دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ترشی زنجبیل با طعم و عطر فوق العاده

  • زهره گنج بخش
  • ۱ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با نوعی خاصی از ترشی همراه شما دوستان عزیز خواهیم بود. طرز تهیه ترشی زنجبیل را یاد بگیرید و این ترشی متفاوت را درست کرده و در کنار وعده های غذایی خود میل کنید.

جالب است بدانید که حتی با زنجبیل هم می شود ترشی تهیه کرد. خواص زنجبیل فوق العاده زیاد است پس فرآورده های آن نیز دارای خاصیت می باشد. ترشی زنجبیل همچون مربای زنجبیل طعم بسیار متفاوتی دارد.  هنگام خوردن این ترشی زنجبیل هم طعم شوری و هم شیرینی و تندی را شما احساس خواهید کرد. طرز تهیه ترشی زنجبیل را در ادامه برای شما بیان می کنیم. توصیه می کنیم یکبار حتما طعم آن را امتحان کنید.

ترشی زنجبیل پرخاصیت

مواد لازم

  • شکر: ۳/۴ به شکل دانه ریز
  • نمک: ۱ قاشق غذا خوری
  • زنجبیل تازه: ۴۵۰ گرم
  • سرکه سفید: ۲ پیمانه

طرز تهیه ترشی زنجبیل بی نظیر

در ابتدا برای درست کردن این مخلفات خوش طعم باید زنجبیل ها را به خوبی بشویید. حالا برجستگی های سیاه رنگ روی سطح آن را با چاقو از آن جدا کنید. سپس پوست زنجبیل ها را به کمک قاشق بگیرید. اگر با چاقو اینکار را انجام دهید ممکن است نتوانید لایه نازک پوستش را جدا کنید.

در این مرحله زنجبیل ها را به کمک چاقو در اندازه ای که مد نظر خودتان است، برش بزنید. ظرف شیشه ای آماده کنید. دقت کنید که درون ظرف تمیز و کاملا خشک باشد. سپس روی زنجبیل ها نمک بپاشید. حالا آن ها درون ظرف های شیشه  قرار بدهید و درب آن را محکم کنید. لازم است زنجبیل ها یک ساعت داخل شیشه قرار بگیرند.

پس از گذشت این زمان زنجبیل ها را از شیشه خارج کنید. دستمال تمیزی پهن کرده و زنجبیل ها را روی آن قرار دهید. قابلمه ای آماده کنید و سرکه را داخل آن بریزید. شکر را به آن بیفزایید. این مواد را با هم به خوبی ترکیب کنید.  سپس قابلمه را روی گاز قرا بدهید و منتظر باشید تا بجوشد.

پس از جوشیدن زنجبیل را نیز داخل قابلمه بریزید. کمی مهلت دهید تا تغییر رنگ دهد و به رنگ صورتی دربیاید. در ادامه زنجبیل ها را داخل شیشه ریخته و سپس سرکه را نیز داخل شیشه ها بریزید. درب شیشه  را به خوب و محکم ببندید. بهتر است برای اینکه  هوایی داخل شیشه نرود، درب ترشی را با پلاستیک تمیز یا سلفون بپوشانید. پس از اینکه ترشی شما سرد و خنک شد، آن را به یخچال منتقل کنید.

دستور تهیه ترشی خوش طعم زنجبیل

  •  آرون گروپس

در پایان ضمن همراهی با این مطلب آشپزی چنانچه علاقمند به تهیه انواع ترشی به خصوص ترشی های مخصوص فصل های سرد سال هستید می توانید بر روی لینک قرار داده شده کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *