در نگاه اول از خودتان شروع کنید با تغییر خود و دور کردن افکار منفی می توانیسد حمایت اطارفیان خود را دریافت کنید و از طریق این حمایت ها زندگی بهتری را برای خود شروع کنید.

  •  آرون گروپس

افرادی که دارای حمایت های عاطفی و اجتماعی هستند از نظر روانی به شاخص سلامت نزدیک تر هستند این افراد راحت تر در برابر مشکلات ایستادگی می کنند و حمایت اطرافیان را دریافت می کنند.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *